نوشته شده توسط : علی پور

ولی تمام دامداران،‌نشانه های یك دام خوب را می دانند .
ولی آیا از میزان اهمیت هر یك ازاین نماد ها هم تدبیر دارید؟ آیا مهم ترین علامت و مقدار آن‌ها را می دانید؟
دراین مطلب تلاش گردیده شما را درخرید یك گاو شیری خوب و پرمحصول یاری كنیم . همینطور اساسی ترین نماد های یك گاو شیری خوب را به شما معرفی كنیم .

به این ترتیب، با خرید دام عالی و پرمحصول هم ساخت خیر و خوبی خواهید داشت وهم دام های غیرمناسب وكم فرآورده خود را كم كم با دامهای پرمحصول،‌عوض كرده و نژاد گاوهای خویش را اصلاح می كنید .

ماشین آلات خوراک دام

نشانه
های همگانی گاو سالم
گذشته ا زخرید گاو شیری بایستی ازسالم وبیمارنبودن آن اطمینان پیدا كنید . بایستی توجه كنید كه گاو موضوع حیث به طور تروتمیز واكسینه شده هست وكارت بهداشت دارد . یك گاو سالم،‌تحرك كافی،‌چشمان شفاف، درشت و براق،‌موهای براق و تمیز،‌گوش پررنگ و سیخ ،‌پوزه صاف و مرطوب و لب های گشاده داراست .

اعتنا كنید تا حركت های غیر طبیعی گاو را با تحرك وشادابی آن اشتباه نگیرید . گاو را حركت دهید تا ازمناسب بودن فاصله سم ها،‌راه رفتن منظم گاو ولنگ نزدن آن،‌مطمئن گردید .

ویژگی
های مخصوص گاوهای شیری
1-
قد و قامت(اندازه قد)
خوب هست بدانید كه قد حیوان اثری درشیردهی آن ندارد .
ولی گاو كوچك و ضعیف به علت این كه نمی تواند غذای بیشتری بخورد ودرتلقیح تصنعی و مصنوعی به اسپرم های خوب،‌جواب نمی دهد،‌برای حفظ مناسب نیست .
در هر حال گاوها را به سه دسته تقسیم می كنند:
1-
قد بلند به طول 150 تا 5/147 سانتی متر
2-
قد متوسط به طول 140 تا 5/137 سانتی متر
3-
كوتاه قد به طول 130 تا 5/127 سانتی متر
. . . .

 

2-
عمق بدن
عمق تن گاو شیری را با خط كشهای منحصر (كولیس) اندازه گیری می كنند . ولی با دیدن ظاهر گاو نیز می توانایی به عمق بدن آن پی موفقیت . به طوری كه هرچه فاصله گودی شیر تا آخری دنده از قسمت عقبی حیوان عمده باشد، آن حیوان غذای بیشتری می تواند بخورد و توان ایجاد بالاتری داراست . البته این صفت رابطه مستقیمی بامیزان ساخت شیر ندارد اما درعمر اقتصادی وتوانایی گاو برای ساخت بیشتر اثر داراست .

3-
زاویه دار بودن بدن درمنظر پشتی
این صفت به طور بی واسطه با شیرواری گاو رابطه دارااست . زاویه داربودن یعنی هر وقت از عقب حیوان به سمت سرش نگاه كنیم،‌یك زاویه تیز كه در راستای آخری گردن باریكتر می شود،‌ببینیم . هرچه این زاویه تیزترباشد ، دام ازنظر ویژگی های شیرواری،‌وضعیت بهتری دارااست . ولی بایستی دقت داشته باشید كه نباید این صفت را با لاغری گاو نادرست گرفت .

زاویه داربودن گاو درمنظر پشتی نشان می دهد كه این گاو سروگردن كشیده،‌دنده های پر رنگ و دقیق وبدنی كشیده و موزون دارد . درحقیقت كمر صاف، محكم و قوی،‌گردن نازك و كشیده، نداشتن غبغب وزاویه داربودن گلو موجب به وجود آمدن چنین زاویه ای گردیده میباشد .

4-
عرض وزاویه كپل
پهنا كپل ارتباط مستقیمی با زایمان سهل وبه دنیا داخل شدن گوساله سالم و درشت دارااست . هرچه پهنا كپل گاو شیری اکثر باشد، خوب تر است . برای درک کردن عرض كپل، كافی می باشد كه فاصله دو استخوان مفصل خاصره راست و چپ گاو را اندازه گیری كنیم . فاصله این دو، نشان دهنده پهنا كپل گاو هست .

نكته
مهم
نكته اساسی دیگر این می باشد كه زاویه كپل گاو بایستی یك شیب ملایم از سمت برجستگی مفصل ران به استخوان وركی تحت گاو داشته باشد . برای میزان گیری این زاویه بایستی به استخوان مفصل ران گاو اعتنا كنید وشیب آن را نسبت به محل پین گاو محاسبه كنید . شیب بالاتر و شیب ذیل خیس برای گاو شیری مطلوب نیست و موجب غم هایی درتولید مثل وخروج ناقص ترشح های رحمی گاو می شود . همچنین ظریف بودن و یك نواختی دم ازمحل اتصال تا انتها،‌نشان دهنده شیرواری گاو می‌باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

سالن
شیردوشی
تولید تالار شیردوشی یکی از مهم‌ترین مواقعی هست که می بایست در پرورش بزهای شیری مد لحاظ قرار بگیرد . بزها در ارتفاع روز دستکم دو توشه و حداکثر سه توشه به این محل منتقل گردیده و شیردوشی می شوند . بیشترین اندازه شیر در هفته دوم تا دهم بعد از زایش تولید می شود و پس از آن ایجاد شیر بزها روزمره کاهش می یابد . طول دوران شیردهی به نژاد، روش مدیر و کیفیت و اندازه غذا بستگی داراست . شیردوشی بزها ممکن است به وسیله دست و یا با به کارگیری از اتومبیل شیردوشی انجام گیرد، اما در هر دو چهره بایستی محلی غیر وابسته و بهداشتی برای دوشش بزها در یک دامداری ساخته و مهیا شود . در روستا و یا دامداریهای کوچک ممکن می‌باشد بزها با دست دوشیده شوند، اما در دامداریهای گرانقدر برای سهولت و تسریع شیردوشی باید با دستگاه دوشیده می­شوند .

ماشین آلات خوراک دام

هنگام شیردوشی چه بصورت دستی و چه با دستگاه، اضطراری میباشد ابتدا دام به نیکی مهار و بعد از آن دوشیده شود . برای این عمل بایستی باکس یا جعبه شیردوشی طراحی شود . جعبه انفرادی یا این که مقام شیردوشی بزها می بایست بگونه ای باشد که قابلیت و امکان چرخش بز در آن وجود نداشته باشد .

در تعیین مساحت سالن شیردوشی بایستی بعد ها و تعداد سکوهای شیردوشی، راهروهای خوراك دهی، آخورها،محل شستشوی ظروف، محل ذخیره و محافظت موقت شیر و محل عبور و مرور کارگران را پیش بینی نمود . بر مبنا یک توصیه می بضاعت مساحت سالن شیردوشی را با دقت به اندازه گله، مساوی 10 درصد مساحت محل استراحت بزها انتخاب نمود .

تالار
شیردوشی بز


وضعیت
بهداشتی شیردوشی
جنس مصالح مسئله به کارگیری درکف و دیوارهای تالار شیردوشی بایستی از موادی انتخاب شوند که بهداشتی بوده و قابل شستشو باشند . شاید به کارگیری از بتن(در چهره قیمت مناسب) بهترین مورد برای ایجاد کف تالار شیردوشی باشد . برای پوشش دیوارها نیز می بضاعت از سیمان، سرامیک و یا هر جور مصالح قابل شستشوی دیگر استعمال کرد . وجود روشنایی و تهویه کافی در تالار شیردوشی از لازمات هست . چون ریزش آب بسیار و بخار ایجاد گردیده در سبب ارتقا رطوبت محیط و کاهش تهویه می شود .

استفاده از توری های فلزی جهت نصب در پشت پنجره ها مانع از ورود حشرات به درون تالار و آلوده و کثیف شدن شیر خواهد شد . برای اطمینان از سالم دام ها وپیشگیری از آلودگی های احتمالی، تمیزکاری سالن شیردوشی بایستی بصورت مرتب و پس از هر سطح شیردوشی انجام شود .


مدیریت تغذیه
از آنجا که هزینه طعام 70 تا 75 درصد کل هزینه های رویش را دربرگیرنده می شود، لذا یک دامدار قبلی از مبادرت به تشکیل گله پرورش بز می بایست تکلیف منبع خوراک آن ها را مشخص کند . بعضا بر این عقیده اند که با اعتنا به این‌که عادت چریدن و تعلیف از مراتع ارگانیک در بزها نهادینه شده است، لذا پرورش بز سوای در لحاظ تصاحب کردن چراگاه برای آن‌ها عملا غیر ممکن میباشد . واقعیت آن می‌باشد که بزها بصورت ارگانیک به جنبش در فضای باز و مرتع نیاز دارا هستند . تأمین همگی یا این که گزیده از غذا بزها از مرتع اکثر در بخش ها دارنده آب و هوای معتدل و دارنده مراتع مناسب قابل پیشنهاد است .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


مراتع قشلاقی
• در دشت‌ها و بخشها اندک ارتقاع و نسبتاً گرمتر از بخش ها ییلاقی که در فصول سرد به کار گیری میگردد .

ماشین آلات خوراک دام
سرخس، ترکمن صحرا، دشت گرگان ، دشت مغان، جلگه خوزستان و محیط کویر

مراتع میان‌بند
• فی مابین مراتع ییلاقی و قشلاقی برای فصل فصل بهار و پاییز . مراتع مجاور آبادی در تمام سال به کار گیری می‌گردد .یادگرفتن
رویش گوسفند• روش‌ھای چرای گوسفند در مراتع
یک سیستم چرایی مناسب که حداکثر استعمال از مرتع و در بھترین مرحله رویش گیاھان مرتعی با کمترین صدمه به مراتع و دام‌ھای چراکننده که قابلیت و امکان اجرایی داشته باشد بایستی پباده سازی شود .

