نوشته شده توسط : علی پور

اگر شما به تازگی به جمعیت رشد دهندگان بلدرچین پیوسته اید و یا عشق و علاقه مند به رویش بلدرچین شده اید و قصد نوشتن یک طرح نخستین برای احداث فارم پرورش بلدرچین به صورت صنعتی را دارید، قطعاَ سوالهای زیادی در مورد رشد و مراقبت بلدرچین از تغذیه و جیره غذایی و دستگاه جوجه کشی بلدرچین و امکانات رویش بلدرچین و کشتارگاه و بسته بندی تا فروش و بازار یابی محصول ها بلدرچین و سود پرورش بلدرچین و … برای شما مطرح شده و برای جواب آن ها وبسایت های اینترنتی و گروهای تلگرامی فراگیری رشد بلدرچین را کاوش کرده و با جواب های ضد و نقیضی روبرو گردیده اید که باعث سردرگمی شما گردیده می باشد .

اکنون به بعد ها گوناگون شغل رشد بلدرچین از آغاز تا انتهای عمل به طور جامع و کلی خوا‌هیم پرداخت، و پس از مطالعه این مقاله تصمیم گیری برای استارت کار پرورش و یا روش گسترش مزرعه بلدرچین برای شما سهل و مناسب شود .

تا انتهای این نوشته با ما یاور گردید . بازه زمانی تقریبی مطالعه این مطلب … دقیقه محاسبه شده اما اندازه فایده مندی شما از این مطالب بسیار با ارزش خیس از هنگامی می‌باشد که صرف مطالعه آن میکنید، انشاالله .

در ارتفاع این مطلب سعی شده از مثال های عینی و مطالب مستند استفاده شود و گزارش ها و اخبار مهم رویش بلدرچین را بررسی نماییم تا خواننده بتواند تصمیمی دقیق برای آغاز فعالیت بگیرد .

آموزش
رویش بلدرچین
انواع
رویه رشد بلدرچین در شرای شما قصد عمل دورازشوخی در رشد بلدرچین را دارید بهتر می باشد از همین شروع کار مدل و منش عمل خویش را گزینش فرمائید . با انجام این کار می توانید نتیجه بیشتری را از بازار رویش بلدرچین کسب کنید . به این نکته اعتنا کنید که مزرعه بلدرچین همانطور که می تواند دوچندان دارای منفعت و لبریز درآمد باشد با پاره ای بی تدبیری می تواند به ورشکستگی ختم شود .

زمانی حرف از حفظ بلدرچین میکنیم ابتدا باید معین کنیم چه نوعی از رویش را قرار هست انجام دهیم . شما می توانید یک گروه بی نقص نگهداری مولد بلدرچین که واحدهای بلدرچین تخمگذار خوراکی، واحد جوجه کشی بلدرچین، رشد بلدرچین گوشتی ، تولید و رشد نیمچه مادر مولد یا این که تخمگذار بلدرچین، تا کشتارگاه و تالار بسته بندی گوشت و تخم بلدرچین و چه بسا واحد فناوری کود بلدرچین را به عنوان تحت تیم ها درخود جای داده باشد خط مش اندازی نمایید . یا یک بخش از فرایند رشد بلدرچین، به عنوان مثال صرفا حفظ بلدرچین تخمگذار را انجام دهید .

ماشین آلات تولید خوراک دام

درحال حاضر هر کدام که باشد باز هم شغل رویش بلدرچین در عالم به یکسری منش به صورت سنتی یا این که (نیمه صنعتی) و صنعتی و در محدوده های مختلف درآمدی تقسیم بندی و قابل انجام می باشد که به این بعد ها اشاره می کنیم . ابتدا قسمت های گوناگون یک واحد پرورش بلدرچین را مرور می‌کنیم و به جوانب مختلف آن، از نکات فنی واجب الاجرا در پرورش و نظارت سود و ضرروزیان تا معضل ها و زمان ها خوا هیم پرداخت و آن‌گاه یک مجموعه کامل رویش بلدرچین را ارزیابی خواهیم کرد .

