نوشته شده توسط : علی پور

ها
و شکلقرارگرفتن آنها -
پاهایجلو پاهای جلوباید بدون واسطه وبدون خمیدگی به بدن وصل شده باشند و بیش از حد بلند یا این که کوتاه نباشند .همچنین فاصله دو پا،‌نشان دهنده پهنا سینه می باشد . عرض سینه متوسط ویا بیش ازحد متوسطدرعمر اقتصادی حیوان وشیرواری گاو اثر دارد .

ماشین آلات خوراک دام
-
پاهایعقب خوب استبدانید که موقعیت دو مفصل خرگوشی گاو درشیرواری آن اثر دارااست . به طوری که هرچه مفصلپاهای عقب گاو دقیق تر باشد،‌گاو شیروارتر هست . به علاوه پاهای عقب گاو درمنظرپشتی می بایست بی واسطه و بدون انحراف به درون بدن وصل باشند . به طوری که بتوان مستطیلیرا بین دو پای عقب گاو ترسیم کرد . در صورتیکه دو مفصل پاهای عقب گاو به هم نزدیک و پاها وسم ها به خارج گم راه باشند،‌کمترین بها را به آن گاو می دهند . درحال حاضر آنکه پاهاباید بدون انحراف و مفصل های خرگوشی باید با ران،‌پاها و سم ها، موازی باشند .
در شرای پاهایگاو را از پهلو نگاه نمائید می بایست مفصل های خرگوشی پاهای عقب داسی صورت باشند . البتهباید اعتنا فرمائید که گهگاه ممکن می‌باشد گاو به ادله اشکال درلگن ویا عفونت،‌سم ها وپاهای خود را به داخل کج نماید . براین اساس نباید این زمینه را با خمیدگی داسی شکلپاهای عقب غلط گرفت .
6-
ارتفاعپستان عقبی این ارتفاعنشان دهنده گنجایش ساخت شیر درگاو می‌باشد . برای چک این صفت کافی می باشد فاصله زیر فرجدام را تا محل اتصال پستان به بدن گاو اندازه بگیرید . هرچه این فاصله کمتر باشد،بهتر می باشد .
7-
عمقپستان عمق پستانیعنی محاسبه شرایط کف پستان (به غیر از نوک آن) با مفصل خرگوشی پاهای عقب . البتهدرست است که هرچه پستان بزرگتر باشد،‌شیر بیشتری را درخود جای می دهد،‌ولی یکپستان با عمق بیشتر(حجیم تر)زودتر به جراحت و ورم پستان آلوده و کثیف می شود .
بنابرایندربررسی این صفت می بایست به سن دام دقت کرد . به طوری که هرچه سن دام بالاتر رود، عمقپستان بیشتر می شود . درتلیسه ها باید کف پستان نسبت به مفصل خرگوشی،‌حدود 3انگشت(5 سانتی متر)بالاتر قرار گرفته باشد .
8-
حافظ پستان ها(لیگامان ها) نگه دارندهها درحقیقت رباط های وسطی محیط پستان میباشند . این رباط ها چنان درمنظره پشتیقرارگرفته اند که به نظر می آید محیط پستان به دو نصیب تقسیم گردیده میباشد . رباط هادرحقیقت نگه دارای های با اهمیت واولیه پستان می باشند .همینطور برهان مهمی درنگه داشتنپستان درمحل اصلی خود می باشند . اگر حافظ پستان ضعیف باشد،‌پستان به وضعیت شل وپاندولی درمی آید . درنتیجه ارتفاع قدمت اقتصادی گاو قلیل می شود . بنابراین هنگام خریدیک گاو شیری بایستی توجه داشت که درمنظره پشتی درحالی که پستان پرازشیر می‌باشد ، وسطپستان گاو ، خط وجود داشته باشد . همینطور این خط و رخنه‌ در بین پستانی،‌عمیق و سراسرپستان را فراگیر باشد .
9-
عرضپستان هرچه عرضپستان گاو عمده باشد، دام اقتدار شیرواری بهتری دارد . همچنین طول قدمت اقتصادی آننیز دوچندان است . برای ارزیابی این صفت،‌درمحل اتصال پستان به بدن وبرگشتگی موهای دوطرف پستان، فاصله دو طرف پاهای آن را مقدار گیری می کنند . دقت فرمایید که هنگامبررسی این صفت نباید گاو بدشکل ایستاده باشد وپاهای عقب آن ازهم گشوده باشد .
10-
اندازهسرپستانک ها یکیازمواردی که باید هنگام خرید گاو شیری زیاد به آن دقت شود ،‌اندازه سرپستانک هایگاو هست . برای آنالیز آن ها می بایست ارتفاع سرپستانک و وضعیت آنان را از جلو وعقب وپهلویحیوان اندازه گیری کرد . یک‌سری وضعیت غیر ارگانیک درپستانک وجود داردکه باید به آنهاتوجه کرد .
این موقعیت ها عبارتند از: الف-پستانک ها نباید به صورت پستانک های بز باشند وبه اصطلاح بزی نباشند .
ب- پستانکهای خیلی کلفت به درد شیردوشی نمی خورند .
ج- سوراخپستانک ها نباید بیش از حد ریز و یا این که گشاد باشند .
اندازهمناسب برای سرپستانک های جلو حدود 5 تا 6 سانتی متر وبرای رمز پستانک های عقب 4 تا5 سانتی متر است . یعنی می بایست راز پستانک های جلو پاره ای بلندتر ازسرپستانک های عقبباشد . علاوه براندازه پستان ،‌بایدتوجه داشت که پستان های گاو شیری ورم کرده و گرمتر از حد معمول نباشد . همینطور رنگ آن غیرعادی وزخمی نباشد . در شرای به گاو مشکوکهستید،‌کمی از شیر آن را دریک فنجان،‌ظرف یا پارچه سیاه بدوشید وبررسی فرمائید تامواد ریز خارجی و غیرطبیعی درآن دیده نشود . به این روش،‌آزمایش فنجان سیاه گفته می شود . زیرا درپارچه یا ظرف سیاه، عامل های ریز حاصل ازفعالیت باکتری ها و میکروب هابه سادگی دیده می شوند .
11-
محلقرارگرفتن سرپستانک های جلو و عقب هنگامبررسی این صفت بایستی به شکل قرارگرفتن نوک پستانک ها و محل آنها نسبت به محفظهپستان توجه کرد . در حالتی که سرونوک پستان ها بیش از حد به نیز نزدیک ویا ازهم دور باشند،‌غیرطبیعی میباشد .
برای بررسیمحل قرارگرفتن سرپستانک ها باید کل پستان گاو را به 4 قسمت تقسیم کنیم . به طوری کهنوک هرپستان بایستی دروسط هر کدام از این 4 نصیب قرارگرفته باشد . همینطور مسافت نوکپستان ها نسبت به نیز هم اندازه ومتناسب باشد .
خلاصه
مطالب 1- هنگامخرید گاو شیری آغاز می بایست توجه کرد که دام بیمارنباشد وواکسن های حتمی به آن تزریقشده باشد .
2- پهنا کپلگاو شیری هرچه عمده باشد،‌بهتر است .
3- هرچهپاهای عقب گاو،‌ظریف خیس و زاویه آنها داسی شکل (بسته تر) باشد،‌مناسب تراست .
4- بایدتوجه داشت که پستان گاو،‌بیش ازحد عمیق نباشد . زیرا دراین چهره ،‌پستان گاو زودتربه گونه های بیماریها ازجمله ورم پستان در گیر می شود .
5- بایدتوجه داشت که دربررسی سرپستانک های گاو شیری،‌سر پستانک های جلو کمی بلندترازسرپستانک های عقب باشد .
6- آزمایشفنجان سیاه، بهترین وآسان ترین روش برای آنالیز آلودگی شیر به میکروب وعامل هایخارجی هست .
7-سرپستانک های گاو باید درمرکز هر4 نصیب پستان گاو قرارگرفته باشد .
یک سری
نکتهمفید: • قبلازخرید گاو شیری، ازسالم بودن گاو مطمئن گردید . دقت فرمایید که گاو موردنظر به طورمرتب واکسینه گردیده و کارت بهداشت داشته باشد .
• درزمانخرید گاو شیری باید به ویژگی های مخصوص حیوان اعتنا کافی کرد .
• پهنا کپلگاو رابطه مستقیمی با وضع حمل آسان وبه عالم وارد شدن گوساله سلامت ودرشت دارااست .
• هرچهمفصل پاهای عقب گاو ظریف تر باشد، گاو شیروارتر است .
• هرچهارتفاع پستان عقبی گاو کمتر باشد بهتر هست .
• در صورتی‌که حفظ کننده پستان ها(رباط ها)ضعیف باشند، پستان ها شل گردیده و طول قدمت اقتصادی گاو کم می‌شود .
• اندازهمناسب برای سرپستانک های جلو حدود 5 تا 6 سانتی متر وبرای رمز پستانک های عقب 4 تا5 سانتی متر می باشد .
. درزمان خرید گاو،‌آزمایش فنجان سیاهرا انجام دهید تا ازسلامت پستان و شیر مطمئن شوید .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

مزایای
پرورش گوسفند فراهانی از مهمترین عواملی که پیشرفت در هر عمل تولیدی و اقتصادی را تضمین می کند، تلفیق دانسته های علمی با تجهیزات عملی هست و این دستور به ویژه در برخی از فن های تولیدی نظیر عمل های دامپروری و بخصوص گوسفند داری، حائز اهمیت می باشد .

ماشین آلات خوراک دام
با اینکه نگهداری و پرورش گوسفند در کشور ایران از سابقه ای طولانی بر خوردار می باشد و بر بر خلاف چندین از دامها که از بقیه نقاط به میهن ما وارد شده،گوسفند از ایران به نقاط دیگر جهان به ارمغان رفته است، متاسفانه هنوز مسائل نخستین مراقبت و رشد آن نادیده گرفته گردیده و نکات اصلی در این زمینه، برای اکثری از دامپروران و عشق و علاقه مندان به این فن کماکان نامفهوم و نارسا باقی باقیمانده میباشد .
نکته حائز اهمیت در آستانه ورود به اقتصاد جهانی صرفا رشد آن مدل از دام و طیور توجیح پذیر می باشد که در جیره غذایی آنها از اقلام وارد شده بهیچ عنوان به کار گیری نگردد .
با توجه به اینکه استان مرکزی یک عدد از پیشگامان میدان کشاورزی و دامپروری کشورمان می باشد، وهمچنین با داشتن نژاد های بومی فراهانی و کلکوهی کمتر موضوع اعتنا اساتید علم دامپروری و دانشگاهها قرار گرفته، نژاد فراهانی به نظر تولید پشم و بعد از آن گوشت حائز اهمیت می باشد و از دیر گشوده مردم حیطه پشم این گوسفند را در صنعت قالی بافی بکار برده و فرشهای دوچندان مرغوبی ایجاد می کرده اند .
گوسفند
دنبه دار نژاد فراهانی گوسفند نژاد فراهانی یکی از جمع های دومنظوره ایجاد پشم و گوشت می باشد . تقریبا ۳۰ درصد گوسفندان جانور در استان مرکزی دربرگیرنده این توده می‌باشند و اکثرا بصورت سنتی پرورش داده می شوند .
مناطق پرورش همانطوریکه از نام گوسفند فراهانی بر می آید بخشها رشد این دام در اکثر نقاط استان مرکزی و بویژه حوزه‌ فراهان می باشد . البته در اکنون حاضر بدلیل تلاقی های بدون برنامه ناخالصی و آمیخته های درهم و اتفاقی گوسفندان با نژادهای محلی و بومی دیگر بیشتر شده است .
بطورکلی آمار جان دار گوسفندان استان مرکزی در حدود ۲ میلیون رأس می باشد که ۳۰درصد آنها گوسفند فراهانی هست . آب و هوای حوزه‌ پرورش بدلیل قرار دریافت کردن در حاشه بیابان و نیز در محل چین خوردگیهای فن کوههای البرز و زاگرس متنوع است بطور کلی دارنده آب هوای بیابانی نصفه بیابانی٬ معتدل کوهستانی و سرد کوهستانی هست .
خصوصیات
و اندازه گوسفند فراهانی : خصوصیات نژادی و مقدار گیریها درسال ۱۳۶۸ به وسیله معاونت امور دام و با مشارکت بخش محرمانه تعین و ثبت گردیده می‌باشد .رنگ تن این گوسفند سپید نخودی می باشد . پوزه و به دور چشمها و چهار خودکار پا دارنده لکهسیاه رنگ هست . روی بینی در میش صاف و در قوچ داری انحنا می باشد . هردو مال فاقد شاخ میباشند . دنبه در آخر گرد و دارنده شکاف کوچک به هم پا دنبالچه در راس این سوراخ می باشد . پشم به شرایط کوفته و قطور و مناسب قالی بافی می باشد . جور بهره این دام پشمش و گوشتی میباشد .نسبت بره زایی ۹۷درصد می باشد . این نژاد پرطاقت است و کار کشته است فاصله بسیار طولانی را بخوبی طی کند .
مزایای
پرواربندی ۱-
ارتقاء ایجاد گوشت بدون افزوده شدن تعداد دام ﴿افزایش ایجاد در واحد سطح﴾ طبق محاسباتیکه بعمل آمده اثبات گردیده می‌باشد که تراکم دام و بخصوص گوسفند نسبت به مراتع قابل استفاده کشور دوچندان بسیار می‌باشد و در اثر همین کثرت دام مراتع جانور روز بروز فقیرتر می شود . به این ترتیب برای اینکه تعادلی میان مراتع موجود و واحد دامی در مرزوبوم به‌وجود آید می بایست چه بسا الامکان از انتشار فارغ از اکانت گوسفندان و دامهای دیگر پرهیز بعمل آید و همت شود چه بسا با اندک کردن دامهای جان دار و با رویش درست حیوان‌ها باقی مانده میزان ایجاد کماکان اثبات باقی بماند، بطوریکه یک بره ۶٠ کیلویی با تغذیه متعادل و ارزان ارزش جانشین دو بره ٣٠ کیلویی با تغذیه ناقص گردد . رسیدن به این انگیزه از حیث ایجاد گوشت، فقط از رویه پرواربندی میسر می شود، بطوریکه در این فی مابین گذشته از اثبات ماندن محصول، از لحاظ تامین جایگاه و همچنین پاره ای از مخارج زاید دیگر، صرفه جوئیهایی شده طی آن بتدریج به تعداد نژادهای پیش رس نیز افزوده می گردد .
۲-
افزایش مرغوبیت گوشت تغذیه مناسب و متعادل گوسفندان پرواری پیشین از این که سبب ارتقا سرعت پرورش حیوان می شود باعث می گردد تا گوشت تولیدی با کیفیت مطلوب تری به بازار عرضه شود .
بعنوان مثال در یک گوسفند پروار ۷٠ کیلوگرمی که با کسر آب ماده پروتئین در حدود ۴ کیلوگرم می باشد، در یک گوسفند لاغر ۳۵ کیلوئی که دارای ۸ کیلوگرم ماده کم آب می باشد مقدار پروتئین از ٣/۱ الی ۵/۱ کیلوگرم تجاوز نمینماید که با مقایسه بوزن کل دو حیوان اندازه پروتئین در گوسفند پروار از دو برابر پروتئین موجود در گوسفندان لاغر بمراتب اکثر می باشد .
ضمنا” همانگونه که مراعات می شود میزان چربی درون عضلانی در گوشتهای لاغر بمقدار فاحشی قلیل می شود و در ازای آن بافت پیوندی جانشین آن می گردد بطوریکه در اثر وجود الیاف بافت پیوندی در ساختمان گوشتهای لاغر جنس حاصله سفت تر و تیره تر از حد عادی می گردد . بعلاوه بسیاری از ماهیچه‌ها دامهای پرواری از الیاف ظریف تری ساخته گردیده و بخاطر متناسب بودن مقدار چربی بافتها طعم گوشت لذیذتر و مطبوع خیس می باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تغذیه
تلیسه:
وقتی که یک گوساله از شیر گرفته می شود اکثر مشکل ها سلامتی شروع می شوند براین اساس تصمیم بر نرخ رویش مطلوب لازم می شود که تغذیه بخش اعظم ترین منابع انرژی، پروتئین، مینرال و ویتامین به چهره اقتصادی مطرح می شود .

احتیاجات تغذیه ای و ظرفیت مصرف غذا با گذر کرد دوران تغییر می یابد . تلیسه ها با کمتر از 1سال سن دارای بیشترین احتیاجات تغذیه ای می باشند البته فاقد ظرفیت بدون نقص شکمبه می باشند در نتیجه نرخ رویش در صورتی که این جور از دام ها تنها با علوفه تغذیه شوند ذیل مرحله بهینه قرار خواهد گرفت .

ماشین آلات خوراک دام

غلات یا این که کنسانتره ها باید در جیره ی تلیسه های برنا لحاظ شود البته نیازی در تلیسه های مسن تر نمی باشد . « جدول یک» .

جدول
یک:کنسانتره ها وعلوفه های مسئله به کار گیری برای تلیسه های والا جثه:


در برخی از مزارع تلیسه ها از جیره هایی تغذیه می شوند که مانده غذای« پس ما‌نده » گاوهای ماده می باشد . احتمال دارد از نظر فیبر بی نیاز و از لحاظ پروتئین فقیر میباشد معمولا پس باقیمانده ها به تلیسه های بالای 6 ماه تغذیه می شوند به طوری که این جیره ها توازن مطلوب و خوش خوراکی قابل محسوسی دارند .

تغذیه
از شیر گیری تا تلقیح
به طور معمول تلیسه ها از 3 تا 6 ماه در جیرشان می بایست بین 40 تا 80 % علوفه لحاظ شود؛ برای تلیسه های 7 تا 12 ماه درصد علوفه جیره می تواند 50 تا 90 درصد متغییر باشد .