دو
سیستم چرا برای به کار گیری از مراتع قابل ذکر است:
• رویه چرای مداوم یا این که ممتد مشتمل بر چرای مداوم مطلق و چرای مداوم نسبی که در خط مش نسبی قسمتی از مراتع در فصل پرورش علوفه چرانیده نمیشود و یا این که در تمام طول شبانه روز چرانیده نمی‌شود و شب غذای دستی می‌دھند .

• شیوه چرای متناوب شامل چرای انتقالی و چرای نواری . چرا ممکن هست به صورت ترکیب باشد: چرای توام گوسفند، بز و گاو و چرای توام میش و بره . معمولا ورود دام به مراتع در ابتدای بھار و خروج در فصل پاییز است .


رویکرد چرای انتقالی
در این شیوه مرحله مراتع با استعمال از فنس یا حصار به تعدادی قطعه تقسیم می‌شود . میزان این قطعات بستگی به میزان گله، احتیاجات آنھا و تولید مرتع داراست . مزیت این روش از اعمال نامناسب توان انتخابی گوسفند و غلبه گیاھان غیر خوش‌خوراک و مھاجم جلوگیری می نماید و ھمچنین با تهیه دقیق این منش از حالت‌ھای چرای مفرط یا چرای کمتر از حد موضوع نیاز خودداری می‌گردد .

این خط مش ممکن میباشد به رخ بی آلایش مشتمل بر تقسیم مرتع به دوقسمت باشد و انتقال گله در مجال مناسب و یا این که به ھمراه استعمال از آغل که معمولاً شب‌ھا مسئله استفاده قرار می‌گیرد .

در جمهوری اسلامی ایران که ھم دارنده روش‌ھای سنتی پرورش گوسفند وبز ھستند و ھم آب و ھوای سرد در بخش اعظم نقاطی که پرورش معمول است، وجود دارد بھتر می باشد از این روش به کار گیری شود .

رویه
چرای نواری
• در این شرایط سطح مراتع را به یک سری قطعه تقسیم میکنند پس از چرای کافی در قطعه نخستین به قطعه دوم و از قطعه دوم به سوم و… . انتقال داده می‌گردد . در کشورھای توسعه یافته با حصار الکتریکی این قطعه بندی‌ھا را انجام می‌دھند .

این رویکرد مناسب کشورھایی نظیر نیوزلند و آمریکا هست که دارنده مراتع عالی ھستند .

در کشور‌ایران نیز ممکن است دامداران به این نتیجه رسیده باشند که چرای یک قسمت از مرتع و قرق نصیب دیگری از آن در ھمان بازه زمانی و سپس چراندن قسمت قرق شده و قرق کردن قسمت چرانیده گردیده قبلی مزایای متعددی دارااست .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

این نژاد یکی از کهن ترین نژادهای منشاء گردیده در جنوب انگلستان می باشد . جثه این نژاد گرانقدر با با جور تن بلوکی است . بیده ای متراکم وبهتر از دیگر نژادهای پشم دراز ایجاد مینماید و و بهمین دلیل سازگاری بهتری نسبت به رطوبت و بخشها مرطوب در مقایسه با بقیه نژادهای پشم دراز دارااست . این نژاد در برناکمه های تلاقی نژادی موضوع به کار گیری قرار می‌گیرد .

4
- نژادهای پشم تلاقی یافته
الف
- کلمبیا ( Columbia )

 

ماشین آلات خوراک دام
منشا این نژاد امریکا هست و از تلاقی بین قوچ لینکلن و میش رامبویه به وجود آمده می باشد . انگیزه از این تلاقی به وجود آوردن نژادی می‌باشد که سازش بهتری با بخشها کوهستانی داشته باشد .

کلمبیا جثه ای والا و بدنی بلوکی داراست . این نژاد وسیع ترین نژاد تلاقی یافته است . فیس ، گوشها و پاهای سپید داشته و بدون شاخ می‌باشد .در
روی چهره گوسفند کلمبیا پشم وجود ندارد و دارای پاهایی میباشد که از کمی از بقیه نژادها بلندتر است
وزن پشم های چیده شده در حدود 5/4 تا 9/5 کیلوگرم هست و ایجاد گوشت لخم قابل قبولی دارااست . کلمبیا غالبا در تلاقی با نژاد فیس سیاه که دارای پشم متوسط هست استعمال شده و هدف از این تلاقی ساخت بره های بازاری میباشد .

ب-
کوریدال ( Corriedale )

 

 


منشا آن نیوزلند هست .این نژاد حاصل از تلاقی فی مابین قوچهای لینکلن و لایسستر با میشهای مرینوس هست .

کوریدال دارنده جثه میانگین وکمی والا می‌باشد فیس ، گوشها و پاهایی سفید رنگ داشته و فاقد شاخ می باشد . این نژاد تولید پشم و گوشت کیفیت بالا خوب را دارا بوده و وزن بیده آن 5/4 تا 8/6 کیلوگرم در سال میباشد .

ج
- پاناما ( Panama )

 

 


این نژاد از امریکا منشاء یافته . نژاد پاناما حاصل تلاقی قوچ رامبویه و میش لینکلن است . رنگ صورت ،گوشها و پاها سپید بوده وجثه والا ،تیپ بدن بلوکی و بدون شاخ بودن از خصوصیات نژاد پاناما میباشد .

گوسفند پاناما اندکی گوچکتر از نژاد کلمبیا بوده ولاشه کمی گوشتی داشته و در سنین اول چربی در تن آن ذخیره میشود .

درباره ی
- راملدال ( Romeldale )

 

 


منشاء راملدال ایالات متحده امریکا میباشد و از تلاقی بین قوچ رامنی و میش رامبویه بوجود آمده می‌باشد .

این
نژادجثه ای میانگین وبدنی بلوکی داشته ، رنگ چهره ،گوشها و پاها سفید بوده
و فارغ از شاخ می باشد . وزن بیده آن 5/4 تا 9/5 کیلوگرم میباشد . راملدال در تلاقی با میشهای پشم دقیق موضوع به کارگیری قرار گرفته و بره های سازگار با شرایط رشد در مرتع را به وجود می آورد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

پباده سازی وب با HTML هم دقیقا به همین رخ می باشد . HTML به شما امداد می‌نماید تا با استفاده از تگ ها، ساختار و ساختمان کلی کاغذ وب خویش را توصیف کنید؛ برای مثال بگویید که منو کجاست، هدر کجاست، فوتر کجاست و… .بعد از آن در روند بعد، توسط ابزارهای دیگر، میتوانید برگه اینترنت ساده‌ای که پباده سازی کردید را زیباتر و چشم‌نوازتر نمایید .

طراحی سایت در مشهد
دستورالعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارا هستند که محتوای یک ورقه وب، با آنان نشانه‌گذاری گردیده و بدین‌ترتیب، شیوه نمایش آن کاغذ برای مرورگرهای وب، تعریف می گردد . تا به امروز ۵ ورژن از HTML عرضه شده‌است .
مولفه های HTML از روش تگ‌های قرار گرفته در پرانتز شکسته مشخص و معلوم می گردند . تگ‌هایی مانند و محتوا را به صورت مستقیم به صفحه، معرفی می کنند . بقیه تگ‌ها مانند< داده ها مربوط به متن مدرک را ارائه داده و میتوانند سایر تگ‌ها را به تیتر مولفه‌های فرعی در خویش جای دهند . مرورگرها، تگ‌های HTML را سناریو نمی‌دهند بلکه از آن ها برای تعبیر و تفسیر محتوای صفحه منفعت می‌برند .

HTML می‌تواند برنامه‌های نوشته شده به گویش اسکریپتی مثل جاوا اسکریپت را که بر رفتار و محتوای صفحه های وب تاثیر می‌گذارند؛ در خویش جای دهد . به کار گیری از CSS ظواهر و آرایش محتوا را توصیف می‌کند . کنسرسیوم جهانی اینترنت که استانداردهای HTML و CSS را توصیف می‌کند، از سال ۱۹۹۷ استعمال از CSS را روی HTML ظاهری سفارش کرده می باشد .

 

تاریخچه
بروز HTML در سال ۱۹۸۰، فیزیکدان «تیم برنرز لی» (Tim Berners-Lee)، یکی از پیمانکاران CERN، سیستم ENQUIRE را توصیه کرد . این سیستم برای دانشمندان CERN ساخت شدهبود تا از آن برای به کارگیری و اشتراک‌گذاری اوراق استعمال نمایند . در سال ۱۹۸۹، برنرز لی یادداشتی نوشت و در آن یک سیستم اینترنتی ابر نوشته (Hypertext) را توصیه اعطا کرد . «برنرز لی» HTML را معین کرد و نرم افزار مرورگر و سرور را در اواخر ۱۹۹۰ نوشت . در آن سال، برنرز لی و مهندس دیتا سیستم‌های CERN، به صورت مشترک درخواست بودجه کردند ولی آن پروژه به چهره قانونی توسط CERN پذیرفته نشد .
اولی تعریف عمومی از HTML سندی به اسم «HTML Tags» بود که آغاز به وسیله تیم برنرز لی در آخرها ۱۹۹۱ در وب قرار گرفت . این مدرک ۱۸ مولفه تشکیل‌دهنده طرح اول و نسبتا ساده از HTML بود .



:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ما بیشترین برهه زمانی و پول خویش را صرف خنک کردن گاوهای تازه زا، خنک کردن گاوهای پرتولید و گاوهای قبلی از زایمان می کنیم و گاوهای کم آب را معمولا در حق تقدم بعدی قرار می دهیم . اما تحقیق در دانش گاه کالیفرنیا نشان بخشید که خنک کردن گاوهای کم آب می تواند یک سرمایه گذاری عاخنک نمودن گاوهای خشک متساوی تولید شیر بالاتر هست .