رشد
بلدرچین تخمگذار خوراکی رشد بلدرچین تخمگذار خوراکی از پرطرفدار ترین نصیب های محافظت بلدرچین در دنیا برای کسب درآمد محسوب می شود . از عارضه ها آن هم اولیه بازار فروش خوب و پهناور تخم بلدرچین و دوم نیاز به سرمایه اولیه اندک تر برای استارت به عمل رشد بلدرچین تخمگذار نسب به رشد بقیه طیور مانند رویش کبک و رویش قرقاول و… میباشد .

تخم بلدرچین سرشار از ویتامینهای مجموعه B و آهن و فسفر بوده و به عامل عاری بودن از کلسترول زیان آور برای همگی مجموعه های افراد جامعه اثر گذار بوده و امروز مردم به خاصیت شگفت انگیز تخم بلدرچین پی برده اند، لذا بازار مصرف این متاع هر روز بهتر از روز پیشین خواهد بود .

(برای
آشنایی کامل در این مورد سفارش می کنیم مطلب خواص تخم بلدرچین را مطالعه فرمایید)
برای ساخت تخم بلدرچین خوراکی نیازی به حفظ بلدرچین های نر در بین بلدرچین های ماده نداریم و چه بسا این عمل می تواند مشکلاتی را پدید آورد . از پاراگراف این مشکلات، نطفه دار شدن بعضی از تخم های بلدرچین خوراکی بوده و چنانچه این تخم ها در ارتفاع مقطع عرضه به بازار و یا این که در بازه زمانی مراقبت در مغازه و خانه مصرف کننده آخرین صرفا ۲۴ ساعت در گرمای بالای ۳۲ جايگاه قرار گیرند نطفه یه خرده رویش کرده و سپس پرورش متوقف می شود و لکه خون روی زرده ایجاد می نماید و تخم بلدرچین فاسد و غیر قابل مصرف می شود .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

چکیده:
(۲۱۲۲۴ مشاهده) دوراندیشی از میزان علوفه زمینه نیاز دام برای گزینش گنجایش چرا و تولید تعادل دام و مرتع اضطراری است . نیاز روزمره به کیفیت علوفه در دسترس، وزن زنده، سن و حالت فیزیولوژیکی دام بستگی داراست . از آنجا که بیش از 20 نژاد گوسفندی با جثه‌های متفاوت از مراتع کشور به کار گیری می‌کنند، وزن مساوی واحد دامی برای هر نژاد می بایست تعیین و براساس آن نیاز روزمره علوفه تعیین گردد . در این تحقیق وزن زنده واحد دامی نژاد فشندی (با در نظر به دست آوردن متوسط وزن زنده میش‌های سه و چهار ساله) تعیین شد . بدین مراد 3 گله از بین گله‌های جانور در طالقان که بیش از 100 رأس گوسفند نژاد فشندی داشتند، انتخاب شدند . در هر گله 15 رأس میش سه ساله، 15 رأس میش 4 ساله، 5 رأس قوچ 3 ساله و 5 رأس قوچ 4 ساله تعیین که در اولِ ورود به ییلاق، هنگام خروج از ییلاق و یک توشه در زمستان، مجموعا سه بار وزن آنها اندازه‌گیری شد . هم‌چنین در هر گله نیز 5 رأس بره سه ماهه در اولِ فصل چرا، 5 رأس بره 6 ماهه در انتهای فصل چرا وزن‌کشی شدند . نیازهای غذایی آن در موقعیت نگه‌داری با دقت به وضعیت محیطی و فواصل آبشخوار (50 درصد بخش اعظم از مقدار پیشنهادی جداول NRC و فرمول پیشنهادی ماف1984) با به کارگیری از دو رویه به کارگیری از داده‌های جداول NRC و فرمول ماف محاسبه شوید . جهت تجزیه و تحلیل‌های آماری از نرم‌افزار SAS و تست فاکتوریل در قالب طرح شالوده کاملاًَ تصادفی استعمال شد . نتایج نشان بخشید که مقدار واحد دامی گوسفند فشندی 7/60 کیلوگرم میباشد . هم‌چنین متوسط وزن قوچ‌های سه و چهار ساله به ترتیب 3/80 و 3/85 کیلوگرم و بره‌های سه و شش ماهه به ترتیب 4/21 و 8/37 کیلوگرم تعیین شد . مساوی واحد دامی برای قوچ و بره‌های سه و شش ماهه به ترتیب برابر با 36/1 ، 35/0 و 62/0 گزینش گردید . در خط مش نخستین میزان انرژی متابولیسمی قضیه نیاز روزمره دام از جداول NRC (1985) استخراج شد که با احتساب وضعیت حیطه برابر با 8/13 مگاژول انرژی متابولیسمی در روز بود . در راه دوم با استعمال از فرمول ماف، اندازه انرژی متابولیسمی قضیه نیاز روزمره برابر با 8/11مگاژول گزینش گردید .