با رویش تلیسه ها و کهن سال خیس شدن آنها، غلظت پروتئین جیره می تواند کاهش داده و غلظت فیبر NDF ارتقا داده شود . علوفه هایی با کیفیت کم را نباید در جیره تلیسه های 3 تا 6 ماه استفاده کرد . علوفه های اندک کیفیت تغذیه گردیده به تلیسه های مسن تر، می بایست با کنسانتره و مینرال ها مخلوط شوند .«جدول 2» .درصد پروتئین خام قضیه نیاز در کنسانتره مقدمه بستگی به مقدار پروتئین ناپخته علوفه جیره داراست . معمولا یک ترکیب کنسانتره حاوی 16 % پروتئین « بعضی زمان ها برای گاو های شیری فرموله می شود» می تواند برای یکساله ها مناسب و رضایت بخش باشد .

 

جدول
2: نمونه هایی از جیره های مسئله استعمال تلیسه

 

 

دانه یولاف،جویا خوراک پرانرژی را میتوان جایگزین کل یابخشی از ذرت کرد .کل اجزای غذا را می توان در ادغام غله قرار بخشید .

تغذیه
از تلقیح تا زایش:
تلیسه ها با سن بالاتر از 13 ماه دارای ظرفیت شکمبه کافی جهت پرورش مطلوب می باشند در صورتی که صرفا از جیره های علوفه ای با کیفیت تغذیه شوند . در راستی علوفه های با انرژی بالا مانند سیلاژ ذرت می بایست به رخ محدود به کار گیری شوند زیرا تلیسه های کهن سال تر ممکن می باشد بیش از حد مصرف کنند و چاق شوند . ترکیبی از سیلوی ذرت و علوفه لگوم یا علوفه های رویش یافته در زمین های حاصلخیز مصرف انرژی و پروتئین مناسبی را مهیا می سازد . کنسانتره ها بایستی هنگامی که علوفه جیره دارای کیفیت اندکی است استفاده شود . جیره هایی بر اساس خوراک هایی با کیفیت گوناگون در جدول 2 آورده شده می‌باشد .

یک تا دو ماه قبلی از زایش برنامه تغذیه ای باید جهت تامین نیاز های گوساله داخل رحم و اولی شیر دوشی تنظیم شود . این تلیسه ها می بایست از علوفه و اندازه بیشتری کنسانتره جهت تضمین زمان انتقالی یکنواخت و تشویق دام جهت مصرف ماده خشک عمده به محض زایش تغذیه شوند .

جلوگیری از امتیازبدنی نامناسب؛ «بالا و ذیل »در زایش زیاد حیاتی می باشد . لاغری و چاقی مفرد تلیسه های علت با اهمیت طاقت فرسا زایی و معضلات پس از زایش هست . با این وجود آبستنی دیر به هنگام به عنوان یک دوره جهت آمادگی تلیسه در معرض استرس، قرار دادن تلیسه در اوایل شیردهی می باشد و نمی توان بعنوان یک زمان جهت تهیه و تنظیم BCS محسوب شود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


1 .
به کارگیری از مراتع نسبتا بینوا و متراکم اکثر وقت ها توصیه نشده 2 .
پروتئین وانرژی توازنشان قادر است صرفا تقریبا تخمینی می باشد باشد و مانمیتوانیم دقیق میزان بگیریم 3 .
بی توجهی به چرا و تکمیل کننده های غذایی که این مورد قادر است موجب تخریب بلند مقطع مرتع ها هم بشود درطی
خشکسالی میتوند فقدان ویتامین غوغا چهره دهد ویتامین شلوغی در علوفه ای که سبز رنگ شده و حداقل 90 روزگذشته از آن همینطور رنگدانه نارنجی و قرمز رنگ که در علوفه سبز است و به ویتامین سر وصدا می تواند تبدیل شود هنگامیکه گیاه بسیار می ماند محتوای رنگدانه رنگ زرد و نارنجی (کارتنوئیدها) به سرعت کاهش میابد داده ها بخش اعظم دراین زمینه در جیره متن گردیده دام های گوشتی در دفتر توسعه تعاونی جانور است سمیت


متعلق به خشکی پتانسیل ساخت سمیت درخشکی درهمه گیاهان بالا می رود زیرا علوفه مطلوب کمتراست و حتی ممکن هست ضرر به دام نیز زخ بدهدتعدادی از گونه در بی آبی میزان برگ کمتری تولید می‌نمایند که به کم آبی مقاومترند به عنوان مثال زبان درقفا پیرگیاه مثالهایی از نوع های بومی می‌باشند که درمراتع در موقعیت خوب رعالی صورت میدهند بالا بودن اسید نیتریک درعلوفه در طی خشکسالی مسئله بعدی نامرغوبی می باشد درطی خشکسالی اندازه بالای این ماده ممکن هست درعلوفه عده گردیده در فصل گرم یاغلات هم فیس بدهد که برای طعام لازم دام کاربرده شده این ماده هنگامیکه به حافظه خشکسالی رویش گیاه متوقف شده یا این که جدا گردیده روی میدهد که این ماده کالا جانبی تولید پروتین هست درگیاه در موقعیت خشکسالی گیاه ساخت پروتین ارتقا داشته در نتیجه ساخت نمک اسید نیتریک نیز بالا می رود در رخ خورده شدن چنین گیاهی در شکمبه نیتریت باانتقال اکسیژن تداخل داشته در خون و قادر است در سطح ها بالا موجب سقط جنین یامرگ بواسطه خفگی بشود پیشنهاد هایی برای مقابلخه با این فرمان دربخش علوفه این کتاب به چهره مبانی آمده میباشد . استعمال از منیزیم در رژیم قادر است عوارض این بیماری را کاهش بدهدالبته دلایل بالینی هم وجود داراست مسمومیت لهجه درقفا ازاین گزاره است اگربتوان دام را به یک چراگاه مطلوب بدون زبان درقا انتقال اعطا کرد عالی است درصورتی که بیماری تتانی عوارضش دیده شد درمان بایستی سریعا آغاز شود همچنین در طی خشکسالی کیفیت آب معمولا ذیل می آید و منافذ خاک بوسیله رواناب ها لبریز شده که دربردارنده نمک هم می‌باشند درغلظت های بالای گرما میانگین آب ورودی کاهش میابد و فقط مبداء آب جان دار چراگاه آب موجود در خاک قبل از تبخیراست در دماهای کمتر نیاز دام به آب هم کمتراست ولی موقعیکه آب ناچیز است چون دام اکثر از آب کمتری به کارگیری می‌نماید با کاهش عملکرد روبه رو هستیم .
ودر این هنگام می باشد که در‌صورتی‌که دام تشنه بشود ناچار به به کار گیری از آب شادی هست این حال و روز ممکن هست خطر ناک باشد اگر دام بدون چاره شود علوفه خشکسالی راهم که دارای نمک بالاست نظیر علف شادی علف چوبی مصرف کند .
همچنین در این آب ممکن می‌باشد غلظت مرگ آور ای از جلبک های سبز آبی رنگ بوجود آید جلبک ها در گرما به سرعت تکثیر میگردند ازتنفس جلبک ها مقداری گاز سمی در روی آب عده می شود که می‌تواند منجر کاهش کیفیت آب و سمیت آب در ساعاتی بشود دام می‌تواند یک روز قبلی از این که آب را بنوشد و بعدا بمیرد و رجوع حیوان از سمیت کم هست علت مرگ نیز معمولا تغییر‌و تحول در اندازه تنفسی دام است که شناسایی این قضیه باآزمایش آب از لحاظ جلبک های سبز آبی ممکن است که توجه بالای میخواهد .
توان
تولید علوفه و اندازه ساخت دام متغییر
های آب و هوایی اندازه رطوبت خاک می توانند ساخت علوفه را در فصل پرورش تحت تاثیر قرار دهند همچنین سطح های خاک تاثیر می‌گذارد بر ساختار خاک و میزان ساخت مکان باتوجه به مدت خشکسالی باد مدام ملاحظاتی رخ بگیرد بااستفاده از راه و روش های تحت در پوشش گیاهی می بایست مراقب خشکسالی های بلند مقطع باشیم در صورتی‌که خشکسالی کاهش دهد مقدار علوفه مرتع را بااستفاده از این رویه ها میتوان تا حدودی رویارویی کرد پوشش
ماسه ای خاک (سبک) روش
ایجاد علوفه در مرتعی با خاک ماسه ای چشم شده در اوضاع نیکی بوده (1963) در شمال شرقی کلرادو با مطالعه خاک و پوشش گیاهی در مطالعه ای همانند آن در نبراسکا و داکوتا جنوبی هم همین رادیدیم عمق رطوبت خاک در 15 آپریل باتوجه به اندازه علوفه تولیدی در 1 می تا 7 آگوست فصل رشد همبسته بوده معمولا در بین خاک مرطوب و کم آب کمی تغییر تحول رنگ چشم می‌گردد درشکل 7 احتمال مرطوب بودن خاک را و میزان چرای دام و عمق رطوبت آمده می‌باشد دیده شده فصل پرورش که با تاخیر استارت شده در شمال کلرادو عمق خاک مرطوب در 30آپریل با کاهش در مقدار رستنی ها روبرو شده که ممکن میباشد به خاطر بخاطر موارد پایین باشد که بدون توجه به رطوبت پوشش کافی برای حفظ از رطوبت خاک مو جود نباشد درشکل 7 میانگین نمناکی خاک در چراگاه باتوجه به وجود دام چشم شده ه=عد پوشش کافی سبب ساز این امر می‌باشد که توسط دام خورده شده هست اگر رشد گیاه ناچیز شود و بواسطه خشکسالی کمتر نیز شود و فرسایش بادی نیز داشته باشیم اضطراری می‌باشد که مرتع استراحت داشته باشد از نظر چرا در فصل مستان بعد خاکهایی
با بافت لومی ساخت
علوفه در خاکهای لومی بامجموع بارش های ماهای می و مارس بستگی داشته میباشد بارش بهاره سبب 94 درصد تنوع ساخت علوفه سالینه میباشد گندم آبی‌رنگ در محل این مطالعه کشت میشده در خاکهای سیلت دار اندازه کشت دیم بواسطه آهکی بودن هم در بنراسکا دیده شده ارتباط دام و مقدار بارش و از مارس تا می در جدول 8 ذکر شده است خاکهای
رس مناطق مرتفع قابل
اعتماد ترین نوع برای پیش بینی کردن جنس در بخش ها مرتفع رسی کانزاس روی بارش مجموع می تا ژوئن است دراین خط مش زمان انجام عمل خیلی کلیدی است و با دقت برای حاکهای شنی و لومی بیشتراست اغلب در فصل گرم سال و به بارش های ژوئیه و اوت جواب عر بارش قلیل در طی ماه آوریل و می آرم های فقدان علوفه در این فصل ها خواهد بود لومی
شنی بخش ها مرتفع اندازه باران های باریده شده در طی اکتبر تا سپتامبر رامیتوان اکانت کرد در 2سال بارش های رخ گرفته در این بخش ها بخوبی نفوذ کرده و در تولید علوفه سال آنگاه و نوسازی دامنه کمک می‌نماید همکنون بزرگترین تاکید در ذخیره بارش سال پیشین می‌باشد برای اینکه بیشترین تاثیر را درپوشش گیاهی سال آتی دارااست این منش بایستی تعداد دام راکاهش داد تا این که در فصل‌زمستان سال بعد باهزینه های زمستان گذرانی مواجه نشویم مثال درموراد زیر نسبت وجود دام در یک پرورشگاه دام برابر با مینگین AUM در 2700 در برای مبنا مراتع می باشد .
همکنون بارش در سال پیشین 75 درصد تا زمانیکه بارش در 2 سال قبل در حدود 25 بوده است بازدهی
آنگاه از کمبود طولانی رطوبت خاک
و دمای هوا تاثیر میگذارند بر مقدار ایجاد علوفه زمانیکه رطوبت کافی باشد عموما حرارت های بهینه برای رویش گیاه در 2 تا4 هفته چهره میدهید در حالتی که هنگام بسط گیاه تنش رطوبتی نباشد گیاه به سرعت می تواند پرورش نمایند به ویژه که دما هم در اینصورت در گیاه اندک می گردد در این موقع گیاه بسرعت به وسط فصل پرورش می‌رسد و رطوبت کافی خاک هم جان دار می‌باشد یک کمبود ممتد در رطوبت خاک رشد گیاه محدود می‌نماید در حالتی که رطوبت مناسب بود رشد را داریم مگر این‌که حرارت های غیر عادی رخ بدهد ولی فصل رشد برای گونه های گوناگون گوناگون میباشد در منطقه همچنین مقدار بارش در مناطق نبراسکا و داکوتا کاربرد
علوفه سالانه گیاهان مناسب و علوفه هر ساله استعمال می‌گردد برای چریدن و دوره هایی که نمی توان در روی مرتع چراانجام داد همینطور برای تولید علوفه کم آب به کارگیری می‌شود که در خشکسالی ها تامین علوفه دام را میکنند در صورتی‌که علوفه مازاد برای کم آب کردن یا چرااستفاده نشودبیشتر آن درو می گردد البته سوای رئیس و برنامه ریزی فایده ندارد در شرای شما در کاشت بذر سال آنگاه تاخیر داشته باشید مقدار مال کاهش خواهد یافت اندازه مال علوفه و کیفیت آن به تاریخ کاشت رویه کاشت و اندازه تعیین نوع علوفه موثرکاربرد آن روی زمین بستگی دارد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

مراتع و علوفه جزء ارزانترين منابع خوراكي براي تغذيه گوسفندان محسوب مي شوند. در سيستم چرا ذخيره علوفه گونه هايي مانند : مخلوط علوفه شبدر و علوفه غلات مانند : علوفه چاودار ، يولاف و جو به منظور رفع نياز مواد خوراكي در زمستان كاهش مي يابد . در سيستم چراي گياهان فرصت بيشتري براي تغذيه گوسفندان وجود دارد . چراي بيش از حد مي تواند بيشتر احتياجات انرژي و پروتئين ميش ها را فراهم كند و به عنوان تامين كننده انرژي براي توليد ، نگهداري و رشد جايگزين غلات شود.
در بسياري از سيستم هاي مرسوم چرا ، حيوانات در تمام سال در منطقه اي خاص از مراتع نگهداري مي شوند. در چنين سيستم هايي بايد تعادل صحيح بين دام و مرتع حفظ شود.

ماشین آلات تولید خوراک دام
در فصل زمستان بايد علوفه خشك با كيفيت بالا و كنسانتره مناسب در جيره بندي غذايي ميش ها منظور شود . ميش هاي خشك مي توانند در مرتع به تنهايي نگهداري شده و هنگامي كه با علوفه خشك تغذيه مي شوند ممكن است طي ۴ هفته آخر از بره زايي به مكمل هاي افزودني احتياج پيدا كنند.
اگر ميش ها به منظور حداكثر شير و افزايش سرعت بره زايي پرورش داده مي شوند لازم است در تغذيه آنها علوفه خشك همراه با يك برنامه غذايي مناسب با توجه به وضعيت بهداشتي آنها منظور شود . رابطه مثبتي بين قابليت هضم و خوراك و ميزان مصرف آن نيز افزايش مي يابد . در واقع خوراك هايي كه قابليت هضم بالايي دارند ، منجر به تحريك مصرف در دام مي شوند.
نمك يد دار بايد در طول پرورش به صورت قابل دسترس در اختيار ميش ها قرار گيرد . در سيستم پرورش ميش ها به منظور سهولت و صرفه اقتصادي در امر شيردوشي ، بايد دستگاههاي شيردوشي در سالن هاي شيردوشي وجود داشته باشد.
اهميت تأثير جيره متعادل در تغذيه گوسفند : ميش هايي كه به خوبي رشد كرده و از بره هاي خود تا پايان مرحله از شيرگيري پرستاري مي كنند به يك جيره متعادل براي نگهداري نياز دارند . علوفه به تنهايي نمي تواند تمام مواد مغذي ضروري را براي عملكرد مطلوب تامين نمايد . لذا به منظور افزايش كيفيت در امر توليد ، مواد مغذي ضروري مورد نياز است.
مطالعه اي به منظور تعيين تاثير جيره متعادل بر رشد و كيفيت پشم ميش ها بعد از سن ۳۶۵ روزگي انجام شده است . در اين تحقيق از ۴۶ ميش در مناطق مختلف نژاد گوسفند سرسياه ليتوان در يك مزرعه واقع در ليتوا استفاده شده است . طي اين مطالعه گوسفندان شاهد با يك غذاي استاندارد حاوي افزودني هاي معدني تغذيه شدند و خوراك گوسفندان ساير گروههاي آزمايشي مشابه گروه شاهد بوده است اما در جيره آنها خوراك جو با مقدار مشابه آن بدون پوشينه جايگزين شده است . نتيجه آزمايش نشان داد كه وزن در ۲۴ ساعت به طور معني داري افزايش داشته و تركيب جيره در اين آزمايش بر جعد تار پشم و كيفيت آن بي تاثير ولي وزن زنده ميشها ، جعد تار پشم را تحت تاثير قرار داده است . نتايج حاصل از اين آزمايش نشان مي دهد كه جو بدون پوشينه به دليل بالا بودن ارزش غذايي آن مي تواند به عنوان منبع مناسب پروتئين در جيره غذايي گوسفند و ديگر نشخواركنندگان استفاده شود.