ماشین آلات خوراک دام
در شماره ژوئن 2006 روزنامه دیری ساینس مقاله ای وجود دارااست که اثرات طولانی تر کردن یک سایه بان پارچه ای و فن بالای آخور گاوهایی که پیش از این از یک آب پاش برای خنک کردن گاوها در هنگام تناول کردن به کارگیری می کردند را نظارت کردند . در این تحقیق 524 گاو هلشتاین در ارتفاع 3 هفته آخر دوره بی آبی شان به صورت تصادفی برگزیده شدند و در دو رده مختلف قرار گرفتند که یکی تنها مجهز به آب پاش در بالای آخور بود و دیگری علاوه بر آب پاش به سایه بان پارچه ای و فن مجهز گردیده بود . در هر دو مقام منطقه استراحت سایه بان وجود داشت تا گاوها در چهره رغبت از آن استفاده نمایند . نتایج از 20 ژوئن تا 20 اکتبر تصویب شدند .

محققان دریافتند که گاوهای ساکن در منزلت های دارنده آب پاش و سایه بان و حرفه روزمره 5/1 کیلوگرم شیر بیشتری در 60 روز نخستین شیردهی بعدی نسبت به گاوهای بومی در منزلت های صرفا مجهز به آب پاش ایجاد کردند . در طول عصر آزمایش متوسط دمای پایین آخور پوشانده شده در هر روز 2/1 جايگاه خنک خیس از میانگین دمای محل های فارغ از فن و سایه بان بود (3/26 در پیش‌روی 1/25 سکو سانتی گراد) . شاخص دما-رطوبت در آخورهای غذایی مجهز به سایه بان و رشته در 48 درصد از روزهای تحقیق بالای 72 بود اما در محل های بدون این تجهیزات در 60 درصد از روزهای تحقیق این عدد به فراتر از 72 می رسید . از آنجا که شاخص دما-رطوبت بالاتر از 72، نشانگر تنش گرمایی در گاو درنظر گرفته می شود، گاوهایی که در جایگاه های سوای رشته و سایه بان بودند، در عصر انتهای آبستنی شان که دوران بحرانی برای بسیاری از کار های فیزیولوژیکی هست اکثر در معرض تنش گرمایی بودند .

کارشناسان فیض اقتصادی نصب و حفظ رشته و سایه بان ها را در آخور گاوهای خشکی که قبلا تنها از یک آب پاش استفاده می کردند، تقریب زدند . آن ها یک بها افزوده دستکم 92/8 دلاری را فقط از فروش شیر برای هر گاو در هر سال برآورد کردند . آنها برای تندستی و طول عمر رقمی را نمی توانند انتخاب نمایند .

با وجودی که همه گاوداران باید نتایج این تحقیق را به مراد چگونگی مدیریت گاوهای کم آب شان بررسی کنند ولی رشد دهندگانی که در کشورهایی می باشند که با تنش گرمایی مواجهند بایستی توجه ویژه ای به این مقاله داشته باشند . ارتقا ساخت شیر و سودآوری سود یک سرمایه گذاری نسبتا اندک در خنک کردن گاوهای کم آب با سایه بان زدن و نصب خنک کننده ها در موقع طعام خوردن می باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ویژگی ها نژادهای شتر دوکوهانه: شترهای دوکوهانه دارای استخوان‌های والا و قوی، پاهای نسبتاً کوتاه، کوهان گرد، لب‌های بزرگ، پوشش پشمی ضخیم، کف پاهای والا و مسطح می باشند . متوسط جنس پشم وکرک آنها سالیانه پنج کیلوگرم و در حیوان‌ها نر بالغ، بیش از هشت کیلوگرم و در نرهای اخته گردیده به آبادی کیلوگرم می رسد .

ماشین آلات خوراک دام

رنگ شترهای دوکوهانه، اکثر اوقات قهوه‌ای تیره بوده و وزن زنده آن ها به ۷۵۰ تا ۸۵۰ کیلوگرم میرسد که درنتیجه وزن لاشه آنان ۳۷۵ تا ۴۲۵ کیلوگرم می‌باشد . عصر شیردهی آنان ۱۶۰ روز بوده و در یک عصر شیردهی ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیتر شیر ایجاد می‌نمایند که از این اندازه ۳۰۰ لیتر برای مصرف بشر و سایر به غذا دیلاق‌ها می‌رسد . شیر آن‌ها از حیث ویتامین C خیلی غنی بوده و می‌توان از آن به راحتی فرآورده‌های لبنی تهیه و تنظیم نمود که این امر در شترهای یک کوهانه نیاز به افزودن برخی مواد از گزاره کلرید کلسیم دارد . بلوغ آن‌ها در چهارسالگی بوده و جفتگیری آنان فصلی میباشند . زمان آبستنی آن‌ها ۱۳ ماه طول می کشد . به ازای هر ۱۶ تا ۲۵ نفر شتر ماده دوکوهانه، یک نفر شتر نر دوکوهانه بسته به توان شتر نر و تغذیه آن جهت جفتگیری نیاز هست . متوسط وزن دیلاق‌های آن‌ها در بدو ولادت به ۳۵ کیلوگرم می رسد .هر نفر شتر دوکوهانه روزانه در حدود ۱۴ کیلوگرم ماده خشک مصرف می نماید . شتر ماده دوکوهانه روزمره در فصل فصل‌تابستان ۳۵ تا ۴۰ لیتر و در فصل فصل زمستان ۲۰ تا ۲۵ لیتر و شتر نر دوکوهانه در فصل تابستان ۴۰ تا ۵۵ لیتر و در فصل زمستان ۲۰ تا ۳۵ لیتر آب می‌آشامد .
شتر دوکوهانه باتوجه به ساختمان بدنی یگانه خویش به وضعیت آب و هوای سرد کم آب انطباق یافته‌است و قوی می‌باشد در طرق کوهستانی و پربرف رفت و آمد کند . شتر دوکوهانه می‌تواند در فصل تابستان تا سکو حرارت ۳۰ رتبه سانتی گراد و در زمستان تا رتبه حرارت ۳۰ـ رتبه سانتی گراد را به نیکی تحمل نماید . میانگین باری را که شتر دوکوهانه می تواند حمل کند ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم می‌باشد که این مورد مستقیماً با وضع و اوضاع جسمانی و مسافتی را که بایستی طی نماید بستگی داراست و در مسافت‌های کوتاه (۱۵ـ۵ کیلومتر) می‌توان اندازه توشه را تا ۲۵۰ و چه بسا ۳۰۰ کیلوگرم افزایش اعطا کرد .
Konrashov
(۱۹۵۸) اندازه‌های میانگین تن شتر دوکوهانه در چین را به‌این شرح گزارش نموده‌است : طول شتر تا در بین دوکوهان در شتر در شتر ماده ۱۸۰ سانتی متر و در شتر نر ۱۸۵ سانتی متر و ارتفاع بدن در شتر ماده ۱۶۳ سانتی متر و در شتر نر ۱۶۸ سانتی متر میباشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

گونه های
روشهای پروار بندی گوسفند زنده بره و بزغاله زنده یکی از روشهای ساخت گوشت باکیفیت پروار بندی بره زنده و بزغاله زنده می باشد .این
رویکرد و رشد ممکن میباشد در سنین و شرایط متفاوت اعمال گردد عبارتنند از :

ماشین آلات خوراک دام
۱-پرواربندی کنسانتره ای بره زنده و بزغاله شیری .۲-پروار بندی بره زنده و بزغاله باشیر .۳-پروار بندی بره وبزغاله زنده زود از شیر گرفته شده .۴-پروار بندی دام زنده در مرتع .۵-پروار بندی گوسفند زنده ودام در رده .۶-پروار بندی گوسفندزنده و بز مسن و اضافی گله .در صورتیکه قصد پروار بندی گوسفند زنده داریید بره های ۳۰ الی ۴۵ کیلویی مناسب شما هستنند بره هایی که در دشت و صحرا چرا میکنند به قول مشهور بره زنده راهی هستنند نه پرواری هیچ زمان . بره زنده پرواری .یعنی بره ای که در رمز آخور به آن رسیدگی کرده اند را برای پروار بندی انتخاب نکنید که به هیچ عنوان مناسب نمیباشد صرفا بره زنده راهی منظور از پروار بندی یعنی چاق کردن وکسب حداگثر وزن یا این که ساخت جنازه دام زنده جهت تامین گوشت : مزایای پروار بندی :مهمترین مزایای پروار بندی را می بضاعت بدین رخ خلاصه کرد : 1 ساخت گوشت دامهای زنده لاغر و سبک وزن پس از یک سری عملیات تبدیل به دامهای زنده سنگین وزن گردیده و به عبارت دیگه به ایجاد افزوده خواهد شد .2مرغوبیت گوشت :گوشت دامهای زنده پرواری دارای کیفیت خوبتر از بقیه دام هاست هر قدر میزان عضله در مجموع جنازه دام بخش اعظم باشد مرغوبیت گوشت عمده است و به همین برهان دامهای زنده ای که چنین خصوصیتی دارند برای محافظت بهترند و انها دامهای جوانی هستنند .3برگشت اصل سرمایه وسودان در کوتاه دوران :دوره پروار بندی دامهای زنده حدود 2 الی 4 ماه میباشد پس از فروش دامهای زنده پرواری کل سرمایه و نتیجه به سرمایه گزار بر می‌گردد .4حفظ مراتع مرزو بوم .5استفاده از تولیدات جانبی .6ایجاد اشتغال . ساختمان وتاسیسات :پرورش گوسفنده زنده و بز ه زنده نیاز به جایگاه و تجهی زات درباره ی رمقایسه با گاو زنده کمتر می‌باشد با این سیستم پرورش گوسفندزنده متنوع متععداند البته به طور کلی در هر سیستم پرورشی ضرورت داراست گوسفندزنده از تاثیر سو عوامل نامساعد اب و هوایی حفظ کردد .ویژگی ها گوسفنده زنده پرواری :چون هدف از پروار بندی ایجاد اندک هزینه و اقتصادی گوشت می‌باشد لذا باید به مواردی دقت کرد .1 نژادهای سنگین وزن وزن مانند گوسفند نژاد مهربان برای پروار بندی مطلوب بوده چون اقتدار بیشتری دارا هستند .گوسفندای زنده کوتاه اندام برای پروار بندی زیاد مناسب بوده .3 بهترین سن برای پروار بندی سن 4 تا 5 ماهگی است وپایان ان 8 الی 9 ماهگی می باشد . خلاصه مطالب تپل کردن گوسفندزنده با استفاده از جیره مطلوب و اقتصادی در حداقل برهه زمانی را برای پروار بندی می گویند انگیزه پروار بندی ذخیره چربی در داخل بافت های عضلانی گوسفندزنده . فعالیت پروار بندی در بره های زنده جوان و گوسفندان بالغ و مسن انجام میشود برای پروار بندی از نژادهای گوسفند زنده مهر بانی و گوسفندزنده افشاری به کارگیری شود بهتری سن برای پروار بندی سن 4 تا 6 ماهگی و نقطه پایان ان 8 الی 9 ماهگی است . در تغذیه گوسفنده زنده پرواری باید از علوفه خشبی و مواد کنسانتره به کارگیری نمود گوسفنده زنده کریم و گوسفندافشاری بخشی از نژادهای پر توقع بوده و برای پروار بندی ان بایستی جیره متعادل تهیه شود .
مراد از پروار بندی یعنی تپل کردن و کسب حداکثر طولانی تر وزن یا این که ایجاد لاشه جهت تامین گوشت میباشد .
پرواربندی به دو منش انجام می شود .
الف-
پروار بندی در محیط محسور ب – پروار بندی در محفظه ازاد و مرتع خط مش نخستین یعنی پروار بندی در مکان های محصور و محدود به دو دسته پایین تقسیم می شود .
1- مراقبت گوسفنده زنده پرواری در مکانهای مسقف که به رخ اغل یا این که سایه بان و حفاظ می باشد 2-
نگهداری گوسفنده زنده پرواری در محفظه فارغ از سقف ولی محسور که طبعا هزینه کمتری دارد خط مش دوم یعنی پروار بندی در محیط ازاد احتیاج به کارگر کمتری دارد ، کود دام زنده قادر است مستقیما به مرتع گشوده گردد ، اما ارگانیک می باشد که اندازه بیشتر وزن کمتر باشد و پاره ای انرژی و مواد مغذی که بایستی در دام ها ی زنده ذخیره گردد در راهپیمایی هدر می رو .د
پروار بندی دام زنده و گوسفنده زنده یک عدد از شایسته ترین و مهمترین رویکرد های ساخت گوشت در تمام جهان و از جمله سرزمین ماست پروار بندی عبارت هست از رئیس و تغذیه مطلوب دام های زنده جهت بدست اوردن اضافه وزن در یک مدت یعنی با حد اقل هزینه .
هدف از طولانی تر وزن تامین پروتئین حیوانی موضوع نیاز بشر است
در این تعریف یک سری نکته قابل توجه وجود داراست .
1-
خط مش نگهداری و تغذیه دام های زنده پرواری با سایر دام ها ی زنده متعدد میباشد و دقت بخش اعظم را می طلبد 2-
در یک مقطع و دوره معلوم اعمال می شود 3-
بدست اوردن حد اکثر بیش تر وزن قضیه توجه هست پس دام های زنده ای که با سرعت بیشتری پرورش می نمایند برای پروار بندی مطلوب تر اند 4- اصل توجه به حد بخش اعظم بازده با دستکم هزینه ایجاب می نماید حدالامکان از حفظ دام های زنده مسن خیس و بیمار که موجب ایجاد هزینه بخش اعظم و اتلاف مواد غذایی می شوند برای پروار بندی دام خویش داری شود .

5-
انگیزه تامین پروتئین حیوانی هست که عمدتا در ان چه ما بنام عضله و گوشت می شناسیم و جود دارااست بنابراین در پروار بندی دام زنده به رویش دام هایی توجه می شود که با سرعت پرورش عمده به ذخیره بافت های عضلانی در مقایسه با بافت های دیگر می پردازد



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

گله شما یک قدم نزدیکتر از آن است که در میان راحت ترین سیاره قرار گیرد.
Novus C.O.W.S. (Cow Comfort، Balance Oxidation، Wellness and Sustainability) برنامه ® کمک می کند تولید کنندگان لبنی فعالیت های روزانه خود را در گله را تجزیه و تحلیل و تولید کنندگان را با اطلاعات فراهم می کند تا به آنها کمک کند راحتی و رفاه گاو خود را تضمین کند. برای ایجاد این یک نوع از یک نوع برنامه، Novus با برنامه رفاه حیوانات دانشگاه بریتیش کلمبیا با همکاری برنامه تحقیقاتی در سطح ملی همکاری داشته است. هدف آن چیست؟ برای ارزیابی عملکرد لبنیات و ارائه راه هایی برای بهبود راحتی گاو، افزایش تعادل اکسیداتیو آنها و ترویج رفاه گله. در عین حال، در همان زمان، کمک به پایداری در صنعت لبنیات.

ماشین آلات خوراک دام

در سال اول، C.O.W.S. برنامه حدود 140 گاو را در سراسر کالیفرنیا، تگزاس، نیومکزیکو، پنسیلوانیا، ورمونت و نیویورک اندازه گیری کرد.

این چیست؟

گاوها. برنامه همکاری مشترک بین برنامه رفاه حیوانات دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و Novus International است. این بر اساس یک پروژه UBC به تازگی تکمیل شده است که با ارزیابی ارزیابی راحتی گاو در مزرعه با 43 شیرینی رایگان در بریتیش کلمبیا برآورد شده است. گاوها. برنامه ارزیابی مزارع لبنی فردی نسبت به معیارهای مختلف در مورد میزان راحتی گاو (زمان دروغ سنجی با فرستنده ها، نمره راه رفتن و غیره)، طرح های تسهیلات و اقدامات مدیریتی را ارزیابی می کند. علاوه بر این، این برنامه بازخورد را به لبنیات فردی با رتبه بندی در همه متغیرها ارائه می دهد. هدف این است که بهینه سازی رفاه، راحتی و راندمان تولید گاو شیرده با ارائه یک رویکرد سیستماتیک برای بهبود تمرکز و تمرین مدیریت.

 

چرا مهم است؟
راحتی، رفاه، مسکن، استراتژی کاهش گرما، افزودنی های تغذیه و مراقبت کلی برای سلامتی و رفاه گاوهای شیری ضروری است و برای دستیابی به سطح بالایی از بهره وری و همچنین افزایش طول عمر مفید گاو ضروری است. یک گاو سالم و بسیار تولیدی قادر به رفع هزینه های نگهداری آن است و به طور قابل توجهی کاهش راندمان کربن آن در هر واحد تولید شیر می دهد. پایداری برای صنایع لبنی بستگی به حیوانات سالم، طول عمر بیشتر و دستیابی به سطح بالایی از خروجی مطلوب از منابع ورودی کمتر (مانند زمین، آب، کود و غیره) دارد که باعث افزایش سودآوری و نظارت بر محیط زیست می شود.



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تصمیم
تازه بزرگ‌ترین کمپانی اینترنتی جهان؛ گوگل
کارمندان خویش را از تغذیه با گوشت گاو به دور می‌کند
شرکت گوگل به‌صورت تدریجی و پیوسته با اضافه کردن قارچ به همبرگرهای تولیدشده در رستوران‌هایش، گوشت کمتری به خورد پرسنل خود می‌دهد .
به گزارش ایانا به نقل از Siliconbeat .com، کاهش مصرف گوشت در کافه تریاهای کمپانی گوگل بر مبنا پایانی گزارش‌ها به‌منظور بهبود عادت‌های تغذیه‌ای رخ می گیرد و منوی غذاها را به‌صورت تدریجی به سبک غذاهای گیاهی تغییر تحول میدهد . این تغییر تحول آغاز با ارتقا مقدار قارچ در همبرگرها از 20 به 50 درصد ابتدا شد .

ماشین آلات خوراک دام

گزارش‌های رسیده حاکی از آن می باشد که این کمپانی به‌صورت مخفیانه در کارایی می‌باشد تا پرسنل خویش را با آن مدل از مواد غذایی تغذیه نماید که اساس گیاهی داشته و کمتر دربردارنده گوشت می باشد .

اسکات گامباستیانی، سرآشپز جهانی گوگل در این باره می‌گوید: "نباید توقع داشت که تمام کارکنان از به عبارتی روز نخست، تغذیه با حبوبات و گیاهان را بپذیرند؛ زیرا این مردمان اکثر به مصرف گوشت قرمز عادت کرده‌اند و نمیتوان تناول کردن گوشت سپید یا این که چه بسا ماهی بخش اعظم را به آنان تحمیل کرد، چه رسد به این‌که پروتئین جان دار در طعام را با پروتئین‌های گیاهی جایگزین کنیم ."

زمانی که کارداران خبرنامه Fast company (یک خبرنامه مربوط به کسب و فعالیت ماهرانه در آمریکا) از کافه تریاهای گوگل بازدید کردند، متوجه جهت‌گیری گوگل به‌صورت بی‌رحمانه در تهیه و تنظیم فهرست غذاها شدند . این غذاها به‌طور ناگریزی کارمندان را مجبور به مصرف کمتر گوشت ساماندهی میکرد .