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

اشکال
واريته هاي گوسفند افشاري : واريته
قزل افشار لفظ قزل به معني قرمز رنگ سير متمايل به قهوه اي مي باشد .گوسفند قزل واريته اي از نژاد افشاري می‌باشد كه محل اصلي پراكنش آن استانهاي آذربايجان غربي وشرقي است,ولي درميان گله هاي جانور در استان زنجان نيز يافت مي شود , اين گوسفند داراي سري نسبتا بزرگتر از نژاد اصلي افشاري بوده وهمچنين داراي پشمها ضخيم خیس و كم پشت ترمي باشد . رنگ موي فیس ودست و پاقهوه اي تيره تا متمايل به سياه بوده و داراي دنبالچه می باشد كه در آغاز قلبي شكل بوده و پر از چربي مي باشد . پشمهاي روي دنبه و زير شكم و زير گردن معمولا ريخته و قابل استعمال نيستند . اين واريته قدري سنگينتر از نژاد اصلي می باشد . نوعي از اين واريته كه رنگ آن تيره بوده و به سياهي گرايش دارد, بنام قره قزل معروف می باشد . در اين دسته از گوسفندان گاهي پشم اکثر قسمتهاي بدن ريخته و فقط مقدار كمي در حوزه‌ پشتي حيوان باقي مي ماند . دنبه معمولاپائينتراز مفصل خرگوشي قرار دارد .

ماشین آلات خوراک دام
واريته
قاشقا افشار واريته اي از نژاد افشاري بوده كه تقريبا تمامي خصوصيات اين نژاد را دارد . ليكن روي پيشاني آن لكه سفيدي جان دار می باشد . اين گوسفند را به وفور مي بضاعت و توان در بين گله هاي افشاري پيدا نمود .
واريته
قمر افشار اين واريته تقريبا تمامي خصوصيات اين نژاد را داراست . تنها تفاوت اين واريته با نژاد اصلي افشاري در رنگ پشم آن میباشد كه رنگي تقريبا متمايل به خاكستري دارااست .
واريته
آق افشار در اين واريته كل رنگ بدن سفيد يك دست بدون لكه مي باشد . اما فراوانـي اين واريته كم مي باشد . و برخي اعتقاددارندكه اين رنگ حاصل انتقال ژن مغلوب آلبينيسم مي باشد , كه ولی نياز به تحقيق دارااست .
ويژگيهاي
گوسفند نصیحت می کرد فشاري : گستردگي
وسيع و طبيعي گوسفند نژاد افشاري در مرحله چهار استان زنجان , آذربايجان شرقي , آذربايجان غربي و كردستان علیل خصوصيات و ويژگيهاي یگانه اين نژاد مي باشد كه اهم آنان بطور خلاصه عبارتند از : سرعت رشد بالاي اين نژاد بطوريكه قسمتی از اولين مجموعه گوسفندان گوشتي و نیز رديف گوسفندان لري بختياري , ماكوئي و مغاني قرار گرفته می‌باشد .
توليد شير عالی و پرچرب اين گوسفند كه بيشتربه مصرف تهيه اشکال لبنيات و کالا هاي آن مي رسد, سبب شده هست كه قسمتی از گوسفندان دو منظوره گوشتي – شيري نيز تقسيم بندي شود .
سازگاري و عادت پذيري آن با شرايط آب و هوايي مناطق سردسير .
اقتدار شیوه پيمايي و كوه پيمايي خوب اين نژاد بطوريكه حاذق میباشد مسافت ۱۰۰ كيلومتري بين ييلاق و قشلاق را به راحتي طي نمايد .
با لا‌به‌لا بودن نسبي دو قلوزايي اين نژاد نسبت به ساير نژادهاي گوسفند استان زنجان و كشور .
مقاومت گوسفند افشاري در پیش‌رو امراض انگلي داخلي و خارجي .
بالا بودن ضريب تبديل و داشتن راندمان اقتصادي مطلوب .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

دانستنیهایی
در مسئله گاو جرسی:گاوی با شیری گرم(بخش اول) در تیم موزه جرسی یک طراحی با مداد از یک گاو جان دار می باشد . سازنده این اثر توماس گینبورگ (Thomas gainborougn) بوده میباشد . در حقیقت این او‌لین اشاره به گاو جرسی بوده می‌باشد . در واقع گاو جرسی تا پس از مرگ این نقاش هنوز به عنوان یک نژاد معرفی نشده بود(1788) .(مرسا)

ماشین آلات خوراک دام

اصل
و ریشه گاو جرسی اصل
و نسب گاو جزیره ها کانال(کانال دربین فرانسه و انگلستان)
استخوان های گاو اهلی درجزیره جرسی تقریبا 4500 سال قبل از میلاد کشف شده است . هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت نماید این گاوها به طور همزمان در جزیره‌ها دیگر وجود نداشته اند . تا پیش از قرن 18 تفاوت های موجود در اصل و نسب و نژاد گاوها عمدتا فیض فاصله جغرافیایی یا این که انزوای حاصل از مانع ها طبیعی بوده هست و خیر کارایی برای خالص نگهداشتن گاوها .

 

گاو
جرسی گاو جرسی
ویژگی ها
گاو جرسی گاوی به رنگ حنایی، کوتاه شاخدار، شیری . یک نژاد خیلی مختص .

کوچکترین دسته گاو در جزیره ها , بایک خصوصی خصوصیت های غیر معمول و توان قابل دقت برای وفق با آب و هوای بد به خصوص آب و هوای خیلی گرم . ارتباط غیر مستقیمی در بین گاو جرسی و گاوهای آسیایی و آفریقایی وبه واسطه وجود هموگلوبین آلل B در آن‌ها وجود داراست . گاو جرسی به گاوهای غیراروپایی عمده شباهت دارد تا گاوهای اروپایی . تجمع گرما در گاو جرسی به مقدار ای مختص و استثنایی هست که سبب ساز شده بعضا این ویژگی آن ها را به نژاد زبو(Zebu) ربط بدهند و همین نشان می‌دهد که نگهداری و پرورش گاو جرسی در کشورهای گرمسیری منطقی خیس هست .

مطالب
خواندنی : آیا میدانید غذاهای ضد پیری کدامند؟
فرم چهره گاو جرسی به صورت قابل توجهی مقعر و گود می‌باشد و آدم را به یاد نژاد کوتاه شاخدار لبرین از حوزه‌ خاورمیانه، مصر و سواحل آقریقای شمالی می اندازد . این دسته فیس در گاوهای اسپانیایی هم چشم گردیده می‌باشد . به طور کلی گاو جرسی چهره دوست داشتنی و اشرافی دارد که به چهره گوزن ها شبیه می باشد . کمتر گاوی در دنیا دارنده این ویژگی است .

شاید اجداد گاو جرسی از جور کلتیک Celtic بوده اند که از آسیا و شمال آفریقا به اروپا آورده گردیده اند . برخی بر این عقیده اند که این نوع گاو از هند و برخی دیگر معتقدند که این همان جور کاسپین می‌باشد که به بالکان و اسپانیا و ابعاد به فرانسه و جزیره ها شبکه آورده گردیده اند . فراموش نکنید که تا سال 709 مرزو بوم کلیدی گاو جرسی فرانسه بوده است .

علاوه بر این، این نژاد در ارتفاع این دو قرن اخیر در انزوا پرورش یافته هست . از سال 1763 هیچ گونه واردات از این گونه گاو درفرانسه و از سال 1789 در انگلیس انجام نشده میباشد با این درحال حاضر صادرات آن انجام شده می‌باشد و حالا گاوجرسی در مملکت های گرمسیری پخش شده اند . هم اکنون جمعیت نژاد خالص گاو جرسی در سراسر دنیا فراوان فراوان می باشد حتی در حالتی که گاوهایی را که با خون گاو جرسی پرمایه کرده اند را حساب نکنیم باز هم این نژاد مضاعف دوچندان در جهان یافت می شود . در بعضی موردها گاو با نژاد جرسی- زبو را می بینیم که این نژاد جرسی – زبو در کشورهایی زیرا هند، جامائیکا و برزیل فراوان سودمند بوده می باشد .

ادامه
دارد…



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

بز
یا گوسفند؟ 19
مرداد 1396آرش ساعدی 40 دیدگاه
با
دقت به اینکه اکثری از دوستان در تماس تلفنی یا ملاقات حضوری، این سوال را از من میپرسیدند که:
کدام
دسته دام و ایجاد چه دامپروری دام سبک را (بویژه از نظر اقتصادی و رجوع و برگشت سرمایه) برای من پیشنهاد میکنید؟ بز یا گوسفند؟
برآن شدم تا بصورت علمی و عملیاتی، این مبحث اقتصادی پرورش دو گونه دام را برای دوستانی که رغبت دارند، استخراج کنم و برای تصمیم گیری بهتر، در سایت قرار دهم .

ماشین آلات خوراک دام

امیدوارم که این پست بتواند در تصمیم گیری شما مفید واقع گردد .


بز
یا گوسفند؟ رشد
بز شیری نژاد خالص (سانن یا این که آلپاین): دست‌کم
تعداد صرفه اقتصادی: 30 ماده خالص + 1 نر خالص
تلاش گردیده میباشد که قیمت‌ها و هزینه‌ها در بیشترین و کمترین دما شرایط و درآمد در کمترین موقعیت محاسبه گردد . هر بز به فضایی در حدود 2-1 .5 مترمربع نیاز داراست .

هزینه
خرید هر بز نر و ماده خالص سانن / آلپاین یکساله: هر کدام 3 میلیون تومان (رو به کاهش است)
بز ماده بالغ خالص حدودا 10 ماه (300 روز) ساخت شیر دارااست .
شیر با دستکم ارزش 3000 تومان و با متوسط تولید روزانه 3 لیتر، در انتهای دورۀ شیرواری، حدود 2,700,000 تومان برگشت سرمایه بابت تولید شیر از هر بز خوا هیم داشت:
2,700,000=3000*3*300

جهت کاهش فرضیات خطای تولید، 20% نیز تلفات محاسبه میشه . یعنی 540,000 تومان از مبلغ فوق قلیل کنیم، میرسیم به مبلغ 2,160,000 تومان درآمد زایی از شیر از هر بز در طول یک دوره شیرواری .
160,000 تومانش هم هیچ…
خالص
مانده: 2 میلیون تومان
در
صورتیکه موجودی گله 30 راءس ماده خالص باشد، میگردد 60 میلیون تومان تنها رجوع سرمایه از فروش شیر:
60,000,000=30*2,000,000

در
مسئله زایمان نیز در هر زایش دستکم 2 قلو به عالم خواهند آورد و با احتساب 50% نر و 50% ماده (برای سال نخستین هر بز ماده رو تک قلو زا اکانت می‌کنیم):
گله 30 راسی که نیمی از تولدشون نر باشند یعنی 15 تا ماده اضافه گردیده هست و 15 تا نر . برای ارتقاء قیمت افزوده، دام رو دست‌کم 9-8 ماه نگهداری میکنیم .

قیمت
بز نر بالغ یکساله خالص نیز روی 3 میلیون تومان اکانت می‌کنیم، پس حدود 45 میلیون تومان محل ورود داریم:
45,000,000=15*3,000,000

از این مبلغ 5 میلیون تومانش نیز هیچ . میشود 40 میلیون تومان فقط از فروش بز نر . درصورتیکه بز ماده متولد گردیده را نیز بفروشیم، حدود همین مبلغ مجدد محل ورود خوا‌هیم داشت .

هر بز روزانه متوسط 3 کیلوگرم غذا میخورد . هر کیلوگرم از خوراکش هم حدود 1000 تومان ارزش دارااست . پس می گردد 3000 تومان حدود هزینه برای غذا هر بز . یک گله 30 ماده + 1 نر داریم . پس می شود 93 .000
تومان هزینه طعام یک روز یک گله بالغ:
93,000=31*3000

درست میباشد که تمام گله ما بالغ نیستند و بزغاله نیز داریم و مقدار مصرف طعام بزغاله بسیار کمتر می‌باشد (حدود 400-300 گرم روزانه) اما با دقت به اینکه در برهه زمانی جفتگیری باید کیفیت طعام بالاتر باشد و بزغاله‌ها نیز در مراحل رشدی بصورت جهشی کار می‌کنند، در فیض ما همین اندازه رو در نظر میگیرم و کم نمی‌‌کنیم .

پس
اندازه غذا یک گله 31 راسی در سال (365 روز) حدود 34 میلیون تومان خواهد شد:
33,945,000=365*93,000


بز
خوشحال! سود
گیری:
درآمد
سالانۀ گله 31 راسی خالص سانن یا این که آلپاین: تولید
شیر: 60 میلیون تومان
فروش
بز نر: 40 میلیون تومان
فروش
بز ماده: 40 میلیون تومان
مجموع:
140 میلیون تومان
خرج
سالانۀ گله 31 راسی خالص سانن یا این که آلپاین بدون احتساب مکان و سازه: هزینه
خرید دام (یکبار): 95 میلیون تومان
هزینه
خوراک: 34 میلیون تومان
هزینه
دارو، واکسن و مکمل های تقویتی: 3 میلیون تومان
هزینه‌های
پیش بینی نشده: 10 میلیون تومان
هزینه
دستگاه شیردوش سیار دو واحده تا ظرفیت 150 راس: 2 میلیون تومان
مجموع:
144 میلیون تومان
بنابراین رجوع سرمایه در سال اول رو خواهیم داشت .

در فیس استفاده از بز ماده بومی (حداقل 100 راس) با نر خالص (3 راءس نر)، با این‌که میزان سرمایه گذاری نخستین کاهش خواهد یافت البته هزینه‌های سرازیر بدلیل نیاز به تعداد بالاتر دام، نیاز به مساحت عمده جهت نگهداری، نرخ پایین‌تر تبدیل طعام به شیر و…؛ باعث خواهد شد تا بازگشت سرمایه به سال 4-3 ام رسد .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

برای پرواربندی دو نکته فراوان دارای اهمیت است که می بایست مسئله دقت قرار گیرد . رعایت نکات بهداشتی و تغذیه درست و اصولی . رعایت اصول بهداشتی در دامپروری ها سبب می شود تا دام کمتر در گیر بیماری شود و گوشت و شیر سلامت خیس و کیفیت بالا تری ایجاد نماید . تغذیه اصولی نیز منجر پرورش دام می شود که یکی از مساله دارای اهمیت برای دام دار میباشد .

ماشین آلات تولید خوراک دام
مطلوب
ترین غذا برای گاوهای شیری علف
باغ : علف باغی به دلیل داشتن حرفه های بلند، زمان مدت نشخوار را بسیار می کند ، که این زمینه سبب ساز می شود تا چربی در شیر عمده شود . علاوه بر استعمال از علوفه در خوراک دام بهتر است از کربوهیدرات هم استفاده کرد که با به کار گیری از دستگاه آسیاب میکسر می توانایی کربوهیدرات را با غذا دیگر دام مخلوط کرد . برای عمده شدن شیر بهتر هست دام در ارتفاع شبکه‌های‌اجتماعی تغذیه شود . به کارگیری از باکتری ها و مخمرهای غذایی هم منجر می شود تا مواد غذایی آسوده خیس هضم شوند . به کار گیری از جوش شیرین می تواند از افت شدید PH جلوگیری کند .
نکات
مهم در تغذیه گاو شیری •جیره غذایی گاو های شیری می بایست 60 تا 65 درصد پروتئین داشته باشد .
•برای بیشتر شدن حجم شیر بهتر از کنسانتره دامی برای تغذیه دام استعمال کرد . مصرف دوچندان کنسانتره سبب ساز ناچیز شدن چربی شیر می شود .
•دستگاه گوارش گاو مضاعف فعال می باشد به همین دلیل می بایست مواد غذایی مشخص و معلوم باشد . برای این که بتوان اندازه معینی غذا در هر نوبت به دام بخشید بهتر هست از دستگاه پرس پلت استعمال کرد این دستگاه میزان غذای مشخص و معلوم را به چهره فشرده در آورده در اخیار دام دار قرار می دهد تا بتواند در هر وعده از این بسته ها برای طعام دام به کارگیری شود .
•گاو می بایست با توجه به برنامه غذایی تغذیه شوند .
•باید از آب پاک و تندرست در تغذیه گاو به کارگیری شود .
•شرایط قابل قبولی برای دام در فصول گوناگون سال آماده شود .
•اگر می خواهید تغییری در جیره غذایی دام رخ گیرد بایستی به صورت تدریجی انجام شود .
•بهتره در تغذیه دام از جیره های ترکیب کنسانتره و علوفه به کارگیری شود . با امداد اتومبیل آلات تولید طعام دام می توان طعام نیکی برای دام فراهم کرد .

تغذیه
گاو و گوساله نر باید چطور انجام شود برای تغذیه گوساله و گاو نر باید از یونجه و کنسانتره به میزان مشخص استفاده کرد . در غذا دام می توانایی از علوفه به یاور تکمیل کننده های پروتئینی استفاده کرد . زمان جفت گیری می بایست 5/2 کیلوگرم کامل کننده انرژی در غذای دام قرار داد . در ایران با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود آب در بیشتر بخش ها هر ساله با فقدان علوفه مواجه هستیم . به همین دلیل بایستی عملکرد شود از مواد غذایی دیگر از پاراگراف سبوس گندم و برنج در طعام دام استفاده کرد .
تغذیه
در هنگام تلیسه تغذیه در مدت تلیسه و موقع وضع حمل مضاعف حساس می باشد . هنگامی که گاو ماده عالی تغذیه شود و وزن قابل قبولی داشته باشد می تواند سوددهی بیشتری داشته و گوساله های بیشتری را به دنیا آورد . ولی در طعام دام نباید فراوان و سنگین باشد زیرا چاقی مضاعف حیوان باعث می شود علاوه بر هزینه نگهداری زیاد نتواند به راحتی گوساله خود را به جهان آورد و سبب ساز از فی مابین رفتن آن می شود .
تلیسه ها و گاو های جوان چون در مقطع پرورش میباشند نیاز به جیره غذایی بیشتری دارند . اندازه غذای مصرفی دام به وزن ، سن و حالت آب و هوایی بستگی دارااست .استفاده از مواد معدنی از جمله کلسیم , فسفر , املاح معدنی و . . . باید به طبع در خوراک دام قرار گیرد .
مواد
غذایی در جیره غذایی گاو گوشتی برای رویش بهتر گاو های گوشتی باید از مکمل های غذایی در خوراک آن ها استعمال کرد . یونوفرها ، بافرها ، آنتی بیوتیک ها و . . . باید بر شالوده نیاز و وضعیت وزنی و سنی دام مصرف شود خیر بیشتر خیر کمتر .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

يكی از ویژگیهای ممتاز نشخوار کنندگان بضاعت و توان تبدیل غذاهایی همچون علوفه خشک، مواد الیافی و کالا های فرعی صنعتی غیر قابل مصرف برای انسان به غذاهای قابل مصرف مانند گوشت و شیر است . این بضاعت و توان نتیجه تجزیه مواد خوراکی به یاری میکروبهای جانور در پیش معده نشخوار کنندگان و استفاده آنها از محصول ها آخری جهت اعمال فیزیولوژیک خود می باشد، که در نهات سبب ساز به ساخت مواد پروتئینی قابل مصرف برای آدم می شود (3) . گیاهان علوفه ای از حیث فیزیولوژیکی و اقتصادی قسمت عمده جیره غذایی دامها را تشکیل می دهند، به طوری که 70-60 درصد کل ماده کم آب دریافتی، از علوفه می باشد . و دامها جهت اعمال درست کار شکمبه می باید به اندازه کافی فیبر اخذ کنند که در این در بین اهمیت یونجه به تیتر بهترین گیاه علوفه ای برای دامهای نشخوار کنندگان مشخص می شود (2) .