به
شبکه ایانا در تلگرام بپیوندید
فهرست به‌گونه‌ای تهیه گردیده بود که برگرهای گیاهی در ابتدای منوی روزمره خود نمایی می کرد و آیتم تعیین سوپ ویتنامی پیشین از سوپ گوشت قرار داده شده بود . همچنین یک نمونه از غذاهای گیاهی به‌صورت منحصر به فرد به‌عنوان "بشقاب انرژی‌زا" مطرح گردیده و هرچه اکثر گوشتخواران را به سمت آن متمایل مینماید .

طبق گزارش این مجله، گوگل برای این نحوه رفتار، دلایل و اهدافی را دنبال می کند که همگی در راستای پایداری محیط خواهد بود . این کمپانی پذیرفته که سهم قابل توجهی از کربن تولیدشده در جهان به‌واسطه ساخت پروتئین‌های حیوانی است؛ براین اساس سیاست، گوگل کاهش مصرف گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ را در حق تقدم قرار داده میباشد .

شرکت گوگل اعلام کرد که در سال قبلی پروژه خرید میوه و سبزیجات برای کارمندان ناکارآمد بود؛ زیرا از این طرز شرکت بیش از 300 هزار پوند زیان کرد و بخش قابل توجهی از این تولیدات یا این که به سطل آشغال رفت یا تبدیل به کمپوست شد . البته احتمال دارد این مسئله به اعتراض کارکنان عصبانی از کمپانی هم مربوط باشد که آن روایت دیگری می‌باشد .

به این ترتیب گوگل به طرح "پایانه‌های ردیابی زباله‌های مواد غذایی" وارد شده و قصد دارااست از این نحوه به کاهش تولید ضایعات یاری کند، زیرا این پایانه‌ها به گزینش مقیاس‌های غذایی مجهز میباشند . این شرکت در گزارش سال 2015 خویش اعلام کرد که کافه‌های گوگل در یک حوزه‌ صرفا میان 450 تا 550 پوند غذا را از رفتن به زباله‌ها نجات داده و از راه‌های مختلفی مثل تولید غذاهای ترکیبی یا اهدای آن‌ها به مستضعفان در این مسیر صرفه‌جویی کرده است . مسئولان گوگل معتقدند که این اندازه در سال 2016 به یک میلیون پوند خواهد رسید .

ولی اختراع فعالیت غول تکنولوژی جهان نه‌تنها برای محفظه زیست و سلامت کارکنان موثر است، بلکه این موضوع به صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کمپانی نیز امداد می‌کند؛ زیرا آن‌ها معتقدند که هزینه برای کاهش ضایعات و تأمین غذای هزاران کارمند با مبنا گیاهی فراوان به‌صرفه‌تر از تأمین گوشت برای آنان است .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

نبود
نمک در بدن دام و طیور چه عوارضی دارد نمک دام در دام‌های شیرده از طریق شیر دفع میگردد و منجر نبود سدیم در بدن حیوان می‌شود . همینطور تغذیه با غلات و علوفه با پتاسیم بالا، سبب خلل در جذب سدیم می‌گردد . در روزهای گرم نیز تعریق حیوان سبب ساز دفع مقداری نمک از تن دام می‎گردد . نبود نمک منجر تمایل به خاک خوری و مواد غیر خوراکی، تشنگی حاد، تکرر و رقیق شدن ادرار در دام گردیده و در نتیجه کاهش وزن و کاهش شیر در در دام‎های گوشتی و شیرده به دنبال دارد . کاهش نمک در جیره غذایی دام و طیور می تواند باعث به نابروری و اسهال در آنان شود .

ماشین آلات خوراک دام

معالجه
کانیبالیسم با نمک همان گونه که در بالا پهنا کردیم نمک از سدیم و کلر تشکیل گردیده و هر مورد نقش دوچندان مفیدی در اعمال کلیدی بدن دام و طیور دارند . اما کمبود هر کدام از این دو عنصر باعث پیدایش مشکلاتی بدون شوخی در آنان می گردد .

برای مثال کمبود شدید سدیم در بدن باعث بروز علامتها مرگباری در دام و طیور می‌گردد . از گزاره این موارد می‌توان به تشنج، کما، آسیب‌های مغزی و هم تورم مغزی اشاره کرد، که در انتها باعث مرگ دام یا طیور خواهد شد . کاهش خفیف سدیم و کلر هم به طور محسوسی موجب کاهش تولید در همگی گونه‌های دام و طیور می‌گردد .

طبق یک گزارش تحقیقاتی بر روی طیور نشان داد که فقدان کلر در جوجه‌ها باعث کاهش شدید نرخ رشد، افزایش شدید مرگ و میر، علامتها عصبی، ارتقا دفع آب از تن و کاهش غلظت کلر در خون شد .

خب تا اینجا از اهمیت به کارگیری از نمک در صنعت دام و طیور آشنا شدیم، ولی در ارتباط با مقدار استاندارد استفاده از نمک در جیره غذایی و همچنین اندازه نیاز بدن حیوان‌ها به نمک صحبتی نکردیم، اذن دهید تا صحبتی در این ارتباط نیز داشته باشیم .

مقدار
نمک در جیره طیور و دام در بالا به طور مفصل در ارتباط با نیاز تن دام و طیور به سدیم و کلر و همچنین عواقب کاهش آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کردیم . ولی می‌دانید که هر ماده‌ای در تن می بایست به اندازه مجاز آن وجود داشته باشد و افزایش اندازه آن نیز قادر است منجر پیدایش مشکلات دیگری شود . به طور معمول یک قانون فراوان زیبا برای به کارگیری از نمک و اضافه کردن آن به جیره غذایی وجود دارااست که بیان مینماید می بایست ۰٫۵ درصد نمک نسبت به کل مواد موجود در جیره غذایی طیور به آن اضافه کنیم . این ضابطه ده‌ها سال است که زمینه استعمال دامداران و همینطور نگهدارندگان پرندگان بوده و فیض نیکی هم داشته است . اما امروزه قواعد دقیق‌تری برای هر مدل از حیوانات به وجود امده است .

برای نمونه شورای ملی پژوهش به اختصار NRC بیان می‌نماید که میزان مجاز سدیم نسبت به کلر در جیره غذایی گونه‌های مختلفی از طیور می بایست نسبتاً در حدود ۰٫۱۰ تا ۰٫۲۵ درصد یا این که به عبارتی ۱ تا ۲٫۵ کیلوگرم در هر تن از جیره غذایی باشد .

به طور کلی نمک به دو صورت به جیره غذایی دام و طیور طولانی تر می گردد . در رویکرد اول نمک به رخ پودر یا این که دانه‌بندی شده به هم پا مواد غذایی نظیر علوفه به چهره غذا به دام یا این که طیور داده می گردد . در منش دوم سنگ‌های نمک برش داده گردیده و در کنار طویله قرار گرفته تا دام‌ها با لیس زدن آن، نمک موضوع نیاز تن خود را تامین کنند .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

جهت خرید هرگونه گوسفند زنده از اصلی ترین مرکز عرضه بهداشتی در تهران کافیست با ما تماس بگیرید و پس از اخذ مشورت قبلی از خرید سفارش خویش را به چهره آنلاین ثبت کنید و در برهه زمانی انتخاب گردیده توسط شما در درب منزل به همراه خدماتی که در بالا اشاره کردیم دام مسئله حیث را تحویل بگیرید و آنگاه هزینه آن را پرداخت فرمایید .

شما می توانید در هر روز از هفته و در هر ساعت از روز با شیوه های ارتباطی با بخش فروش وان شیپ تماس حاصل فرمائید و به رخ آنلاین پس از اخذ مشاوره بدون‌پول توصیه خویش را تصویب فرمایید و در برهه زمانی معلوم شده توسط شما، ما دام مسئله نظر را که کاملاً بهداشتی و عاری از هرگونه بیماری هست در درب منزل تحویل خوا هیم بخشید و در چهره نیاز مشتری قصاب ماهر جهت زبح و … ارسال خوا هیم کرد .ارائه
با ارزش گوسفند زنده
وان
شیپ بعضی
از ویژگی های راس فروش گونه های دام در تهران و شهرستان ها ( وان شیپ ) معتبرترین
مرکز فروش گوسفند زنده تهران به رخ بهداشتی و شهرستانها پایین
نظر و نظارت دامپزشکی عرضه
اشکال مختلف دام نظیر گوسفندزنده ، بره زنده ، گاو و گوساله زنده به ارزش روز و رقابتی دارنده
مجوز تاییدیه دامپزشکی ، اتحادیه گوشت گوسفندی و … عرضه

ماشین آلات خوراک دام
انواع دامها به فیس کاملاً بهداشتی و سالم برخورداری
از هرگونه نژاد گوسفندان ایرانی برای فروش مستقیم خرید
و فروش گوسفند زنده با قیمت روز ، تماما منصفانه و رقابتی
به کار گیری از هرگونه آنتی‌ بیوتیک‌ ها خطرناک و انواع هورمون ها که کاملاً از ظاهر دامهای ما معلوم است دارای
اشکال شعبه در مناطق گوناگون تهران و شهرستانها محافظت
دامها در مکان و محل مطلوب و به طور کامل مکانیزه و صنعتی به یار کارمندان مجرب وسیع ترین
راس عرضه دامهای جوان تماما تندرست فارغ از هرگونه بیماری گوسفندی و دامی دارنده
جواز صادرات به کشورهای همجوار و بدور دست محافظت
با شایسته ترین تجهیزات ، علوفه ها و ارگانیک مشورت
قبل از خرید توسط مجموعه فروش متخصص و اخذ بها و شرایط دارای
خدمات ارسال بدون پول گوسفند زنده و هر جور دام به تمام نقاط تهران ، کرج و حومه ارسال
باسکول جهت وزن دام گوسفند و … در حضور مشتری در درب منزل ارسال
کارت خوان سیار جهت تسویه حساب پس از وزن در حضور مشتری ارسال
قصاب فن ای در رخ نیاز جهت ذبح ، خورد کردن و … اصلی ترین
راس عرضه بره و اشکال دامها با نژادهای کردی ، افشاری ، مغانی ، بزغاله و میش و قوچ سرویس ها
۲۴ ساعته به مشتریان و خریداران گرامی وان شیپ و
بخش اعظمی دیگر که خود شاهد آن خواهید بود …



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

گوسفند
نژاد قشقایی
یک عدد دیگر از گوسفندان نژاد اهل ایران گوسفندان قشقایی می باشند که فصل زاد و ولد این نوع نژاد ها در فصل زمستان و پاییز می باشد و دارای درصد زایش ۸۵ درصدی و همینطور بارداری آن‌ها ۹۶ درصد هستند و از حیث چند قلوزایی میتوانند تا دو الی سه قلو زایش کنند .

 ماشین آلات خوراک دام 

گوسفند
کردی گوسفند
کردی گوسفند
نژاد کردی
گوسفندان
نژاد کردی هم از نژادهای خوب گوسفندان ایرانی که به دو دسته تقسیم می شود مدل اولیه تیپ دشتی و جور دوم را تیپ کوهستانی می نامند و دارای مشخصات ذیل هستند:
متوسط وزن میلاد بره ها ۴ الی ۶ کیلو گرم می باشد .
درصد
دوقلوزایی ۱۰ درصد دارای
میانگین وزن ۲ کیلوگرم پشم کارای
متوسط وزن شیردهی ۲۰ کیلوگرم

گوسفند
مهربان گوسفند
مهربان گوسفند
نژاد مهربان
نژاد بخشندگی دارنده درصد دو قلو زایی ۱۳ می باشد و به تیتر یکی از بهترین نژاد ها از لحاظ به صرفه بودن در سرزمین کشور ایران به شمار می رود و آماری که فقط این نژاد به خود اختصاص داده می‌باشد از دو میلیون ۷۶ هزار و ۷۵۰ مرکز گوسفندی که در استان همدان در اکنون رشد و نگهداری می باشند حدود ۴۰ درصد آنها نژاد بخشندگی میباشد تا جایی که نژاد گوسفند بخشندگی را با نژاد رومانف تلفیق می دهند . این نژاد در جور گوشتی و شیری قرار دارااست و همینطور زیست بوم آنان همدان و مرز های فی مابین زنجان و کردستان می باشد .

گوسفند
یک‌سری قلوزا چیست؟ در بالا اشاره کردیم گوسفندان یک‌سری قلوزا یا گوسفندان ژنرال کارکشته میباشند هم زمان یک سری بره را زایش نمایند که در گونه های نژاد ها هستند اما با درصد های های زیر و بالا و ما در این مقاله به گوسفندان یک‌سری قلوزا پرداختیم و همچنان در ادامه بخش اعظم حرف خواهیم کرد .
با ما همراه باشید …
همانطور که می دانید قیمت روز گوسفند یک‌سری قلوزا زیاد بالاتر از دیگر نژادها برخوردار هستند البته به طور کامل از لحاظ محافظت و سود دهی بصرفه می باشند این فرمان منجرب رویش و مراقبت این دسته نژاد ها توسط دامداران شده زیرا می توان در پهنا ۲ سال با محافظت این دسته گوسفندان میزان میلاد و تعداد دام را ارتقا بخشید .

در حالتی که شما نیز به دنبال خرید گوسفند چندقلوزا هستید می بایست مقدمه با گونه های و همچنین در رابطه با آن‌ها اطلاعات کافی را داشته باشد تا بتوانید شایسته ترین جور نژاد و ژن دار جهت زایش دو و سه و حتی بیش از این ارقام را تنظیم نمایید این فرمان می تواند شما را در منش دام داری و محافظت بسیار پیش براند و به نتیجه بالایی دست پیدا نمائید .

از آنجایی که این گونه نژاد گوسفندان ژن دار کار کشته هستند زایش یک‌سری قلو را به همپا داشته باشند از بها بالایی برخوردار می‌باشند و بر مبنا مدل نژاد ، وژن ، جور ژن و درصد یک سری قلوزایی ارزش متفاوتی را هم خواهند داشت تا جایی که دو راءس گوسفند ژن دار تا ۵۰ میلیون تومان می رسد البته برخی از نژاد ها نیز وجود دارااست میان ۳ الی ۵ میلیون می بضاعت و توان تنظیم کرد .

قیمت
گوسفندان چند قلو زا بر شالوده وزن و ژن به عبارتی طور که از عنوان این بخش و پاراگراف پیداست بها بر اساس وزن هم انتخاب می شود و هر چقد وزن بخش اعظم باشد هزینه بالا و هر چقدر وزن ذیل تر هزینه کمتر خواهد بود .لازم به ذکر است که در کنار وزن نرخ بر پایه ژن هم محاسبه می شود یعی در شرای گوسفندی داری ژن با درصد بالا باشد مسلما از نرخ بالایی برخوردار و هر چقدر درصد ژن چند قلوزایی کمتر باشد ارزش نیز کمتر خواهد بود .

برخی
از گوسفندان داری ژن عالی و درصد یک سری قلوزایی بالا که امروزه عمده خرید و فروش می شود شامل:
میش
چندقلوزای نژاد هتروزیگوت میش
چندقلوزای نژاد هموزیگوت قوچ
چندقلوزایی نژاد هتروزیگوت قوچ
چندقلوزایی نژاد هموزیگوت میش
شیری آواسی قوچ
شیری آواسی و



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

عرضه
گوشت بز به بخشها جنوبی و کشورهای عربی در این مسئله «علی اصغر ملکی» مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی، گفت: با توجه به کاهش زیاد گله های بز میهن برای محافظت چراگاه ها در سال های گذشته، قابلیت عرضه گوشت بز به جای گوشت گوسفندی و با بها بالا وجود ندارد .
وی تاکید کرد در تهران گله های بز نداریم و گفت: اما بز چپش (بز پرواری نابالغ) کیفیتی مشابه گوشت گوسفندی دارد ولی حجم عرضه این کالا مضاعف کم می باشد .
به گفته وی، آنچه هم اکنون به بازار عرضه می شود گوشت گوسفند ماده با وزن پایین است؛ چون وزن گوشت می بایست نیمی از وزن گوسفند باشد یعنی وزن گوسفند می بایست در مقطع ذبح حداقل 40 تا 43 کیلوگرم باشد تا 18 تا 20 کیلوگرم گوشت به دست بیاید البته در عمده موارد وزن گوسفند به حد نصاب معمول نمی رسد که همین امر در کیفیت آن اثر گذار می باشد .

ماشین آلات خوراک دام
او ادله ذیل بودن کشتار جمعیت بز را بی ارزش بودن پوست و کله پاچه آن نسبت به گوسفند دانست و افزود: گوشت بز به برهان طبع سردش در شهرستان یزد، استان های جنوبی و کشورهای عربی زمینه استقبال قرار می گیرد و بخش زیادی از گوشت بز به بازار این بخشها عرضه می شود .
نصب
برچسب و شناسنامه دار کردن گوشت قرمز رنگ الزامی است مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی در قوانینی حجم عرضه گوشت بز را «بسیار اندک» آنالیز کرد که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کل مرزو بوم از احتمال پیدایش چنین مشکلاتی به ویژه در فراورده های بسته بندی شده یا مرکزهای عرضه فاقد جواز صحبت گفتند .
در همین پیوند «محمدرضا ملاصالحی» قائم رده تولید ها دامی وزارت مجاهدت کشاورزی، تاکید کرد عرضه گوشت بز به جای گوسفندی تخلف می‌باشد .
ملاصالحی گفت: درحال حاضر بیش از 20 میلیون راءس بز در سرزمین جان دار است که نیمی از جمعیت دام سبک را به خویش اختصاص می دهد؛ ولی برحسب وضعیت آب و هوایی در بعضا سال ها جمعیت بز مستقر و عشایری دچار نوسان می شود اما در غایت کمبودی در این جمعیت نداریم .
او افزود: به طور حتم گوشت بز به بازار عرضه و مصرف می شود اما توقع می رود مصرف کنندگان با اطلاع از مدل محصول، گوشت را خریداری کنند؛ خیر اینکه گوشت بز به جای گوشت گوسفندی بدون هیچ اسم و نشانی و با بها بالا در قصابی ها، مرکزهای عرضه گوشت یا به شکل بسته بندی به دست مصرف کنندگان برسد .
وی یکی از معضلات عرضه نابسامان گوشت قرمز رنگ را سیستم کشتار و عرضه سنتی عنوان کرد و ادامه داد: درحال حاضر عرضه گوشت قرمز برای مصرف کنندگان از لحاظ جور به مواقعی مانند گوسفند نر یا ماده، بره، میش، قوچ، بز نر یا این که ماده، بزغاله، بز چپش یا این که بز کهن سال تفکیک نشده می‌باشد و این محصول به طور فله ای و ترکیب به دست مصرف کنندگان می برسد .
به گفته وی، در دوران بلوغ بزغاله هورمون هایی ترشح می شود که سبب ساز پیدایش بوی یگانه و کاهش کیفیت گوشت و بازار پسندی کمتر این متاع می شود .
او تاکید کرد که گوشت بز امکان مصرف دارااست و در بز «چپش» نیز کیفیت این مال کمتر از گوشت گوسفند نمی‌باشد .
ملاصالحی گفت: گوشت بز برای مصرف از کیفیت خیر و خوبی برخوردار هست اما نسبت به کیفیت گوشت گوسفندی قابل مقایسه نیست؛ به این ترتیب گوشت قرمز رنگ می بایست با قیمت مناسب تری به بازار عرضه شود تا قشرهای کم درآمدتر بتوانند از این مال پروتئینی به اندازه بیشتری در سبد خانوار خویش سود مند شوند .
این مسئول، وجود دنبه و چربی روی گوشت و رنگ صورتی روشن آن را از خصوصیات شناسایی ظاهری گوشت گوسفندی دانست و افزود: اما این امر در گوشت های بسته بندی گردیده چندان معین نیست .
قائم منزلت تولیدها دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از مصرف کنندگان بایستی عرضه گوشت قرمز رنگ قضیه اعتنا اداره های ذیربط همچون سازمان دامپزشکی مرزوبوم و وزارت بهداشت، درمان و فراگیری طبی قرار گیرد تا با برنامه ریزی های واجب بازار این متاع هدایت شود .
وی افزود: به طور حتم با هدایت بازار گوشت قرمز رنگ همچون بازار گوشت مرغ از بعضا تخلفات دوری می شود و گوشت کیفی و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان می رسد .
او ادامه داد: طبق برنامه ریزی بایستی به سوی شناسنامه دار کردن گوشت قرمز‌رنگ و سوق‌دهی مرکز ها عرضه گوشت حرکت کنیم که متولی این فرمان اداره دامپزشکی کشور هست و وزارت مجاهدت کشاورزی نیز در لحاظ دارااست در این مسیر همکاری کند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ویژگی
تولیدی بز مرخز:
میانگین
ارتفاع زمان شیردهی: ۱۹۶ روز اندازه
ایجاد شیر در یک عصر شیردهی:۱۵۰ لیتر وزن
در بازه تولد: ۲٫۶ کیلوگرم وزن
تقریبی در مدت شیرگیری: ۱۵ کیلوگرم وزن
در برهه زمانی بلوغ: ۴۰ کیلو گرم درصد