 ماشین آلات تولید خوراک دام

 

 

«سطح
ذیل کشت»


یونجه با اسم (Medicago sativa) را به تیتر ملکه نباتات علوفه ای شناخته اند، که تراز زیر کشت آن‌ها در عالم حدود 33 میلوین هکتار می رسد . سطح تحت کشت در مرزو بوم بالغ 4490000 بدن می باشد . استان همدان در گسترده ای به مساحت 19546818 کیلومتر مربع که از نظر وضعیت آب و هوایی دارای حالت خاصی بوده و با داشتن بیش از 5/5 میلیون واحد دامی یکی از قطبهای دامپروی مملکت محسوب می شود . این استان به دلیل داشتن حالت مناسب اقلیمی یکی از مستعدترین بخش ها کشت یونجه در میهن بوده به طوری که امروزه حدود 39554 هکتار از زمین های این استان به کشت این علوفه اختصاص یافته هست و قریب 461218 تن علوفه خشک در سال ساخت می کند که دارنده منزلت ششم مرزو بوم از لحاظ ایجاد یونجه می باشد که متوسط همت آن بیش از قریه تن علوفه خشک در هکتار می باشد (1، 4) .

بطور
کلی یونجه یک عدد از شایسته ترین نباتات علوفه ای به شمار می رود زیرا:
1- زیاد لبریز فرآورده میباشد .

2- از لحاظ مواد غذایی قابل هضم بی نیاز می باشد .

3- با وضعیت متعدد آب و هوایی سازگاری دارد .

4- اندازه قابل مراعات ای به خاک اضافه می نماید (6) .

 

 

 

 

دست اندرکاران
اثرگذار بر قیمت غذایی یونجه


1-
گونه، واریته و سویه گیاه:
ادغام شیمیایی و قیمت غذایی یونجه کم آب تا حدودی به گونه، و سویه گیاه ارتباط دارد . ارقام متفاوت یونجه پایین شرایط یکسانی، کشت می شوند، دربردارنده سطح ها بسیار متفاوتی از یک یا یک سری دسته مواد معدنی می باشد .

 

2-
نسبت برگ به ساقه:
نسبت برگ به ساقه یک عدد از کارداران سنجش به نژادی این گیاه هست . 50درصد میزان پروتئین قسمت هوایی یونجه در برگ بوده می‌باشد . در گیاه یونجه برگ ها تقریباً یک سوم کل ماده کم آب را تشکیل می دهند . در حالی که از حیث غذایی دو سوم آن را مشتمل بر می شوند .

 

3-
مرحله رشد در بازه برداشت:
مرحله پرورش مهم ترین عامل موءثر بر ادغام گیاه یونجه می باشد . با ازدیاد سن گیاه مقدار احتیاج آن به بافت های ساختمانی افزایش یافته و در فیض مقادیر کربوهیدرات های ساختمانی (سلولز، همی سلولز) و لیگنین آن بسیار می گردد، و از مقدار پروتئین آن کاسته می شود .

 

4-
حاصلخیزی و خصوصیات خاک:
ترکیبات و قیمت غذایی مدل های علوفه ای تحت تاثیرنوع خاک تغییر تحول پیدا می کند . یونجه به خاک حاصلخیزی، همپا با مقادیر کافی از موادتشکیل دهنده معدنی و PH کاملاً بالا احتیاج دارد . حد مناسب PH خاک برای یونجه 5/6 می‌باشد . یونجه را در خاک های اسیدی و سبک می توانایی کاشت و علوفه رضایت بخش نیز به دست آورد . ضمن این‌که کشت یونجه در چنین خاک های سبب حاصلخیزی و بهبود ساختمان آن‌ها می شود (5) . یک عدد از دست اندرکاران عمده موءثر در امکان جذب مواد معدنی برای یونجه، PH خاک میباشد . بخش اعظمی از مواد معدنی از جمله روی، منگنز، نیکل و کبالت عمده برای یونجه قابل جذب میباشند که در خاک هایی با PH تحت کشت می شوند . در مقابل بقیه مواد معدنی بویژه مولیبدن و سیلینوم در خاک های با PH بالا اکثر قابل جذب می باشند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

شتر؛
دلارهای گیج در بیابان ها رویش شتر در سال های اخیر به تیتر یکی از مالامال سودترین بخش های دامداری در میهن مورد دقت اکثر قرار گرفته می‌باشد . این حیوان به برهان شرایط مختص فیزیکی برای زندگی در شرایط طاقت فرسا مناسب میباشد .
زمان سرمایه گذاری این نوبت اختصاص دارد به رشد شتر؛ ساخت شیر، گوشت، پشم و فروش کودک شتر از تولید ها این طرح می باشد که مزایای اقتصادی خیر را هم به همپا دارد . مناطق بیابانی و نیمه بیابانی که نیمی از مساحت کشور را تشکیل می دهد بستر ارگانیک و ارزان قیمتی می باشد برای توسعه و گسترش صنعت شتر هست . شتر با قناعتش در غذا و آب در پیش‌رو بیماری ها و از تمامی دارای اهمیت تر اختلاف دما زیاد مقاوم می‌باشد . شتر، از حیوان ها سوددهی می‌باشد که در برخی از بخش ها کشور‌ایران بصورت سنتی مراقبت می شود . با بهین صنعت یاب یار باشید .

 ماشین آلات تولید خوراک دام

معرفی
طرح
پرورش شتر در کشور سابقه‌ای دیرینه داراست و گذشتگان از قدیم از کرک، مو، شیر و گوشت شتر به کار گیری می‌کردند . صنعت شترداری فواید بسیار متعددی داراست که عواید زیادی را قسمت استفاده برداران خود می‌نماید و از پوست، گوشت، شیر، کرک، و کوهان شتر می‌توان به کار گیری کرد و به کار گیری از هرمورد از این موردها می‌تواند صنعت پرورش شتر را به صنعتی سودآور تبدیل کند .

شتر حیوانی است نیرومند و تنومند با توش و توانایی بالا از خانواده شترسانان؛ نشخوارکننده و با دست و گردنی دراز . بر پشت خویش یک یا دو کوهان داراست که ساختارش از پیه و چربی هست . در جمهوری اسلامی ایران سه نژاد شتر، شترهای دو کوهانه، یک کوهانه و آمیخته که این نژادها دارای تیره‌های متعددی‌اند . شتر آسیائی دو کوهانه بوده که کوهان نخستین بر روی کمر و کوهان دوم بر روی کپل حیوان قرار دارااست و شتر در آن مبادرت به ذخیره‌سازی غذا مینماید . رنگ پشم این جور شترها سرخ- خاکستری است، پشم‌ها به رخ انبوه و بلند در پشت گردن و در فضا بخش بالائی اندام‌های خلفی و قدامی رشد می کنند . نوع دیگر شتر، شتر عربی یا یک کوهانه میباشد که این شتر در صحراهای کشورهای عربی و آفریقائی وجود داراست .

این حیوان با کمترین هزینه ممکن برای نگهداری به برهان دستگاه مختص گوارشی منحصر به فرد، بی ارزشترین گیاهان را از لحاظ تغذیه ای تبدیل به سلولز و انرژی می نماید و این درحالی می باشد که در وضعیت ناچیز آبی رنگ نیز این حیوان تا مدتها هیچ نیازی به آب ندارد . این مشخصات شتر را به سرمایه ای حیران در بیابان تبدیل کرده می باشد . شتر در به کار گیری از مراتع با هیچ دام دیگری رقابت ندارد و از علوفه ای به کارگیری می نماید که توسط سایر دام ها استعمال نمی شود .

 

شرایط
رویش شتر در ایران
پرورش شتر طی سال های اخیر به تیتر یک عدد از مالامال سودترین بخش های دامداری در کشور موضوع اعتنا بیشتر قرار گرفته می‌باشد این حیوان به دلیل شرایط مختص فیزیکی برای زندگی در شرایط مشقت بار می‌باشد و به گفته برخی کارشناسان می بضاعت از شتر تعبیر خرما را در بخش کشاورزی داشت . رویش شتر در مملکت سابقه‌ای دیرینه داراست و گذشتگان از دیر باز از کرک، مو، شیر و گوشت شتر به کارگیری می‌کردند . در درحال حاضر حاضر پرورش شتر به رخ سنتی در بیابان‌های مرزوبوم و یا این که به چهره سنتی در بعضا استان های مرکزی و جنوب مرزو بوم اشاعه دارد، و برپایه عادت مردم در رویش این دام صورت گرفته اند و برنامه دارای انسجام و دقیقی برای گسترش این صنعت در این شهرستان ها وجود ندارد، از این رو فرآورده‌های شتر مثل شیر و دوغ این حیوان کمتر زمینه به کارگیری قرار می‌گیرد . در کشور‌ایران سه نژاد شتر، شترهای دو کوهانه، یک کوهانه و آمیخته که این نژادها دارنده تیره‌های متعددی‌اند . استفاده از گوشت شتر، کرک، شیر و بهره‌وری از شتر برای باربری یکی از پاراگراف مسائلی بوده منجر مراقبت شتر می شود .

در قوانینی که خشکسالی و اندک آبی رنگ بسیاری از دام های استان های کم آب سرزمین نظیر سمنان، کرمان و… را تلف کرده و هر سال از جمعیت گاو و گوسفندهای دامداران اندک می شود چرا تا به امروز طرح پرورش شتر که در این حالت به خیر رشد و نمو می کند و درآمدزایی بالایی هم برای صاحبانش دارااست مورد اعتنا قرار نگرفته هست . شتر علی رغم نیاز کم به آب، علوفه و همچنین مقاومت مضاعف بالایی که به بیماری های عفونی داراست یک عدد از حیاتی ترین مسئله های اشتغال و منشاء درآمد برای روستاییان به شمار می رود .

بخشها شتر خيز ايران عبارتند از: يزد، کرمان، اصفهان، سيستان و بلوچستان، خراسان، کرمان، هرمزگان، گرگان، گنبد، قم، سمنان، خوزستان و اردبيل . بنابر گزارشات وزارت مجاهدت کشاورزی تعداد شتر در سال ۱۳۵۴ به ۳۰۰ هزار نفر رسیده که این تعداد به تدریج رو به کاهش نهاده میباشد . جمعيت شتر و بچه شتر كشور از ۱۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۲ به ۱۶۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۳ رسيده و برابر ۱,۲۵درصد رشد داشته می‌باشد .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

علامتها
بیماری سل در گاو بیماری سل یک بیماری مزمن و واگیر دار میباشد که بر اثر باکتری مایکوباکتریوم بوویس ایجاد می شود . بیماری سل گاوی بخشی از بیماریهای با اهمیت میباشد که چه بسا امکان انتقال بیماری از دام به بشر است پس خوبتر می‌باشد با دانستن علامت ها بیماری سل در گاو نسبت به درمان بیماری اقدام فرمائید .

بیماری سل می تواند از روش خلط، مدفوع، شیر، ادرار، ترشحات رحمی و واژن به محفظه دفع شود و علاوه بر آلوده و کثیف کردن گاوهای تندرست چه بسا سبب بیماری سل در انسان ها شود پس خوب تر است نسبت به معالجه بیماری سل اقدامات اضطراری را انجام دهید .

ماشین آلات تولید خوراک دام

علامتها
بیماری سل در گاو در‌صورتی‌که گاو به سل ارزنی مبتلا باشد یعنی در گیر جراحات بزرگ باشد با لاغری بیش از حد مواجه می شود .
ناچیز اشتهایی و تغییر‌و تحول دمای تن گاو و همینطور شفافیت چشم های گاو از نماد های عمومی بیماری می باشد .
علامتها عمومی بیماری سل شامل سرفه می باشد که در آلودگی ریوی مشاهده می شود .
در سل رحمی که به برهان کثیف شدن خون دچار بیماری می شوند سبب ساز ناباروری گاو می شود .
وجود بیماری سل می تواند سبب سقط جنین یا حتی هنگام تولد گوساله منجر مرگ آن شود .
در ورم پستان سلی، بافت پستانی محکم و تعالی گردیده و این شرایط معمولا از حوزه‌ بالایی (به ویژه در قطعات عقبی) استارت می شود .
راههای
انتقال بیماری سل گاوی مدفوع
شیر
ادرار
ترشحات
رحمی و واژن جریان هوای تنفسی در بیماری پیشرفته سل که بر اثر جراحات وسیع هست .
در
شرایط تجربی ۹۰ روز پس از ایجاد آلودگی ، گاوها میکروب سل را به محیط دفع کرده اند گاوهائی
که در سطح نخستین بیماری هسـتند ممکن می باشد گذشته از این که هر نوع جراحتی نشان دهند ، مایکو باکتریای زنده را از روش موکوس بینی و نای خود دفع کنند رویه
های پیشگیری از بیماری سل گاوی در ابتدای کار کلیه گاوها را با آزمایش توبرکولین تست فرمائید و از ابتلا بودن آنان به بیماری باخبر شوید و زمانی که آزمایش مثبت بود آنها را به کشتارگاه ببرید . به طبع محل نگهداری گاو و ساختمان گاوداری را ضدعفونی فرمایید و بایستی آخور و آبشخور دامها را پاک نموده و با محلول پنج در صــد فنل و یا این که کرزول ضد عفونـی نمود .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

بها
غذایی گوشت بره

با وجودی که گوشت بره، بافت ماهیچه‌ای متراکم و پر حجمی ندارد، اما اکثر زمان ها مردم به برهان آن‌که رنگ صورتی مطلوبی داراست و حداکثر مقدار گوشت و دست‌کم میزان چربی را دارد آن را به گوشت گوسفند ترجیح میدهند . ولی گوشت بره چه خصوصیت متمایزی دارد و آیا مصرف آن پیشنهاد می‌شود؟ گوشت بره از لحاظ تردی و خوشمزگی در دربین دیگر گوشت حیوانات حرف نخستین را میزند و قابلیت هضم بالایی دارااست . این گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن می باشد و قادر است در ساختن بافت‌های تازه موثر باشد . گوشت بره میزان قابل ملاحظه‌ای فسفر یار با کلسیم و آهن دارااست و از نظر ویتامین‌های گروه B بخصوص B۱۲ بی نیاز هست . این گوشت به دلیل بهترین طعم و کمترین اندازه چربی گزینه قابل قبولی می‌باشد .

 ماشین آلات تولید خوراک دام

گوشت
گاو یا این که بوفالو؟

احتمال دارد تا به حالا گوشت گاومیش یا این که همان بوفالو را ندیده باشید . احتمال دارد هم گوشتی با طعم و رنگ و بافتی متفاوت‌تر از گوشت گاو خورده باشید، ولی متوجه نشده‌اید که گوشت چه حیوانی بوده است . گاومیش یک حیوان مفید و سه منظوره هست یعنی شیر، گوشت و نیروی خوبی دارد، اما نسبت به گوشت گاو به علت داشتن یک‌سری ویژگی ها غیر مناسب مشتری‌پسندی پاره ای دارد . گوشت گاومیش خام یا این که ناپخته رنگ قرمز زیاد روشنی داراست و شاید تفاوت رنگش با دیگر گوشت‌ها موجب تعجب شما شود . این گوشت وقتی پخته میشود بسیار تیره و کدرتر از گوشت گاو میگردد . هنگامی آن را چرخ می کنیم همچون خمیری آبدار و فراوان لطیف شده، اما هنگامی که می‌پزد بافت آن محکم می شود و به هیچ عنوان مزه نیکی ندارد مگر آن‌که به مدد بعضی از ادویه‌جات مزه آن را نهفته کنیم . پژوهش ها انجام گردیده نشان می‌دهد مقدار پروتئین این گوشت با گوشت گاو برابری می‌کند، ولی چربی و کالری آن ۱ .۵ تا ۲ برابر بیشتر از گوشت گاو است . اندازه ویتامین‌های B و کلسیم گوشت گاومیش درصدی کمتر ولی از حیث اندازه فسفر، آهن و پتاسیم با گوشت گاو برابری میکند با این تفاوت که سدیم گوشت گاومیش پاره ای بخش اعظم هست . گوشت گاومیش در مقایسه با گوشت گاو چون کیفیت و بها غذایی پایین‌تری دارااست و مشخصات ظاهری، بافتی و طبخی آن نامطلوب میباشد کمتر قضیه بخت مصرف کنندگان قرار گرفته است .

 

گوشت
شتر در ترازوی تغذیه

در آموزه‌های اسلامی مصرف گوشت شتر به عامل ویژگی‌های متمایزی که نسبت به گوشت سایر حیوان ها داراست دوچندان پیشنهاد شده و خوشبختانه مدتی می‌باشد که این گوشت دوستداران زیادی را به خویش جلب کرده می باشد . در آموزه‌های فقهی آمده که گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد کرده و اعصاب و قوای جنسی را تقویت می نماید و از اختلالات در پرورش جنین جلوگیری مینماید و مصرف آن به بانوان باردار، شیرده، دانش‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال پیشنهاد گردیده هست . این گوشت ظاهری شبیه گوشت گوساله دارد و لحاظ به این که اکثر اوقات خانواده‌ها از سفتی و دیرپز بودن این گوشت شکایت دارند می بایست بگوییم که در شرای از گوشت شتر برنا استعمال فرمایید ضمن داشتن بافتی نرم و لذیذ، برای چرخ و کبابی کردن هم مطلوب می‌باشد . این گوشت پروتئین و چربی کمتری نسبت به گوشت گاو و گوساله دارد، اما سدیم آن مضاعف و پتاسیم کمی دارااست که این مسئله به تحمل‌پذیری شتر به فقدان آب دارای ربط می‌گردد . آهن و روی گوشت شتر کمتر از گوشت سایر دام‌هاست، اما فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B در ماهیچه ها ران این حیوان اکثر میباشد . این را هم بد نمی‌باشد بدانید که از مداد و کوهان شتر در معالجه درد پا و کمر و دردهای روماتیسمی به کارگیری میشود .

 

مصرف
گوشت تعدیل یا تعطیل؟

بسیاری از اشخاص بر این باورند که چون گونه های گوشت قرمز رنگ تری‌گلیسیرید و کلسترول بالایی دارد باید آن را از برنامه غذایی‌شان حذف کنند . در صورتی که درصورتی که مصرف گوشت متوقف شود بدن با فقر کلسترول مواجه می‌شود، در سود براساس مکانیسم طبیعی بدن، آنزیم ایجاد کلسترول در کبد فعال گردیده و به ایجاد کلسترول می‌‌پردازد و در چهره نبود شدید این چربی در خون، احتمال دارااست میزان ساخت آن حتی از حد حتمی هم اکثر و به ارتقا کلسترول خون باعث شود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

از آنجا که هر ساله در یک گله گاو شیری نزدیک به 25%حذف خواهد شد لذا باید مدیرگله تدبیر قابل قبولی جهت جایگزینی آنها بیندیشد .

دلایل حذف برخی گاوها در گله عبارتند از:
- ساخت ناچیز (که به آن حذف اختیاری می گویند)
- مشکل ها تولید مثل
- ورم پستان
- صدمه دیدن
- مرگ
- فروش و مخلوط نا مناسب بدن
- کتوز و علل ناشناخته دیگر

ماشین آلات تولید خوراک دام
به
دو روش می توانایی گله خویش را تکمیل کرد :
1- رشد گوساله های حاصل از گاوهای گله خود
2- خرید گوساله یا تلیسه از دیگر مزارع
البته خرید گوساله نسبت به خرید تلیسه ارجحیت داراست چرا که :
- ارزان خیس از خرید تلیسه می باشد
- قابلیت و امکان اشاعه بیماری کمتر است
- میزان رشد را می بضاعت و توان مهار کرد (تا چاق نشود)
- سن وفصل جفتگیری قابل در دست گرفتن هست

تمام
تلیسه های جایگزین بایستی با گاوهای نرهمان نژاد جفتگیری شوند گو ساله های تلیسه های جایگزین می بایست ازلحاظ ژنتیکی نسبت به گوساله های دیگربرتری داشته باشند .

دستگاه
گوارش گوساله:

حجم عمده معده گوساله تازه متولد گردیده را شیردان تشکیل می دهد که با افزایش سن میزان شکمبه افزایش می یابد .
با اعتنا به این که دردستگاه گوارش گوساله برنا هنوز میکروارگانیسمی پرورش نیافته لذاویتامینهای مجموعه Bوپروتئین مرغوب بایستی در اختیار آنان قرارگیرد .
تمام جیره های غذائی گوساله نو متولد شده تا 10 روزگی می بایست از شیر باشد چرا که آنزیمهای گوارشی برای تجزیه پروتئینهای پیچیده و کربوهیدراتها تا7الی10 روزگی وجود ندارد .
تولیدات نهائی تخمیر از جمله ایزوبوتیریک اسید و ایزووالریت اسید محرک کلیدی رویش پرزهای شکمبه می باشند .

مدیریت
زایمان :

در60 روز قبل از زایمان که به عصر کم آب دارای شهرت می‌باشد دو جور جیره بایستی تهیه کرد .که یک عدد از60روز به زایمان تا40روز به وضع حمل و دیگری از 20روز به زایش می باشد و جهت تعادل آنیون – کاتیون اجراء می گردد .
گاو خشک بایستی یک هفته گذشته از وضع حمل به اتاق زایش انتقال یابد .
ابعاد زایشگاه 16تا25متر مربع مساحت دارااست .
به ازاء هر 25 راس یک جایگاه زایش در حیث گرفته می شود .

نسبتاً 5%گوساله ها در حین تولد مرده متولد می گردند که با کمک دادن گاو به وسیله شخص کاردان می بضاعت و توان آن ها را نجات داد .
بعد از آن از میلاد گوساله و پس از قطع ناف گوساله استارت به تنفس می کند .
بند ناف بایستی از 5سانتیمتری بریده شود . برای ضد عفونی کردن بند ناف از الکل یا این که گیره پلاستیکی منحصر به کار گیری می گردد .
گره زدن بند ناف نزدیک مرحله تن منجر به فتق ناف می گردد .
به خواسته نابود کردن اجرام بیماریزا به کارگیری از تنتورید مطلوب می‌باشد .

آغوز
با توجه به اینکه آغوز دربردارنده پادتن (ایمنوگلبولینها)می باشد و از آنجا که هیچگونه پادتنی از خون مادراز طریق جفت به جنین وارد نگردیده لذا بلافاصله آن‌گاه از ولادت بایستی آغوز را به مصرف گوساله رساند .
در میان ترکیبات آغوز و شیر معمولی تفاوتهای متعددی وجود دارداما بیشترین تفاوت آنهامربوط به پروتئین می باشد که نزدیک به 6 برابراز شیر عمده میباشد .
اما اندازه لاکتوز شیر عادی از آغوز بیشتر می‌باشد .
آنگاه
از عبور کرد 24 ساعت از تولد،دستگاه گوارش گوساله توانا به جذب پادتنها نمیباشد که به آن بسته شدن روده می گویند( Gut closure) گاوهای مسن (سه زمان شیردهی و بالاتر) نسبت به گاوهای برنا اندازه بیشتری از پادتنها را ساخت می نماید .

رشد
گوساله ها از به دنیا آمدن تا شیر گیری تغذیه
با خوراکهای مایع : - شیر بدون نقص غذائی با قابلیت هضم بالا برای گوساله ها می باشد .
- گوساله می بایست 8 تا 10 درصد وزن بدن خود شیر دریافت کند .
- در نژادهایی مثل جرزی گرنزی که درصد چربی شیر آن‌ها بالاست می توانایی شیر را با نسبت 3 .5به1 با آب گرم رقیق کرد .
- شیر حیوانی که به ورم پستان دچار است یا شیری که آنتی بیوتیک دارااست را می بضاعت به مصرف گوساله ها رساند .

استفاده
از شیر جایگزین ،یک راه و روش اقتصادی می‌باشد زیرا هزینه آن نصف بها شیر بدون نقص میباشد



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

کمبود
کلسیم در گاوهای زمان انتقال زایمان (تب شیر) برگرفته از نوشته: Shire . A .J و Beeds .
DK استادان بخش علومی دانشکده ایالتی میشیگان
Hoard’s Dairyman Feb .
2014


با روشهای دیرینه نمی‌توان جلو (تب شیر) را گرفت . الزام است برنامه پیشگیرانه ای داشته باشیم تا گاوهای دوره انتقال زایمان را با پیروزی به زمان شیردهی برسانیم .

ماشین آلات تولید خوراک دام

ضرر و زیان نبود کلسیم نهفته در گله، بیش از خسارت گاوهایی هست که زمین گیر می‌شوند . با این که دامداران به نبود کلسیم گاوها کمتر میاندیشند و به آنان بهای چندانی نمیدهند، اما می باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند .

سیستم ملی محاسبه بر تندرستی دام، متعلق به FDA آمریکا، در سال ۲۰۰۲ برآورد کرده بود که نبود کلسیم مخفی (subclinical)در گله ها پیرامون ، ۲۳ %در گاوهای شکم نخست، و ۵۰%در گاوهای شکم ۳ و بالاتر هست . کمبود کلسیم آشکار(clinical) نیز در گاوهای شکم نخست ۱ %و در گاوهای شکم ۲ و فراتر ۶%برآورد گردیده بود .

البته حال گمان میرود که درصد گاوهایی که به نبود کلسیم واضح مبتلا میشوند بیش از توقع دامداران است و روی هم رفته، ۵ % گاوهای گله ها را در بر می گیرد . اصوالً تلیسه ها به نیاز کلسیم در ابتدا عصر ساخت سریعتر و کارآمدتر پاسخ ارائه میکنند و به این ترتیب گمان می‌رود که کمتر گرفتار این آشفتگی جسمی شوند .

آستانه
درگیری
یافته های جدید از پژوهشها نشان عر که نبود کلسیم پنهان، اثرات منفی بیشتری از آنچه پیشتر گمان برده میشد روی ایجاد شیر، تندرستی در زمان انتقال، و ایمنی گاوها بر جای می گذارد . برای این که بتوان گاوها را با تندرستی از دوره انتقال وضع حمل به زمان شیردهی رسانید میباید برنامه پیشگیری کنندهای در دست داشته باشید تا بارور شدن موفقانه آن ها هم تضمین شود .

تراکم کلسیم خون درصورتی که ذیل ۸ میلیگرم در هر دسی لیتر خون باشد، فقدان کلسیم مخفی خوانده میشود، در حالی که تب شیر را وقتی می‌دانند که تعادل فعالیتهای تن گاو از دست میرود .

از علامت های بارز تب شیر، سرد بودن گوشها، از دست رفتن تعادل بدن و خوابیدن به گونهای میباشد که تن عده شده و راز گاو باطن بدن قرار میگیرد . بنابر شواهد تازه، خوبتر است که تراز خطرآفرین غلظت کلسیم، برای گاوهایی که در خطر آشفتگیهای دیگر برخاسته از کمبود کلسیم هستند را به ۵/۸ میلی گرم در هر دسی لیتر قرار دهیم تا از خطر احتمالی کاسته شدن از ایجاد شیر خودداری کنیم .

در دوره انتقال زایمان، کار بیولوژیکی تن به شدت تغییر‌و تحول میکند، و با ابتدا زمان شیردهی نیاز به کلسیم دو برابر می گردد . کلسیم یک فاکتور کلیدی است که برای یک محرمانه از وظیفه های بیولوژیکی بدن الزم است . آشکارترین این ارتباط، رابطه میان کلسیم و انقباض ماهیچه ها است . گمان می رود که خطر این که پس از زایمان، گرفتاریهای جسمی ثانوی برای گاوها پیش بیاید به نامتوازن بودن کلسیم تن ارتباط داراست .

گاوهایی که دچار نبود کلسیم می باشند معموالً از حرکات روده آنها کاسته میگردد که منجر می‌شود کمتر طعام بخورند، و امکان پیش وارد شدن جابه جایی شیردان آن ها بیشتر میگردد .

کاسته شدن از غذا (در اثر کاهش حرکات روده)، گاو را بیش از پیش در خطر نامتوازن بودن انرژی قرار میدهد، و خطر بیماری کتوز را پیش میآورد . در شرای نیاز انرژی گاو برآورده نشود(که عمده وقتها چنین است) اسیدهای چرب اشباع نشده (NEFA ) از ذخایر تن رها میشوند، و به کتونهایی مانند (بتاهیدروکسی بوتیرات) تبدیل می گردند (BHBA) .

گاوهایی که مبتلا نبود کلسیم میباشند تراکم این کتونها درخونشان بیش از تراکم آن در خون گاوهایی می‌باشد که کمبود کلسیم ندارند .

یک عدد دیگر از پیامدهای زیانبار باال بودن تراکمNEFA در خون، ارتقا تراکم «تری گلیسیریدها» در کبد گاو می‌باشد که منجر بیماری «کبد چرب» میشود .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

معمولاً خطراتی را که شتر می‌تواند به انسان وارد آورد گاز دریافت کردن می باشد که این عمل را توسط دندان‌های نیش خویش انجام میدهد و به همین جهت خوبتر است که این دندان‌ها را با سوهان سائیده و کند تولید تا خسارت ناشی از آنان کمتر شود .

افسانه‌های فراوانی در مورد جفتگیری شتر وجود داراست . بعضا معتقدند که شتر نر در حضور انسان، با شتر ماده جفتگیری نمیکند و برخی دیگر میگویند که شتر نر با ماده خود، به بدور از گله و یا بشر خلوت می‌کند، برخی دیگر می‌گویند در صورتیکه انسان شاهد جفتگیری شتر نر باشد، شتر نر کینه او را به دل خواهد گرفت و در پی انتقام برآمده، آدمی‌را در جائی خلوت گیر انداخته، به قتل خواهد رساند و همچنین افسانه‌های دیگر که هیچکدام از آنها صحت ندارد وجود دارااست اما حقیقت امر، اینست که این کار در شتر، همچون بقیه حیوان‌ها دیگر انجام شود . با این تفاوت که در شتران، شتر ماده بر روی زمین می‌نشیند و شتر نر در پشت وی قرار می گیرد . معمولاً شتر نر مست بیشترین وقت را جهت یافتن شتران ماده فحل در گله می‌گذراند و هنگامی‌که شتر ماده فحلی را می‌یابد با فشار آوردن بر گردن شتر ماده وی را مجبور به نشستن می کند و ممکن می‌باشد او را تعدادی توشه گاز بگیرد تا شتر ماده بنشیند . آنگاه پشت سرش می‌ایستد به طوری که اندامهای قدامی‌شتر نر پشت شانه‌های شتر ماده قرار می‌گیرد آن‌گاه از آن می‌نشیند و با دو اندام خلفی خویش را به جلو می‌کشاند و اقدام به جفتگیری می‌کند .

ماشین آلات تولید خوراک دام

در تمدن عمومی‌جامعه ما، شتر حیوانی کینه جو میباشد و کینه شتری ضرب المثل است، اما در حقیقت شتر نظیر هر حیوان دیگر، در هنگام یورش به او، موقعیت دفاعی به خویش می گیرد و سعی می‌نماید که از خویش دفاع نموده و به دشمن هجوم نماید و با لگد پراندن، سر و صدا و فریاد کردن، و بالاخره گاز به دست آوردن وی را از خود بدور کند . داستان‌های زیادی از کینه شتر در فرهنگ عامیانه ما وجود دارااست که احتمال دارد بعضا از آن‌ها رنگ و بوئی از حقیقت به یار داشته باشند که این مسئله به خاطر شتر باز می‌شود و این که این حیوان با حافظه قدرتمند خویش میتواند به راحتی اشخاصی را که قبلاً از آنان آزار چشم است، شناسائی کند و از آن‌ها جلوگیری کند و یا این که این‌که در صدد فرصتی برای انتقام باشد .

شتران ماده، توجه شدیدی به بچه‌های خود دارا هستند و از لحظه به دنیاآمدن تا پروسه بعدی آنها را تحت حمایت خود قرار میدهند و در شرای شتر ماده ای طفل خویش را گم نماید بی تاب شده، یک دم آهسته نمی‌گیرد و از جائی به جای دیگر در پی یافتن طفل خویش می‌رود و تا هنگامی‌که او را نیابد آهسته نمی شود . شتران از حیواناتی میباشند که بچه‌های خود را پس از ایجاد نمی‌لیسند، و اگر بچه شتر کشتار شود، شتر ماده از غذا خوردن امتناع ورزیده و به دنبال او خواهد گشت و هنگامی‌که وی را نیابد، در گوشه ای مات و مبهوت می‌ایستد و هر از چندی فریاد میزند و هیاهو به رویه می‌اندازد .

از عادت‌های بد شتران ماده اینست که برخلاف شیردوشی در گوسفند و گاو، نمی‌توان شتران را دوشید مگر آنکه نوباوه شترها هم در کنار مادر باشند و برای این کار بایستی کودک شتر در ابتدا پستان شتر را بدوشد و شیردوشی شتران ماده فارغ از تحریک و وجود طفل شترها، نایاب میباشد . بهمین جهت برخی از شتربانان چندین از شتران ماده خویش را انتخاب می‌کنند و به تدریج آن‌ها را به شیردوشی بدون حضور کودک شترها عادت می‌دهند . معمولاً اعراب بادیه نشین عربستان سعودی به این مدل شترها « مسوح » میگویند زیرا که این شترها به مجرد مسح و مالش پستان، ‌اقدام به شیردهی می‌نمایند .

گاهی وقت ها واقعه می‌افتد که نوپا شتر پس از به دنیا آمدن می‌میرد، در چنین حالتی ساره بان پوست بچه شتر را مینماید و آن را از کاه لبریز مینماید و در کنار شتر ماده قرار میدهد تا شتر ماده آن را بو نماید و به شیردهی تحریک شود .

چنان چه کسی بخواهد که به بچه شترها آزار برساند، شتران مامان به شدت تحریک شده و ممکن هست که مبادرت به حمله کنند . بهمین جهت خوب تر هست جهت تیمار و یا درمان کودک شترهای بیمار، ‌در آغاز آن‌ها را از مادر جدا نموده و در جای دوردستی قرار دهیم که مادر نتواند وی را ببیند آن‌گاه می‌توان با خاطر سهل به تیمار و معالجه کودک شتر پرداخت .