ماشین آلات خوراک دام
دوقلوزایی: ۳۳ % درصد
چربی شیر: ۴٫۵ % شناخت
با اشکال نژادهای بز در ایران بز
نژاد کرکی رائینی پراکنش بز رائینی: کوههای خبر در بافت حیطه مهم پرورش این بز بوده میباشد ولی در دوران قشلاق عشایر این بز به بخشها گرمسیری و جنوب کرمان هم برده شده و نیز هم اکنون رویش داده میشود .
جمعیت
نژادی: حدودا ۳۳۰۰۰۰۰ رأس ویژگی
های ظاهری بز کرکی رائینی:
رنگ بدن: این بز اکثر اوقات به رنگ سپید و پوشیده از کرک و موی چشم می شود . این نژاد گاها به رنگ های دیگری چون سفید، قهوه ای، سیاه و ترکیبی از رنگهای فوق بصورت ابلق و یا ابرش نیز چشم گردیده می‌باشد .
غالبا شاخ دار می‌باشند . بز نر رائینی شاخ کلفت و تا حدودی پیچیده و بز ماده آن شاخ ظریف و باریک دارد . شاخ های این بز معمولا خمیده میباشند .
گردن اکثر زمان ها کوتاه و پوشیده از کرک و موست . کرک این منطقه زودتر از کرک دیگری نواحی بدن این بز می ریزد .
۳۰ درصد بدن این بز از کرک و ۷۰ درصد از گیسو پوشیده گردیده میباشد .
دارای
پستان هایی قیفی شکل، قابل انعطاف و اسفنجی گوشهایی
متوسط ارتفاع الیاف کرک بز رائینی ۲۳ تا ۳۰ سانتی متر است .
دارنده دمی پوشیده از گیسو هست که معمولا به رنگ سفید، رنگهای نقره ای و یا این که ترکیبی از رنگهای سیاه و ادغام با قهوه ای دیده می شود .


ویژگی
های تولیدی بز کرکی رائینی:
میانگین
طول زمان شیردهی: ۱۵۰ روز میزان
ایجاد شیر در یک عصر شیردهی:۵۰ لیتر وزن
در هنگام بلوغ: ۳۲ کیلو گرم درصد
دوقلوزایی: ۳ % درصد
چربی شیر: حدود ۴ % میانیگین
ایجاد کرک سالیانه: ۰٫۵ کیلوگرم شناخت
با اشکال نژادهای بز در ایران بز
نژاد خلخالی پراکنش
بز خلخالی: دشت مغان و شهرستان خلخال و بخشهایی از استان آذربایجان شرقی جمعیت
نژادی: حدودا ۱۰۰۰۰ رأس ویژگی
های ظاهری بز خلخالی:
رنگ بدن: سیاه و گاهی روشن می باشد .
پوشش تن بز خلخالی از موهای بلند و ضخیم می باشد .
گوشهای
پهن و کوتاه

خصوصیت
های تولیدی بز خلخالی:
متوسط
ساخت شیر در یک عصر شیردهی:۱۳۰ لیتر وزن
در هنگام بلوغ: ۴۰ کیلو گرم آشنایی
با انواع نژادهای بز در ایران بز
مستقر سیستان و بلوچستان: پراکنش:
تمام بخش های استان سیستان و بلوچستان جمعیت:
بیش از ۱۶۵۶۰۰۰ رأس خصوصیت
های ظاهری بز بومی سیستان و بلوچستان:
رنگ بدن: رنگ این بز اکثر وقت ها سیاه، قهوه ای و سفید می‌باشد .
جثه گران قدر که در سود آن بز بومی سیستان و بلوچستان در شرایط مساعد بضاعت و توان بالایی در تولید شیر خواهد داشت .
بزهای نز اغلب دارای شاخ و بزهای ماده فاقد شاخ میباشند .
این بزها مو متعددی دارا‌هستند و راجع به قسمت ذیل گلو مویی به عنوان ریش دارند . روی پیشانی این بزها هم مدل مویی یعنی همان کاکل قرار گرفته هست .
دست
و پا پوشیده از مو نیم فیس سر صاف و بدون واسطه بوده ستون فقرات راست هست .


ویژگی
های تولیدی بز مستقر سیتان و بلوچستان:
اندازه
تولید شیر روزانه: ۱٫۵ لیتر وزن
در هنگام بلوغ: ۳۰ کیلو گرم درصد
دوقلوزایی: ۳۰ % میانیگین
ایجاد کرک سالیانه: ۰٫۷۵ کیلوگرم



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

علت
ناچیز خوری و بی اشتهای گاو و گوسفند اندک خوری و طعام نخوردن گوسفندان و دیگر دام ها می تواند علائمی از شروع بیماری های دام باشد . کم اشتهایی و بی اشتهایی علائمی از گونه های بیماری ها زیرا اسیدوز است که برای معالجه آن می توانید از داروی اشتها آور برای دام استفاده کنید . قلیل اشتهایی یا این که بی اشتهایی می تواند حاکی از بروز بیماری های خفیف و خراب در دامداری ها باشد که با درمان بیماری و خوراندن داروی اشتها اور به دام اختلال حل خواهد شد .

ماشین آلات خوراک دام

اندک اشتهایی یا این که بی اشتهایی گوسفندان و گاو می تواند به استدلال کیفیت زیر غذا، به یکباره عوض کردن جیره غذایی دام باشد . برای درمان بی اشتهایی گوسفندان و گاو می توانید داروی اشتها آور آپیتان و پودر اشتها آور اپونیک را خریداری نمایید و به دام بدهید .

اسیدوز
چیست؟ اسیدوز یک عدد از بیماری های شایع در گوسفندان است که نوعی بیماری وخیم متابولیکی به شمار می رود . این بیماری موجب سردی و عدم تحرک گوسفند شده و در صرت عدم درمان، سبب به مرگ دام می شود .

درمان
بیماری اسیدوز: تزریق
ویتامین B (پارنتروویت) به درون سیاهرگ به یاور دادن محلول جوش شیرین حل شده در آب سرد به دام دادن
روغن بادام ( آراکیس) به گوسفند برای رفع نفخ تقریبا به اندازه ی یک لیوان جبران
آب از دست رفته بدن به برهان ابتلا به اسهال به وسیله تزریق سرم قندی نمکی به میزان نیم تا یک لیتر (تزریق باطن سیاهرگی) خرید
داروی اشتها آور برای دام اختلالات اشتها در دام ها به سه چهره کاهش اشتها، بی اشتهایی و اشتهای متغییر تقسیم می شود . برای درمان کاهش اشتها و انقطاع کاهش اشتها داروی اشتها اور اپونیک بسیار اثر گذار می باشد .

پودر
اشتها اور اپونیک برای دام این دارو برای کم اشتهایی و بی اشتهایی ناشی از عدم نشخوار، انباشتگی شکمبه، آتونی شکمبه و سوءهضم بی آلایش دام مصرف می شود .
دارو به فیس ساشه ۳۰ گرمی می باشد .
ترکیبات دارو از گیاهان داروریی چون Pimpinella ansisum و Cichorioum intybus تشکیل شده میباشد .
میزان مصرف دارو برای گاو هر ۱۲ ساعت یک ساشه ۳۰ گرمی به بازه زمانی دو روز استعمال شود .
مقدار مصرف پودر برای گوسفند و بز هر ۱۲ ساعت یک سوم ساشه یعنی ۱۰ گرم برای دو روز استفاده شود .
در مورد ها ناچیز اشتهایی پودر با غذای حیوان قاطی شود و در مورد ها بی اشتهایی پودر با آب قاطی شود و به دام داده شود .