در نقطه نهایی سود گیری می کنیم که در مقایسه با بقیه حیوان ها اهلی نظیر گاو، گاومیش، گوسفند و بز، شتر دارای یاد ای قوی تر و هوشی برتر و اقتدار تحمل بیشتری میباشد که تمامی‌موارد فوق به نحوه زیست این حیوان و هماهنگ شدن او با محفظه خشک و بی آب و علف صحرائی و کویری بستگی و ارتباط بی واسطه دارااست .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

دفعات
تغذیه را بیشتر کنید
گوشه ای از علت این‌که چرا گوساله ها تنها دو بار در روز تغذیه می شوند، به سفارش اول پس از اختراع جایگزین شیر برمی گردد، سایر آن مربوط به راحتی گاودار می باشد که تغذیه دو توشه در روز آسوده خیس از 3 بار در روز می‌باشد . ولو اینکه این مورد با آنچه که گوساله می خواهد و نیاز دارااست قرابتی نداشته باشد .

"گوساله های شیری معمولا با جیره های محدود تغذیه می شوند، بنابراین عموما با قضیه تغذیه دوچندان از حد مواجه نیستند" . معمولا گوساله های گوشتی 1360 گرم ماده کم آب در روز مصرف می کنند، البته در بیشینه و کمینه دما برنامه تغذیه ای ما غالب می شویم 1130 گرم ماده کم آب به گوساله های شیری بدهیم . علاوه بر این وقتی به دنیا می آیند بزرگتر از گوساله های گوشتی میباشند . اشخاصی که بیشترین موفقیت را با افزایش ماده خشک مصرفی شیر داشتند، اشخاصی می باشند که سه وعده تغذیه می نمایند .

ماشین آلات تولید خوراک دام

تغذیه گوساله ها اکثر از دوبار در روز به علت مساله کارگری و تدارکاتی تغذیه در شب، فراوان خلل می باشد .

مطرح ترین اشتباهی که عموما در سه بار تغذیه فیس می گیرد این میباشد که یکی از وعده های غذایی در میانه روز می باشد . اکثر وقت ها تایم ها دو وعده غذایی خیلی نزدیک به هم قرار داده می شوند .

رعایت مسافت 8 ساعت در بین وعده های غذایی خوب میباشد . همیشه اصلی ترین اختلال با نهایی وعده غذایی هست . خصوصا در یک شبکه‌های‌اجتماعی زمستانی که هوا در سردترین و بدترین وضعیت قرار دارااست . مهم نمی‌باشد حالت چقدر بد باشد، شما نمی توانید از این وعده دیده پوشی نمائید و بگذارید گوساله ها 16 ساعت گرسنه بمانند .

بله، هزینه ها فراتر می باشد . . .

به کارگیری از بطریهای بزرگتر، تغذیه اندازه عمده مواد مغذی یا ارتقا دفعات طعام دهی، تمامی هزینه بر و گران تر می‌باشند .

هزینه همیشه اکثر است، ولی درصورتی که به هزینه به ازاء هر کیلوگرم ارتقاء وزن نگاه کنید، در هر یک از سه روش فوق هزینه ها همیشه تحت خیس خواهد بود چون شما غذای بهتری به گوساله می دهید و آنچه که در عوض می گیرید، افزایش وزن فراتر و راندمان غذایی بهتر است .

در صورتیکه 454 گرم ماده کم آب در روز بدهید، در حالتی که واقعا خوش شانس باشید، بازده خوراک 40 درصد دریافت می نمائید . البته به احتمال فراوان 30 درصد بازده را دارید . با ارتقا مواد مغذی، ما عموما 60 درصد بازده خوا هیم داشت و در‌صورتی‌که سه توشه در روز غذادهی کنید، بازده به 75 و گهگاه 80 درصد خواهد رسید .

گوساله
هایی که بهتر تغذیه شده اند و رشد پر سرعت تری داشته اند، دو ماه زودتر به سن اولین زایش می رسند
به طور متوسط گوساله هایی که خوب تر تغذیه گردیده اند و پرورش سریع تری داشته اند، دو ماه زودتر به سن اولین زایش می رسند . ممکن می‌باشد هزینه تغذیه مازاد به ازاء هر گوساله تا دو برابر هم رسد . البته مسلما رجوع هزینه را در پی خواهد خواهد داشت .

رجوع و برگشت سریع سرمایه برای گاوداران از شیوه داشتن گوساله های تندرست خیس و تلفات قلیل تر میباشد . دام مریض کمتر، به مضمون‌ درمان کمتر میباشد و مرگ کمتر گوساله ها به مضمون‌ داشتن تلیسه های بیشتر و صرفه جویی عالی در دراز زمان هست . چیزی که گاودارن ممکن می‌باشد متوجه نشوند، برگشت هزینه ها بواسطه ایجاد شیر عمده در دراز بازه است .

ساخت شیر بخش اعظم . . .

"8 مطالعه دانشگاهی نشان داده اند، دامهایی که در حد توان شان تغذیه شده بودند، در اولی دوره شیردهی 454 تا 1362 کیلوگرم شیر اکثر تولید کردند . چکیده از این ساخت به یاد تکثیر اکثر سلول های پستان می‌باشد .

ممکن است از آزمایش ژنومیک متوجه شویم که ژنی وجود داراست که در موضوع آن چیزی نمی دانیم و شفاف شدن آن سبب تولید شیر بخش اعظم می شود و به علت حالت محیطی تغذیه ای خوب به کار افتاده می باشد و آغوز یا ارتقا مقدار مواد مغذی ممکن می باشد روی تحریک و فعال شدن آن اثر داشته باشند .

در کالج کرنل تحقیقی انجام شد که نشان می دهد: تغذیه کافی مواد مغذی باعث تکامل سرعت بالا تر و حاذق تر سامانه ایمنی می شود که گوساله ها را قادر می سازد در پیش‌رو عفونت مقاومت بهتری داشته باشند و در رخ بیمار شدن زودتر بهبود یابند .

خیلی حیاتی است که به خاطره داشته باشید افزایش میزان مواد مغذی گوساله ها به فیس افزایش دفعات غذادهی، افزایش غلظت مواد غذایی یا این که عمده کردن حجم وعده ها، بی اغراق در شرایط بد آب و هوایی می تواند استدلال مرگ یا این که زندگی گوساله باشد .

"تنش آب و هوایی علتی میباشد که نیاز های ماده خشک مصرفی تنها برای زنده ماندن را ارتقاء می دهد" . به تیتر نمونه با یک جایگزینی شیر استاندارد 20:20، گوساله ها 80 میلی گرم گلوکز در هر دسی لیتر خونشان دارا هستند . گلوکز به تیتر سوخت برای سامانه ایمنی مصرف می شود بنابراین بدون گلوکز افزایش پاسخ سامانه ایمنی با معضل مواجه خواهد شد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

آیا
مقدار مصرف کنسانتره در جیره دام های متعدد یکسان می باشد؟ چه مواقعی در تولید و مصرف کنسانتره های شیری و پرواری می بایست رعایت گردد؟
تن دام به خواسته تامین همه مواد مسئله نیاز خود علاوه بر علوفه به کنسانتره هم احتیاج دارد . کنسانتره ترکیبی از محصول ها مختلف مانند جو، ذرت، سویا، تخم پنبه، تفاله چغندر قند، سبوس، مکمل های ویتامینه و معدنی، ملاس و … است .

میزان
مصرف کنسانتره در گاوهای شیرده گاوهای شیری به طعام هایی نیاز دارا هستند که بتواند پروتئین زمینه نیاز آنها را تامین نماید . مصرف علوفه هایی مثل یونجه در کنار کنسانتره ای با انرژی کافی برای این عصر مطلوب هست .

ماشین آلات تولید خوراک دام

مقدار مصرف کنسانتره در گاوهای شیری به اندازه شیردهی آن ها بستگی داراست . به عنوان نمونه اندازه غذا خشک برای یک گاو با دوازده کیلوگرم شیر در روز که وزنی متساوی 500 کیلوگرم دارد، 10 کیلو گرم باید باشد که از این میزان 2 کیلو گرم آن کنسانتره می‌باشد .

مقدار
مصرف کنسانتره در گاوهای کم آب آبستن با نزدیک شدن به پایان عصر شیردهی می بایست مصرف علوفه های مرغوب و کنسانتره کاهش یابد . به جای این موارد می توان از موردها با قیمت غذایی ذیل خیس و ارزان خیس به کارگیری نمود .

این مراحل تا دو هفته قبلی ز زایمان ادامه می یابد که در این دوران باید کنسانتره و علوفه های مرغوب به جیره اضافه شوند .

اندازه
مصرف کنسانتره در گوساله های پرواری رویش گوساله های پرواری به دو مقطع سه ماهه اولیه پروار و سه ماهه دوم پروار تقسیم بندی می شود . در سه ماهه نخستین که گوساله در هم اکنون پرورش می‌باشد تن دام به مواد پروتئینی نیاز داراست . علاوه بر این مصرف مواد کلسیم داراست در این برهه زمانی اضطراری هست . ارتقا وزن گوساله در این مدت با سرعت چهره می گیرد .

در سه ماهه دوم از آنجا که اندام و استخوان دام رشد خویش را نموده می باشد می بایست به دنبال چاق کردن آن بود . در این مقطع باید از خوراک های با انرژی بالا به کار گیری نمود . در این دوران پرواربندی هزینه ی بیشتری بایستی صرف شود . هفتاد درصد جیره دام در این مدت را باید کنسانتره های با انرژی زیاد تشکیل دهد .

میزان
مصرف کنسانتره در گوسفند داشتی تغذیه در اندازه بره زایی و پرورش بره ها زیاد تاثیر گذار میباشد . معمولا سه هفته قبل از قوچ اندازی اندازه زیادی کنسانتره به جیره بیشتر می گردد . این میزان به صورت روزانه چیزی حدود 100 تا 300 گرم می باشد . مصرف کنسانتره در برهه زمانی ابتدایی آبستنی کاهش یافته تا این که 6 هفته ما‌نده به وضع حمل مصرف کنسانتره مجددا ارتقاء می یابد . تجربه نشان داده می‌باشد تغذیه مناسب در این عصر به لحاظ اقتصادی برای دامدار دوچندان مؤثر میباشد زیرا تغذیه در این عصر با پرورش بره رابطه مستقیم دارااست .

میزان مصرف کنسانتره سپس از زایمان نیز با اهمیت می‌باشد . با اعتنا به تعداد بره های متولد گردیده جیره میش بایستی دربرگیرنده 50 تا 70 درصد کنسانتره باشد . البته در یک قلو زاها مصرف ذیل 50 درصد کنسانتره نیز جوابگو خواهد بود .

اندازه
مصرف کنسانتره در بره پرواری جیره ی بره های پرواری دربرگیرنده بیشترین میزان کنسانتره می‌باشد . آن گاه از دوره شیرخواری جیره بره باید شامل 80 تا 90 درصد کنسانتره باشد تا بره به وزن کشتار برسد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


طرح
توسعه در سطح تأسیس اجازه بسط داده نمی شود دارندگان پروانه بهره برداری،تنها در صورتی اجازه توسعه دارند، که علاوه بر رعایت همگی وضعیت لازم، بضاعت مدیریت آنها جهت ظرفیتهای فراتر زمینه تائید کمیسیون صدور پروانه استان قرار گیرد . بدیهی هست که بسط هر واحد می بایست متناسب با سیاست ها و راهبردهای اعلام گردیده بوسیله معاونت امور دام وزارت جهاد باشد .
تبصره: بدیهی هست که توسعه و گسترش هر واحد حداکثر تا سقف ظرفیتهای مجاز با رعایت سیاستها و راهبردهای اعلام گردیده توسط معاونت کارها دام می باشد .

ماشین آلات تولید خوراک دام

تبدیل
یا تغییر تحول کاربری مجوز تبدیل، اعم از اینکه بخواهد در دسته دام، نژاد یا راه و روش استفاده برداری چهره گیرد، با در حیث گرفتن اولویتهای منطقه ای، در چهارچوب سیاستهای وزارت جهادسازندگی، بلامانع می‌باشد . در زمینه تبدیل دامداری از یک گونه به دسته دیگر و هم تبدیل نژاد یا نحوهُ بهره برداری در چهره داشتن کلیه حالت واجب جهت عمل جدید، پروانه قبلی فسخ و پروانه استفاده برداری جدید صادر می شود .
پس از تشریح کلیات مربوط به طریق و روند دریافت مجوزهای واجب جهت احداث مراکز رویش دام و طیور و صنعت های وابسته، در ادامه اختصاصا به تشریح گونه های و چگونگی اخذ مجوزهای ذی‌ربط جهت احداث مرکزها پرورش و نگهداری گاوهای شیری و پرواری و همچنین کشتارگاه های صنعتی ویژه دام و طیور خوا‌هیم پرداخت .

پرورش
گاو رویش گاو می تواند به منظور سود برداری به چهره داشتی، اعم از نژاد شیری و گوشتی، ساخت اسپرم، یا این که با انگیزه تلیسه آمیخته و اصیل یا به فیس پرواربندی گوساله رخ گیرد .
در هر حال، نژاد گاو در هر یک از موارد فوق، می تواند بسته به زمینه اصیل، آمیخته یا ساکن باشد .

الف-
مقررات صدور پروانه تأسیس واحدهای گاوشیری 1- ظرفیت: گنجایش گاوداری شیری تازه التأسیس، نباید از 20 رأس کمتر باشد و ظرفیتهای اکثر به شرح تحت گزینش می شود .
- واحدهای کوچک به گنجایش 20 الی 50 رأس گاو مامان .
- واحدهای متوسط به گنجایش 51 الی 150 رأس گاو مادر .
- واحدهای والا به ظرفیت 151 الی 300 رأس گاو مادر .
-
واحدهای خیلی تعالی به ظرفیت بیش از 300 رأس گاو مادر (حداکثر 500 رأس) 2-زمین: دست کم زمین مورد نیاز جهت تأسیس واحدهای گاوداری شیری بر حسب میزانی که در زیر نقشه های منضم به ((نظام)) قید شده است، معین می گردد .
زمینهای زراعی مورد نیاز (خرید قطعی، واگذاری، اجاره دست کم 25 ساله) جهت کشت نباتات علوفه ای به مقدار یک هکتار برای رأس گاو اصیل، یک هکتار برای 3 رأس گاو و دورگ و یک هکتار برای 4 رأس گاو مستقر هست که بتواند دست کم یک سوم کل نیاز مواد غذایی دام را تأمین کند .بقیه نیاز غذایی بوسیله دامدار و از شیوه مواد غذایی متراکم تآمین می شود .
تبصره: در بخشها گیلان، مازندران، گرگان و گنبد، اندازه زمین زراعی مورد نیاز می تواند تا اندازه 30 درصد، کاهش پیدا نماید .(به
تیتر مثال، 7/0 هکتار جهت دو رأس گاو اصیل) 3-نقشه و جایگاه: جهت مراقبت و پرورش گاو شیری نقشه های تیپ برای ظرفیتهای10-20-30-50-75-100 رأس برای اقلیمهای سردسیر، گرمسیر و معتدل به شرح منضم به نظام طراحی، پیش بینی و ترسیم شده است .
مبانی محاسباتی نقشه های تهیه گردیده بر حسب هر رأس گاو مولد گزینش گردیده و متوسط مساحت زیربنای موثر ما یحتاج برای یک رأس گاو مولد(مادر)، 6/15 متر مربع مسقف و 5/19 متر مربع غیر مسقف است، که براساس ادغام گله و نیازهای جنبی، به طور تقریب، به شرح تحت می باشد: . . .
ترکیب
گله و تاسیسات قضیه نیاز مسقف (مترمربع) غیر مسقف (مترمربع) رده
گاو شیرده و کم آب 5 10 تلیسه
پای کل تا زایش 26/1 52/2 گوساله
12- 6 ماهه (ماده) 5/0 1 گوساله
12-6 ماهه (نر پرواری) 5/0 1 گوساله
6- 5/2 ماهه 47/0 95/0 گوساله
3 هفته تا 5/2 ماهگی 2/0 4/0 زایشگاه
و گوساله دانی (باکسهای انفرادی) 72/0 ----------- مریض خانه
15/0 ----------- رده
گاو نر 15/0 3/0 انبار
کنسانتره 25/1 ----------- هانگارد
علوفه 2 ----------- سیلو
----------- 83/2 دفتر کار
اداری و رئیس 6/0 ----------- واحد
مسکونی 1 ----------- محوطه
عملیات دامپزشکی ----------- 5/0 سالن
انتظار، شیردوش، محل عده آوری و سردکن
شیر و موتورخانه 8/1 ----------- عده
زیربنای اثرگذار (مترمربع) 6/15 5/19 . . .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ویژگی ها
گوسفند نژاد مهربان:
این نژاد بخشی از گوسفندان سنگین وزن مرزوبوم وزادگاه حساس آن، ناحیه کبودرآهنگ دراستان همدان هست . بدن این گوسفند بجز درناحیه زیر گلو وزیر شکم پوشیده از پشم وعمدتاً رنگ آن قهوه ای تا خرمایی می باشد . استخوان بینی برآمده، دیده ها مورب، ترک بینی گود و نزدیک، به هم، گوش لاله ای صورت و دنبالچه دوکی صورت با دنبه پیوسته از ویژگی ها ظاهری این نژاد است .

تغذیه
گوسفند پرواری نژاد مهربان:
گوسفند پرواری برای زنده ماندن به یه خرده خوراک نیاز دارااست که به آن جیره محافظت می گویند . نیز چنین به اندازه غذایی که دام برای ساخت گوشت مصرف می کند جیره تولیدی می گویند . لذا دردام پرواری نیاز غذایی آن عده جیره مراقبت و جیره تولیدی می باشد .مواد خوراکی زمینه استفاده تغذیه گوسفند، علوفه های سبز ، ریشه وغده محصولات، اضافی تولیدها کشاورزی و مازاد کارخانجات صنایع تبدیلی کشاورزی می باشد .علوفه های سبز، دارنده حجم زیاد، فیبر زیاد وانرژی یه خرده میباشند و برای تغذیه گوسفند پرواری به تنهایی قابل استعمال نمی باشند . بدین ترتیب از مواد دیگری که دارنده انرژی زیاد، حجم و فیبر قلیل می‌باشند و به آن مواد کنسانتره گفته می شود، بایستی به عنوان مکمل غذایی استعمال گردد .

ماشین آلات تولید خوراک دام

مواد
قابل به کارگیری درتغذیه گوسفند پرواری
1-دانه
جو در صورتی‌که بصورت بلغوری خورانده شود، یکی از منابع تامین انرژی برای دام است
2-کاه
ساقه کم آب تیره غلات و حبوبات می‌باشد که پس از کوبیدن وجدا کردن دانه بدست
می آید . از نظر مواد غذایی زیاد ضعیف هست . برای گوسفند پرواری کاه باید با کود اوره بی نیاز سازی شود .

3-سبوس،
غشاء خارجی دانه غلات است که بها غذایی متعددی دارد، برای دام آسوده الهضم وملین ودارای فسفر متعددی است
4-کنجاله مازاد کارخانجات روغن کشی بوده که با اهمیت ترین آن، کنجاله تخم پنبه و کنجاله سویا هست .
این ماده پروتئین زیادی دارااست و یک عدد از اصلی ترین مواد درخوراک گوسفند پرواری می باشد
5-تفاله
وملاس چغندر، مازاد کارخانجات قند هست و به علت قندی بودن و خوش غذا کردن مواد غذایی برای پرواربندی زیاد مناسب می باشند
6-یونجه برای دام خوش خوراک است و از لحاظ پروتئین ، کلسیم و ویتامین مضاعف غنی هست . قیمت غذایی برگ یونجه بیش تر از ساقه آن هست لذا مدت و شیوه برداشت آن تاثیر متعددی روی ارزش غذایی آن دارد .

 

پرواربندی
گوسفند


نیاز
غذایی دام پرواری:
الف- انرژی به وسیله مواد غذایی تامین شده و برای محافظت بافت های بدن، فعالیت های کلیدی و پرورش و نمو صرف می شود .
چنان چه انرژی مسئله نیاز دام تامین نشود، علایم ظاهری کمبود، نظیر لاغری و عدم تناسب اندام پیدایش می کند
ب- پروتئین از نحوه مواد غذایی تامین می شود و وجود آن برای پرورش و نمو دام ضرورت داراست .
کنجاله دانه های روغنی و یونجه از حساس ترین منابع تامین پروتئین هستند
ج- آب برای گوسفند پرواری مضاعف واجب و میانگین مصرف آن 3 تا 5 لیتر در روز است .

د- مواد معدنی مانند سدیم، کلسیم، فسفر، ید و آهن برای رویش ونمو دام لازم هست . برای تامین نمک مسئله نیاز دام خوب تر است ازسنگ نمک استفاده شود .

ه- ویتامین ها برای کار های معمولی حتمی میباشند . بخصوص ویتامین D که درجذب کلسیم وفسفر نقش دارد . کلسیم و فسفر در رویش اسکلتی دام فراوان اثر گذار هستند .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

علف
باغی این علوفه به عامل داشتن رشته‌های بلند و الیاف مضاعف باعث افزایش نشخوار دام و ارتقاء چربی شیر میشود .

کاه
این علوفه به دلیل اینکه خشک و لبریز حجم است بها غذایی زیادی برای دام ندارد . قیمت غذایی کاه جو از کاه گندم و کاه گندم از کاه برنج بیشتر است . برای دام حامله سنگین مصرف کاه می بایست کم باشد . معمولا به برهان هضم و مصرف اندک طعام بعد از آن از جیره غذایی دیگر به دام و حداکثر 5 کیلو برای دام بالغ داده می‌شود .

کاه

سیلاژ
برای استعمال خوب تر از علوفه کم آب در فصل سرد و بهبود هضم آن بعضا گیاهان مثل ذرت را خرد و سیلو میکنند .

ماشین آلات تولید خوراک دام

سیلاژ

کنسانتره
دامی به خوراک‌هایی که از مواد خشبی و فیبری پاره ای تشکیل گردیده نظیر جو، سبوس، تفاله چغندر قند، کنجاله تخم پنبه به همپا مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها کنسانتره می‌گویند . به دام‌هایی که ساخت بالایی دارند علاوه بر علوفه باید مقدار مشخصی کنسانتره داده شود .

تهیه
کنسانتره برای گاو شیری به چه شکل است؟ مقدر 35 تا40 درصد جو، 30 تا 35 درصد سبوس گندم، 8 تا 10 درصد تفاله چغندر قند، 5 تا 7 درصد کنجاله تخم پنبه، 0 .5 درصد نمک و 6 تا 8 درصد سبوس برنج با کمی کربنات کلسیم یا دی کلسیم فسفات .

کنسانتره
دامی
نکاتی
که دامدار می بایست توجه کند دامدار بایستی دو نکته بها کنسانتره و علوفه و کیفیت علوفه را مدام موضوع دقت قرار دهد . استعمال از کنسانتره در گاوهایی که روزمره عمده از 8 کیلوگرم شیر تولید می کنند پیشنهاد میشود . برای نمونه گاوی که روزمره 14 کیلو شیر ایجاد می کند می بایست 7 کیلوگرم کنسانتره به همپا اندازه حتمی علوفه جدید و مرغوب استعمال نماید .

استعمال زیاد از کنسانتره سبب ساز اندک شدن چربی شیر می گردد بدین ترتیب می بایست به یار کنسانتره یه خرده علوفه رشته بلند و کنجاله تخم پنبه اضافه شود .

تهیه
کنسانتره برای گوساله پرواری چه طور است؟ مقدر 40 تا 45 درصد جو، 30 تا 35 درصد سبوس گندم، 10 تا 12 درصد تفاله چغندر قند، 3 تا 5 درصد کنجاله تخم پنبه و 8 تا 10 درصد سبوس برنج با یه خرده کربنات کلسیم ترکیب گردیده و توسط دستگاه پلت ساز به انواع متعدد در میاید .

کنسانتره

جیره
و تغذیه گوساله‌ها گوساله ها بعد از تولد می بایست حدود 3 کیلو شیر آغوز دریافت نمایند . بهتر میباشد آغوز ابتدا دوشیده شود و به وسیله پستانک یا این که بطری به دام داده شود . در هفته اولیه 3 توشه در روز و در هفته دوم به دو بار در روز کاهش مییابد . اندازه شیر داده شده به گوساله بسته به وزن و جثه نژاد فی مابین 2 تا 4 لیتر مختلف می باشد .


مدت
از شیر به دست آوردن گوساله ها چه هنگامی است؟
از هفته سوم شیر گوساله را کم کرده و می‌توان از شیر گاو به کارگیری کرد . گوساله ها در 2 .5 تا 3 ماهگی از شیر گرفته میشوند .

تغذیه
گوساله ها تغذیه
گوساله ها
از هفته دوم میتوان به گوساله کمی آب اعطا کرد و از یک ماهگی کمی نمک و پودر استخوان به جیره طولانی تر شود . اندک اندک از غذاهای آردی مانند ذرت، کنجاله از روزی 50 تا 100 گرم در روز آغاز می شود و در دو ماهگی به 400 تا 500 گرم در روز میرسد . تا شش ماهگی کنسانتره و علوفه با کیفیت به میزان نیاز دام داده می شود . تا 4 ماهگی نباید از طعام سیلویی به کار گیری شود .

تغذیه
تلیسه‌ها چه‌گونه است؟ گاو ماده جوان یا تلیسه برای انکه رشدش متوقف نشود بایستی تا 6 ماهگی روزانه 1 تا 1 .25 کیلوگرم کنسانتره به یار علوفه خشک مرغوب اخذ نماید و در صورتی که علوفه کیفیت کافی را نداشته باشد بایستی از 1 .8 تا 2 .27 کیلوگرم کنسانتره استفاده کرد . تلیسهها از 6 تا 12 ماهگی به میزان 2 تا 2 .2 درصد وزن تن خویش علوفه نیاز دارا هستند .

در صورتیکه به تلیسه بسیار از حد غذا داده شود منجر چاقی شده و مشقت زایمان می‎‌شود . یک تلیسه باردار به اندازه 2 درصد وزن خود به ماده کم آب نیاز دارااست . این غذا ترکیبی از کاه و غلات باشد . در 15 روز آخر تا زایمان از مقدار علوفه قلیل کرده و به کنسانتره بیش تر شود .

تغذیه
گاو شیرده جیره غذایی گاو شیر ده باید حاوی پروتئین فراوان و مشتمل بر یونجه خشک و کنسانتره دامی باشد . مقدار غذا برای این دام‌ها به جور دام بومی، دورگ و حیاتی بودن، سن و وزن دام و شیر تولیدی بستگی داراست . برای ساخت 12 کیلو شیر روزمره و دام با وزن 500 کیلو گرم اندازه 10 کیلو گرم طعام نیاز میباشد که مشتمل بر 2 کیلوگرم کنسانتره می‌باشد . ماده کم آب این جیره 40 درصد، علوفه خشک 90 درصد و کنسانتره 88 درصد است . بیش از 40 درصد شیر تولیدی گاو در سه ماهه اولیه شیردهی اتفاق میفتد و دوران شروع آبستنی مجدد 60 تا 90 روز آنگاه از وضع حمل می تواند انجام شود .

در ابتدای شیردهی گاو ماده جوان از کاه و سبوس برنج به کارگیری نشود و بلکه به صورت روزانه به 1 تا 1 .5 کیلوگرم علوفه کم آب مرغوب یا این که 3 کیلوگرم سیلو و 1 .5 کیلوگرم کنسانتره گاو شیری نیاز دارااست .

نمونه گاوی به وزن 500 کیلو گرم می بایست روزانه 7 .5 کیلوگرم کنسانتره و 15 کیلوگرم سیلاژ یا 7 .5 کیلوگرم یونجه کم آب بایستی در یافت کند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

پرواربندي
گوساله
انگیزه از پرواربندی گوساله ها تولید گوشت قرمز هست . با دقت به این که میانگین افزایش وزن گوساله پرواری حدود 1000 تا 1200 گرم، درصد پروتئین گوشت آن 21% (گوسفند 20%) و چربی آن کمتر از گوشت گوسفند میباشد لذا پرواربندی گوساله اهمیت خاصی در تامین پروتئین زمینه نیاز جامعه داراست .

غذا و تغذيه مهمترين مورد در پرواربندی می‌باشد . زيرا وقتي حيوان حداكثر توليد را خواهد داشت كه نيازهايش از نظر انرژی، پروتئین و بقیه مواد مغذی تأمين گردیده باشد . میتوان ذکر کرد در گاوداری گوشتی بیش از 60% هزینه های جاری مربوط به طعام و 25% از آن بابت خرید گوساله لاغر مصرف است .

بدین ترتیب هرقدر گوساله ها دارنده تغذیه بهتری (نه گرانتر) بوده و سالمتر باشند فن پرواربندی دارای سودآوری بیشتری خواهد بود . لذا به گاوداران پرواربند پیشنهاد می شود جهت حداکثر سودآوری و دوری از اشتباهات رایجی که سبب کاهش بازده پرواربندی گوساله میشود، این بخش را به اعتنا خوانده و در گاوداری خود به عمل ببندد .

ماشین آلات تولید خوراک دام

نيازمنديهاي
گاوهاي گوشتي‌‌
ضریب تبدیل غذایی: به میزان خوراکی که باعث یک کیلوگرم ارتقاء وزن می شود، ضریب تبدیل غذایی می­گویند . مثلا مرغ گوشتی با تناول کردن هر 2 کیلوگرم دان یک کیلوگرم ارتقاء وزن دارااست لذا ضریب تبدیل آن هم اندازه 2 میباشد . ضریب تبدیل برای شترمرغ 4، گوساله پرواری 5/6 تا 7 و گوسفند 7 میباشد . پس هرچقدر ضریب تبدیل غذایی کمتر باشد هزینه طعام کمتر بوده و سودآوری اکثر می شود .

یادتان باشد ضریب تبدیل غذایی با ارتقاء سن مضاعف می گردد . به عنوان مثال این ضریب برای گوسالههای پرواری در سن 3 تا 6 ماه متساوی 4، برای 6 تا 9 ماهه هم اندازه 6 تا 8 و برای گوسالههای 9 تا 12 ماهه معادل 8 تا 10 هست . اعتنا بفرمایید که با ارتقاء سن دام ضریب تبدیل غذایی عمده گردیده و بعد از آن از مدتی پرواربندی دیگر سودآوری نخواهد داشت . دقت داشته باشید که مدام باید میزان غذا مصرفی روزانه در گاوداری پرواری و همچنین میانگین افزایش وزن گوساله ها (بصورت نمونه گیری در زمان های 15 روزه) مشخص باشد تا بتوان چک صدق از اندازه درآمد و هزینه ها داشت .

پرواربندی گوساله را می توانید با خرید گوساله های لاغر 3 تا 6 ماهه، به وزن 100 تا 150 کیلوگرم ابتدا فرمایید . کل زمان پرواربندی برحسب سیاست دامدار و موقعیت اقتصادی (مانند بها گوشت، خوراک، گوساله لاغر) می­تواند از 6 تا 9 ماه ارتفاع بکشد . وزن مطلوب کشتار گوسالههای پرواری نژادهای اصیل نظیر هلشتاین در میان 350 تا 400 کیلوگرم در سن 12 ماهگی می‌باشد . اما متاسفانه در ایران سن و وزن کشتار فراوان فراتر از این بوده و علاوه بر کاهش کیفیت گوشت، میلیونها کیلوگرم غذا تبدیل به چربی بدور ریختنی می‌گردد .

مزیت پرواربندی 6 ماهه در این هست که شما می‌توانید هر سال دو زمان پرواربندی را در گاوداری داشته باشید . همینطور با دقت به این که گوسالهها در سنین کمتر روانه کشتارگاه میشوند، جنازه آنان دارای چربی کمتر، پروتئین و قابلیت هضم اکثر و در مجموع کیفیت گوشت بهتری می باشند . پرواربندی 6 ماهه دارای ضریب تبدیل غذایی بهتری (کمتری) بوده و در رخ ارزان بودن گوساله لاغر دارای سودآوری بیشتری میباشد . ولی در قوانینی که بها گوساله لاغر بالاست، پرواربندی تا 9 ماه و یا این که چه بسا بخش اعظم ارتفاع می کشد .

گونه های گوساله های پرواربندی شده در ایران شامل:1- گوساله های بومی ( با متوسط 600 گرم ارتقاء وزن روزانه) 2- گوساله های دورگ ( 700 تا 800 گرم افزایش وزن روزانه) 3- گوساله های اصیل (حدود 1000 گرم ارتقاء وزن روزانه) .
به بقیه موارد مهمی که در ذیل آمده است دقت کنید:
- گوساله های اصیل (مثل هلشتاین) دارنده سرعت ارتقاء وزن بیشتری هستند . بطور کلی در تمام نژادها نرها دارنده سرعت رشد بیشتری می باشند .

- گوساله های با سرعت رویش فراوان دارنده محرمانه کوتاه و پهن، استخوانبندی درشت و پهن، و گردنی کوتاه هستند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

کاشتنی
ملاتونین): تبدیل روز به شب در اوایل ده سال ۸۰ میلادی مطالعات دربارهٔ تأثیرات ملاتونین در میش ها نشان بخشید که تجویز طولانی مدت درطی یک عصر یک ماهه همان تأثیرات روزهای کوتاه را بر روی فیزیولوژی حیوانات به وسیله القاء آغاز دوباره عمل جنسی را داراست . بطوریکه به فیس ارگانیک از دگرگون سازی تابستانی به بعد در زمانیکه طول فاز شبانه به تدریج مضاعف می شود، ارتقا ترشح ملاتونین و درنتیجه نوسانات پیک های LH افزایش می یابد . در نقطه پایان روزهای ۴۰ تا ۶۰ ، کار جنسی در ماده ها و نرها ابتدا می شود .
یک قرص کاشتنی زیرجلدی دربردارنده ۱۸ گرم ملاتونین ساخته شد (رگولین Regulin، ceva santeAnimole) و با حمایت مالی INRA و مؤسسهٔ de l&#۰۳۹;Elevoge روی نژادهای فرانسوی مختلف استفاده شد . این کالا یک قرص کاشتنی بسیار کوچک با طول فقط تعدادی میلیمتر است که در تحت پوست قاعده گوش با استعمال از یک تفنگ منحصر به فرد جاسازی می شود و محتوای ملاتونین آن درطی یک زمان دستکم ۶۰ روزه ( دوره قضیه نیاز برای کار آن ) آزاد می شود و هیچ نیازی به برداشت آن نمی‌باشد .