پودر
اشتها اور آپیتان برای دام موردها
مصرف: به
تیتر محرک اشتها و تحریک دستگاه گوارش نشخوار کنندگان در موارد بی اشتهایی ، آتونی و انباشتگی شکمبه ، تغذیه با مقادیر دوچندان علوفه جدید بخصوص خانواده حبوبات و متعاقب معالجه با آنتی بیوتیکها استفاده می شود
گاو: ۱۵ گرم برای۳۰۰-۲۰۰ کیلوگرم وزن تن دام ، ۲ بار در روز بمدت ۲-۱ روز .
گوسفند و بز: ۳ گرم برای ۶۰-۴۰ کیلوگرم وزن تن دام ۲ بار در روز بمدت ۲-۱ روز .
پودر را با آب مخلوط ، بعد از آن به وسیله بطری به دام خورانده شود، یا این که ترکیب با خوراک به کارگیری شود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

گوساله
سمینتال Seminal
calf نژاد
گوساله سمینتال: اصلیت این نژاد یه دره ای سرسبز در مملکت سوئیس به اسم سیمی برمی‌گردد که حدود نیمی از گاوهای مملکت سوئیس و هم‌چنین نصیب اعظم گاوهای آلمان از این نژاد بوده و یکی از مشهورترین نژادها در اروپا است و حدود سه میلیون و 600 هزار رأس بومی در مرزو بوم ما وجود دارااست .
سمینتال یا فلک فیه یک عدد از بهترین نژادهای دو منظورۀ از نظر ایجاد شیر و گوشت در عالم میباشد .

ماشین آلات خوراک دام

خصوصیات
ظاهری گوساله سمینتال: رنگ بخش اعظم این نژاد سفید_ قرمز یا این که سفید_ زردرنگ هست و گاها در آمریکا اکثرا کاملا سیاه چشم گردیده است، آن‌گاه از سن بلوغ گوساله هم ممکن میباشد شاخ دار شوند و هم ممکن است بدون شاخ بمانند .

گوساله سمینتال یکی از نژادهایی هست که به راحتی مدیریت می‌شود، وزن گاو نر در سن بلوغ به طور معمول حدود 1000 تا 1200 کیلوگرم و گاو ماده 500 تا 850 کیلوگرم می‌باشد . در نژاد سمینتال نسبت گوشت به چربی از بقیه نژادهای دیگر بالاتر هست . گوشت مطبوع، نرم، ترد و رنگ قرمز رنگ و عامه پسند داراست .

ضریب تبدیل غذایی در این گونه از گاوها مضاعف بالاتر از سایر است و سبب ساز خواهان و ارزش خوبتر برای این گوساله میگردد .

گوساله
سمینتالتولید نظیر گوساله سمینتال: یکی از مزایای پررنگ این نژاد سن بالای آن میباشد چراکه به طور معمول سن گوساله‌ها در نژادهای متعدد بین 10 تا 12 میباشد . باوجود سن بالا اما توانایی زایش 6 شکم را دارد .

هر گاو مولد در هر سال یک گوساله سلامت نیز به جهان میاورد و این جز نقاط قوت این نوع نژاد می باشد .

گوساله‌ها هنگام به دنیاآمدن فارغ از جنسیت 40 کیلوگرم و تا 100 کیلو در 4 ماهگی می‌رسند و ارتفاع زمان شیردهی آنها 300 روز می‌باشد .

عارضه ها
برتری نژاد سمینتال: گوساله سمینتال با هر اقلیم آب و هوایی سازگار میباشد .
همه وضعیت توسعه و گسترش پاره ای و کیفی رشد این نژاد در مدل‌های صنعتی و آمیخته در روستاها با کارداران محیطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ها محلی روستائی کشور‌ایران سازگارتر میباشد .
دوران بهره‌دهی طولانی‌تر و قابلیت ماندگاری بالا در گله را دارد .
دو منظوره بودن (شیری و گوشتی) میباشد .
بضاعت گوشت بیشتر در برهه زمانی حذف .
مقاومت در برابر بیماری خصوصاً بیماری‌های گوارشی، ورم پستان، دردهای مفصلی و غیره نسبت به نژاد هلشتاین مقاوم خیس می باشد .
نیاز
آن به مواد کنسانتره‌ای از نژادهای تک منظوره کمتر میباشد



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

اشکال
نژاد گوسفندان در افغانستان زمین علفزار در افغانستان به حدود ۳۰ میلیون هکتار می رسد که ۴۷ درصد از مساحت مرزو بوم افغانستان را تشکیل می دهد . دامنه های کوه هندوکش چراگاهی ارگانیک و مستمر برای رویش گوسفندان در افغانستان می باشد . گونه های نژاد گوسفندان در افغانستان چون گوسفندان دنبه دار و غیر دنبه زیرا ترکی وجود داراست که مشهورترین گوسفند برای رشد در افغانستان گوسفند قره قل میباشد که از پوست آن کلاه می سازند .

ماشین آلات خوراک دام

رویش گوسفندان در افغانستان به این صورت میباشد که از کلیه چراگاهای کشور استعمال می کنند و عملا دولت کنترلی روی چراگاه ها ندارد . از این رو در افغانستان حدود ۹ ماه از سال گوسفندان به چرا برده می شوند و سه ماه باقی مانده را با تهیه و تنظیم جیره از آنان حفظ می نمایند .

انواع
نژاد گوسفندان در افغانستان به طور کلی در افغانستان دو جور گوسفندان دنبه دار و غیر دنبه وجود داراست . در این در میان پر اسم و رسم ترین گوسفندان افغانی دربرگیرنده نژاد قرغ هزاره گی، ترکی، قره قل، عربی، شینواری، بوری و چاری هست .

رویش
گوسفندان دنبه دار در افغانستان قره
قل غلجای
گدیک
هزارگی
بلوچی
قندهاری
گوسفندان
غیر دنبه در افغانستان عربی
ترکی
قدمت رشد گوسفند و بز در افغانستان به حدود ۹ هزار سال پیش می برسد که او‌لین توشه اهلی شدن بز و گوسفند در کشور ایران و افغانستان انجام گردیده میباشد و آنگاه به ترکیه و آفریقا رسیده میباشد .

محصولات بدست آمده از پرورش گوسفند شامل تولید کلاه قره قل، پشم قالی نمد گلیم کمپل البسه جیر، دریه، روده می باشد .

به ادله اهمیت پروش گوسفند در افغانستان به همین روی بها گوشت گاو از گوشت گوسفند بالاتر میباشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

آبسه
پا گوسفند Foot
abscess in sheep گوسفند زنده یکی از دام‌های مهمی است که تامین کننده یک سری بخش از نیازهای انسان است، از گوشت، شیر و پشم آن به کار گیری متعددی میشود . به همین برهان نگه‌داری و محافظت از گوسفندان به طور صحیح فراوان فراوان برای دامداران حائز اهمیت میباشد . به همین خواسته باید با حفظ به پرواروبندی گوسفندان بپردازند . چراکه به علت چرا در محیط‌های مختلف، وجود میکروب در علوفه‌های طبیعی و … خطر بیمار شدن گوسفندان دوچندان دوچندان است . یکی از بیماری‌های شایع در گوسفندان آبسه پا است که در ادامه به علت‌های بروز این بیماری، معالجه و پیشگیری آن خوا هیم پرداخت .

ماشین آلات خوراک دام

ابسه
پا گوسفنددلایل پیدایش بیماری آبسه پا گوسفند: آبسه پا از طریق باکتری‌هایی می باشد که در محیط معاش می نمایند و می توانند بر روی هر گزیده از اعضا تن تولید شوند . زخم به پا یا کارداران دیگر، نظیر رطوبت طولانی زمان پاها، می‌تواند به باکتری اذن ورود به پا را بدهد . در گوسفندان چاق، گوسفندان سنگین وزن و به ویژه دوقلوها عمده شایع هست .

علامت ها
بیماری آبسه پا گوسفند: این بیماری در گوسفندان به دو رخ شایع شده است: آبسه پاشنه و آبسه پا .

علائم آبسه پاشنه: درد، تورم و گرما است، معمولا تنها بالای سم می باشد . اکثر وقت ها پای عقب‌تر تحت تاثیر قرار میگیرد .

علامت ها آبسه پا: منجر لنگیدن وخیم در گوسفند می شود که در پاهای جلویی شایع‌تر می‌باشد .

ابسه
پا گوسفنداقدامات اول بیماری آبسه گوسفند: انتقال گوسفندان به محیط های کم آب و جلوگیری از چرای آن ها در مناطقی با آب و هوای مرطوب .
پاهای آ‌ن‌ها را برای تخلیه آبسه و پاک سازی منطقه کثیف با یک راه و روش ضد باکتریایی پاک فرمایید تا عفونت عمده پیش نرود .
برای درمان با جراح دامپزشک خویش تماس بگیرید .
معالجه با داروهای ضدباکتری طولانی بازه و با طیف وسیعی از داروها معالجه می شود . برای درمان کامل می بایست صبور باشید و از گوسفند آسیب چشم نگهداری فرمایید .
طرق
پیشگیری از بیماری آبسه پا گوسفند: با بازبینی منظم و منزه کردن پاها اطمینان حاصل فرمائید که پاهای گوسفند در وضعیت خوبی نگهداری می شود .
به مراد پرهیز از بیماری برای گوسفند، به ویژه جوندگان حامله و آن ها که بیش از حد چربی دارند، اقدامات مدیریتی را دنبال کنید .
اجتناب
از قرار دادن گوسفند، به خصوص جوندگان باردار، در شرایط مرطوب در
فصل های مرطوب، جلوگیری از قرار دادن میش‌های آبستن بر روی وضعیت مرطوب حمام
پا می تواند یاری نماید برای دوری از آبسه برای
اطلاعات عمده با دامپزشک خود مشاوره کنید دارو
آبسه پا گوسفند: درصورتی که آبسه در اثر آبسه‌ی عفونی به وجود آمده بود آغاز بوسیله مصرف کردن پماد هایی مثل اکتیول، آبسه‌ی عفونی را نرم کرده و آنگاه با اسکالپل یک شکاف ریز را در محل آبسه به وجود بیاورید تا چرک و عفونت های آبسه خارج شود آن گاه از آنتی بیوتیک‌ها و ضد ویروس‌ها برای بهبودی جراحت و بازدارنده از عفونت آن به کارگیری فرمائید .

 

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 خرداد 1398 | نظرات ()