ماشین آلات تولید خوراک دام
روش
استفاده: ملاتونین کاشته گردیده به این خط مش نیاز به ۴۰ تا ۶۰ روز برای آغاز کار ساخت مثلی در جنس نر و ماده دارااست به این ترتیب قرص های کاشتنی می بایست ۶ تا ۷ هفته قبلی از اینکه میش ها و قوچ ها درکنار نیز قرار گیرند ، جاگذاری شوند تا از اثر دام نر بهره واجب حاصل شود . وقتی که نرها و ماده ها از هم قطع بوده (ازنظر دیدن، شنیدن و بو) و آن گاه قرصها ی کاشتنی قضیه به کارگیری قرار می گیرد . برای حصول نتایج مطلوب هر رأس قوچ قضیه تست بایستی برای ۲۰ ـ ۲۵ میش به کارگیری شود .
مزایای
به کارگیری از ملاتونین رگولین سبب ساز زودتر استارت شدن فصل جنسی در بزها و گوسفندهای نر و ماده گردیده و معیارهای تولید مثلی پیش از فصل جنسی را بهبود می بخشد . سوای توجه به میزان ایجاد مثل بیرون از فصل ، فصل جنسی را می توان ۱ تا ۵/۱ ماه زودتر ابتدا نمود . مطالعات مضاعف مضاعف روی نژادهایی که به سادگی می توانند خارج از فصل آمیزش نمایند نشان داده هست که عملکرد ساخت نظیر (باروری و تعداد بره متولد شده) در این موردها بهبود می یابد . آزمایشات انجام گرفته در اسپانیا، ایتالیا، یونان، قبرس، ترکیه، تونس، مراکش، سوریه و اردن نشان داده می‌باشد که در کلیه موارددر فیس به کار گیری در وضعیت مناسب ممکن است درمقایسه با ماده های معالجه نشده ]با ملاتونین[ در به عبارتی دوره، ۱۵ تا ۲۵ بره عمده در ۱۰۰ میش به دست آید .
مزیت ایجاد مثلی دیگرملاتونین که بوسیله رشد دهندگان مشاهده شده میباشد این که به به عبارتی نیکی که فصل جنسی را جلو می اندازد، بر روی میزان بره زایی درطی یک دوره سه هفته ای در گروهی که در همان روز (قرص) کاشته شده هست ]در مقایسه با گروهی که با ملاتونین درمان نشده اند[ تاثیر دارااست .از مدت استارت به کار گیری آن در فرانسه در سال ۱۹۹۶م بسیاری از آزمایشات انجام گرفته در مزارع رویش گوسفند تأیید کرده می‌باشد که یک قرص کاشتنی زیرجلدی تجویز گردیده در ۴۲ تا ۴۹ روز (۶ تا ۷ هفته) قبل از مورخ جفت گیری با میل جنسی (یک قوچ به ازای ۲۰ـ۲۵ میش) منجر نزدیک شدن تولدها در یک عصر ایجاد مثلی می شود . همینطور جداسازی نرها از ماده های ذیل معالجه ه ]با ملاتونین [باعث تولید اثر دام می گردد، وقتی که قوچ ها ۴۲ تا ۴۹ روز پس از کاشتن (قرص) در ماده ها، وارد گله می شوند .
اثر ساخت مثلی دیگر ملاتونین، تأثیرش بر روی تعداد بره های متولد گردیده هست . به طور سیستمیک ۱۵ تا ۲۵ بره بیشتر در ۱۰۰ رأس میشی که قرص کاشته شده است درمقایسه با جفت گیری طبیعی در همان زمان با میش های معالجه نشده ]با ملاتونین[ ایجاد می شود: یعنی دوقلوزایی بخش اعظم و تک زایی کمتر، فارغ از هیچ جور تغییری در تعداد ]زایش های[ سه تایی یا بخش اعظم . این تأثیر چه بسا در نژادهای با تمایل ارگانیک ] به ساخت [ بره بیرون از فصل نیز می تواند مشاهده شود . ادله فیزیولوژیکی برای این تأثیر ـ که فی مابین ایجاد کنندگان گوشت گوسفند بها بیشتری دارد ـ هنوز به طور بدون نقص شناخته شده نمی باشد . ولی تحقیقات مجدانه در حال انجام می‌باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

خواص
استفاده از یونجه برای پرورش گوسفندان یونجه به عنوان یک عدد از مواد خشک برای تغذیه دام ها استعمال می شود به طوری که نزدیک به 60 درصد از ماده خوراکی خشک دام ها را دربرگیرنده می شود . یونجه بعنوان یک گیاه تماما قابل هضم برای دام ها و گوسفندان مسئله استعمال قرار می گیرد . در واقع تمام دام ها قابلیت میل کردن مواد متفاوتی دارا‌هستند که می توانند بعنوان ماده ای برای تغذیه آنها محسوب شود و تبدیل به گوشت و شیر شود .

یونجه بسیار ماده پر مغذی می باشد که با نام Medicago sativa نامیده می شود و در دنیا نزدیک به 33 میلیون هکتار از یونجه کشت می شود که در کشور ما نیز استان همدان دارای بهترین دسته یونجه می باشد که به طور میانگین 39554 هکتاردر این شهر کشت می شود و برداشت آن 461218 تن می باشد .

ماشین آلات تولید خوراک دام

گونه های
یونجه در ایران
یونجه
بمی یونجه
همدانی یونجه
بغدادی یونجه
یزدی دست اندرکاران
اثر گذار بر بها غذایی یونجه: قیمت غذایی صفحه های یونجه نسبتا به ساقه آن 50 درصد پروتین آن را شامل می شود .

مواد
موءثر بر رشد یونجه: یونجه گیاهی می باشد که قابلیت و امکان پرورش در کلیه حالت آب و هوایی را داراست اما یونجه نیاز به خاک و مواد معدنی زیرا ph خاک دارااست .

شما می بایست به این نکته دقت فرمایید که می بایست بتوانید به موقع به دام ها و بخصوص حیوان ها خود علوفه ها از پاراگراف یونجه بدهید . گزینش یونجه ها بستگی به گونه دام شما دارد به تیتر مثال برای گاوهای شیرده بازه زمانی برداشت یونجه در 28 روز می باشد ولی برای گوساله های پرواری کیفیت یونجه کلیدی نمی باشد و برداشت یونجه در 25 تا 50 درصد گلدهی می باشد .

شما می توانید با خرید گوسفند از دامداری پیام بهترین گوشت گوسفندی را اخذ فرمائید . همه گوسفندان دامداری پیام ذیل حیث بهداشت می باشد و تندرست آنان تایید گردیده است .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تاریخچه
نژادی گاو جرسی


به عبارتی طور که از اسم این نژاد معلوم می‌باشد ، این گاو در مقدمه در جزیره‌ها کنل جرسی رشد داده می شده هست و ظاهراً از گاو های جان دار در میهن نورمن ها که در آغاز وارد گردیده اند منشاء گرفته اند و در ابتدا در سال 1700 میلادی به فیس مستقل ثبت نژاد جداازهم از دیگر گاو ها شدند .

برای حفظ نژاد خالص این گاو ، به دوران 200 سال از سال 1789 تا 2008 میلادی ، از نفوذ و جفت گیری با سایر نژاد ها نگهداری و جداازهم گردید .

 

در سال 1789 واردات نژادهای خارجی تحت قانون حمایت از نژاد گاو خالص اجرایی شد هرچند صادرات تولیدات دامی به عنوان یک مرجع اقتصادی مرزوبوم ایسلند در دستور عمل قرار داشت .

محدودیت واردات گاو فرنگی در آغاز در سال 1789 معرفی شد که به منظور محافظت ثبات بها در صادرات تولید ها دامی فیس گرفت . دولت انگلستان هم به خواسته حمایت از محصولات داخلی تمام عوارض و مالیات مربوط به واردات نژاد های دامی به بخش ها جرسی را برداشت .

ماشین آلات تولید خوراک دام

سیستم واردات و صادرات محصولات دامی به این رخ بود که مقدمه گاو ها از فرانسه به بخشها جرسی و آن گاه به انگلستان وارد می شد .

ارتقا میزان عرضه از این نژاد در گهگاه تایم ها در بازار های داخلی و خارجی انگلستان باعث افت کیفیت گوشت و زیر وارد شدن بها گوشت این نژاد و رمز انجام آسیب رسیدن به آوازه نژاد جرسی می شد .

با اعمال ضابطه منع واردات ، بها ها ثبت شد و فعال خیس شدن برنامه های علمی در رویش این نژاد گردید که در واقع کلید استفاده گیری موثر از این نژاد بود .

 

آقای جان لی کوتر با آموختن علم رشد نژاد در انگلستان ، پس از مدتی قسمتی از همکاران انجمن سلطنتی گاو جرسی شد- عمل با کیفیت و علم او سبب به این شد که او در سال 1833 به طور دایم در انجمن کشاورزی و باغبانی انجمن سلطنتی جرسی شروع به عمل و ساکن شود .

در آن مقطع که علم تصحیح نژاد اندک خیس به عمل می آمد نژاد های گاوی در پراکندگی های بخش اعظمی بودند و در رنگ های گوناگون سپید و سیاه - قهوه ای - کرم - حنایی و قرمز‌رنگ توت خارجی بودند ، البته با ترویج تصحیح نژاد در دام و طیور به مرور دام های با شباهت های یکسان رویش داده شدند .

در هر فیس در آن بازه زمانی گاو های حنایی فروش بیشتری پیدا کرد که از آن پس دامداران هم بر این شالوده رنگی دام رویش می دادند .

در سال 1860 میلادی حدود 1138 راس دام از روش انگلستان با متوسط قیمت 16 یورو بابت هر راءس گاو ، به بیرون از کشور صادر شد .در سال 1910 به سپس بیش از 1000 مرکز گاو به چهره سالانه تنها به ایالات متحده صادر شد که همین اتفاق در نوع خویش پرسرعت ترین نشر نژاد گاو شیری در عالم بود .

 

در سال 1866 در اجلاس عمومی سالیانه انجمن سلطنتی ،کشاورزی و باغبانی جرسی ، آقای اچ . جی شپرد بنا به نگاشته هایش موضوعاتی را نگاشته که بیان می دارااست آقای لی کوتر افتخار انگلستان در اصلاح نژاد می باشد و هم چنین وزیر امور خارجه لی کوتر را در مراسمی دعوت کرده و وی را مامور به تنظیم کتابی در عنوان _ کتاب نژاد _ کرده است که این کتاب شامل گونه های نژاد : ماده گاو ها ، نر ها ، تلیسه ها و گوساله ها می باشد که در این کتاب به رخ تاریخچه ی نژادی نگاشته گردیده است و به اعضای انجمن جرسی اهدا گردیده می‌باشد .

در سال 1869 میلادی برای اولین بار در مراسم این انجمن جوایزی به گردآورندگان کتاب نژادی اهدا شده هست که این کتاب مشتمل بر گونه های نژاد های گاوی موجود می باشد .

 

در ایالت جرسی طبق سرشماری که در سال 1866 از نژاد های دامی مو جود گرفته شد . نژاد گاو جرسی ، از 12037 راءس تشکیل می شد که 611 مرکز آن ها گاو نر بودند . حدوداً 6322 خوک و 517 گوسفند را شامل می شد .

در این آمارگیری که مربوط به گذشته از ابداع موتور می شود حدود 3227 اسب نیز نگه داری می شد . سنت هلییر مسئولیت آن را بر عهده داشت .

 

در سال 2008 در ایالت جرسی آمریکا یک تصمیم تاریخی گرفته شد که طی آن منع واردات اسپرم خارجی برداشته شد و اجازه ورود به سایر اسپرم ها از بقیه نژاد های دیگر را می اعطا کرد هر چند که خالص ترین نژاد های جانور در دنیا مربوط به ایالت جرسی می شود .

 

برای یک‌سری دهه بخش هایی از ایالت که در آن مراسم شایسته ترین گاو برگزار می شد که در هر فصل و هر ساله برگزار می شد . این مراسمات در اتحادیه سلطنتی ، کشاورزی و باغبانی جرسی برگزار می شد که بهترین مسابقات در آن برگزار می شد . برترین نژاد جرسی در درحال حاضر حاضر در اتحادیه گاو جرسی در ایالت جرسی نگه داری می شود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تدابیری برای تحلیل یا مکانیسم های حفاظتی زیادی در ارتباط با شیر دوشی و سامانۀ خنک کنندۀ شیر وجود دارااست تا به وسیلۀ آن‌ها بتوان از اشتباهات هزینه بر پرهیز کرد . شیر به بازه زمانی و جايگاه حرارت در رابطه با روند خنک سازی پس از دوشش بسیار با اهمیت است . در این جا چند مقیاس های ارزان قیمت وجود دارا هستند که به وسیلۀ آن ها می بضاعت از سالم رسیدن شیر به بازار مصرف،با کیفیت قابل پذیرش اطمینان حاصل کرد .

هر از گهگاه دما سنج را آنالیز کنید ساده ترین روش برای کنترل دما،توجه به دما سنجی هست که روی مخزن شیر خام نصب شده می‌باشد .آنالیز دما سنج قبلی ،در حین و سپس از دوشش می تواند شاخص نیکی از صحیح کار کردن سامانۀ سرمایشی در کاهش دمای شیری به دمای دلخواه و در برهه زمانی برهه زمانی موضوع لحاظ باشد .خدمتکار یا سرکارگر شیردوشی باید تلاوت های دما را به چهره مکتوب در آورد .در صورتی‌که این عمل دقیق و صحیح انجام شود می تواند از دورریز شیر به علت سرد کردن غلط جلوگیری کند .ممکن می‌باشد مخزن شیر علاوه بر دما سنج نمایشگر ،به یک دستگاه قلم تصویب کنندۀ مرتبه حرارت مجهز گردیده باشد . به این ترتیب این دستگاه تمام کارها را خودش انجام می دهد . البته برای موءثر بودن هنوز یک نفر می بایست جدول دمایی را قبلی ،در حین وبعد از دوشش بخواند و زمانی که ایراد سرمایشی تولید می شود ،عکس العمل مناسبی در مقابل آن انجام دهد . مزیت دیگر استفاد از دستگاه ثبت کنندۀ قلم این هست که مسافت های شستشوی مخزن و جايگاه حرارت هم در زمان شستشو و هم آبکشی تصویب می شود و به راحتی قابل در دست گرفتن است .

ماشین آلات تولید خوراک دام

به کار گیری از لامپ های هشدار دهنده با اتصال یک چراغ معمولی به ابزار شم گر دما می بضاعت به راحتی کوچک ترین مشکلی که در مرتبه حرارت شیر پدید می آید را متوجه شد . این لامپ بایستی بر روی پنجرۀ شیردوشی نصب شود تا مستخدم در هر جایی از تالار شیردوشی بتواند به سرعت آن را ببیند . این چراغ ها را می بضاعت و توان به وسیلۀ سیم به بقیه دستگاه هامثل پمپ شستشوی ذیل فشار نیز وصل کرد . در صورتی‌که این پمپ ها سوای آب فعالیت نمایند خیلی سرعت بالا می سوزند . بقیه دستگاه ها را می بضاعت و توان به همین نحوه حفاظت کرد . شم گرهای دمایی را می توان به بقیه دستگاه ها وصل کرد تا با تولید صدا بروز مشکل را اطلاع دهند .گاهی تایم ها این زنگ های اخباری خیلی موثرتر از چراغ هایی می باشند که کارگر بایستی به یاد داشته باشد که لحظه به لحظه به آن نگاه کند . این زنگ ها معمولاً آنقدر آزار دهنده هستند که مستخدم شیردوش را به رفع هر چه سرعت بالا خیس ایراد وادار می کند .
دستگاه های سرمایشی (کولر و چیلر) می توانند به سامانه های هشدار دهنده وصل شوند . چرا که این نصیب ها بدور از محل شیردوشی هستند و همیشه در اختیار گرفتن بصری آن ها فعالیت بی آلایش ای نمیباشد . زنگ اخبار به شما می گوید که سرد کن به خیر فعالیت نمی نماید . زنگ هایی که به در اختیار گرفتن های مرحله مخازن متصل می‌باشند برای خودداری از رمز ریز شدن شیر از مخزن دوچندان مفیدند . سامانه های صوتی نسبت به سامانه های نوری از تاثیر پذیری بیشتری برخوردارند و از این رو اکثر مور توجه اند . یک دستگاه اخباری توسعه یافته تر در دستگاه سرد کننده عبارت می‌باشد از سامانۀ کامپیوتری که سکو حرارت شیر جان دار در سامانۀ خنک کننده را تعیین می نماید . در این موقعیت هنگامی که رتبه حرارت شیر بالا رود این سامانه اخباری آغاز به عمل می کند و مدم کامپیوتر به صورت قلم شماره گوشی تلفن شما را می گیرد . این کار ممکن می باشد شما را نصفه شبکه های مردمی از خواب بیدار کند اما می تواند از اتلاف شیر مخزن خودداری کند .

نصب سوئیچ های ایمنی یک میکروسوئیچ ارزان بها ،دستگاهی ایمنی می باشد که می توان آن را با سیم به باکس در اختیار گرفتن لوله ها وصل کرد . میکروسوئیچ در بالای مخزن در موقعیتی قرار گرفته که اتصالی فنری آن را به سوئیچی که مقابل لوله ها در منزلت شستشو قرار دارااست وصل می کند .یعنی نزدیک جایی که لوله لبریز به مخزن شیردوشی متصل می شود .اگر لوله های شستشو کلیه وصل باشند و سوئیچ آزاد شود سامانه شستشو عمل نخواهد کرد . مگر سیم به باکس در دست گرفتن وصل باشد . این فعالیت سبب ساز می شود که محلول شوینده به داخل شیر مو جود در مخزن پمپ نشود . با سیم کشی می توانایی از کار کردن پمپ شیر در حین شیردوشی دوری کرد . مگر این که شیر ،لوله ای که به مخزن ذخیره متصل میباشد را مالامال نماید . این عمل بازدارنده از زه کش شیر و ورود آن به محفظۀ شستشو می شود . این میکروسوئیچ را می توان نزدیک فلکۀ خروجی مخزن شیر قرار بخشید تا در حالتی که فلکۀ خروجی مخزن گشوده باقی‌مانده باشد سامانۀ شیردوش فعالیت نکند .
همیشه انجام عمل روزانه و به موقع در یک گاوداری پیشرفته ،کار پرفشاری است و حاشیه سود آوری ها به طور طبیعی قلیل می باشد . به این یاد اصلی میباشد از ابزارهایی استعمال کنید که شما را در نگهداری شیر و در انتقال آن از مزرعه به بازار مصرف یاری می رسانند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()