ماشین آلات تولید خوراک دام
واژه‌های کلیدی: تدبیر از میزان علوفه موضوع نیاز دام برای گزینش گنجایش چرا و تولید تعادل دام و مرتع واجب است . نیاز روزمره به کیفیت علوفه در دسترس، وزن زنده، سن و موقعیت فیزیولوژیکی دام بستگی دارااست . از آنجا که بیش از 20 نژاد گوسفندی با جثه‌های متفاوت از مراتع مملکت به کار گیری می‌کنند، وزن متساوی واحد دامی برای هر نژاد بایستی گزینش و براساس آن نیاز روزانه علوفه انتخاب گردد . در این تحقیق وزن زنده واحد دامی نژاد فشندی (با در لحاظ تصاحب کردن میانگین وزن زنده میش‌های سه و چهار ساله) گزینش شد . به‌این مراد 3 گله از در بین گله‌های جانور در طالقان که بیش از 100 رأس گوسفند نژاد فشندی داشتند، گزینش شدند . در هر گله 15 رأس میش سه ساله، 15 رأس میش 4 ساله، 5 رأس قوچ 3 ساله و 5 رأس قوچ 4 ساله گزینش که در ابتدای ورود به ییلاق، هنگام خروج از ییلاق و یک توشه در زمستان، مجموعا سه توشه وزن آن ها اندازه‌گیری شد . هم‌چنین در هر گله نیز 5 رأس بره سه ماهه در ابتدای فصل چرا، 5 رأس بره 6 ماهه در انتهای فصل چرا وزن‌کشی شدند .
نیازهای غذایی آن در وضعیت نگه‌داری با اعتنا به شرایط محیطی و فواصل آبشخوار (50 درصد بخش اعظم از مقدار پیشنهادی جداول NRC و فرمول پیشنه



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تاثیر
خواب بر بالارفتن یادگیری جوجه ها مطالعات نو نشان می دهد که جوجه های پرنده ها زمانی که در خواب به سر می برند با مرور آواز در ذهن خویش می توانند آن را بیاموزند .
به گزارش خبرگزاری مهر، سیگنالهای ضبط گردیده توسط محققان دانش کده شیکاگو از مغز ده ها پرنده بیانگر این نکته می‌باشد که مغز این موجودات زنده در رابطه با آوازی که روز قبل آن را شنیده اند عمل شدیدی از خود به نمایش می گذارد . تاثیر خواب بر روی صورت گیری حافظه امری می‌باشد که از قبل به اثبات رسیده ولی اطلاعات نو از این نظر با ارزشند که که توانسته اند او‌لین تغییرات مغزی را در پرنده ها و در رابطه با او‌لین لحظه های صورت گیری خاطر به ثبت برسانند .
آزمایشها نشان می دهد که جوجه پرندگان پس از اتمام دوران استراحت نسبت به روز قبلی در ارائه آواز خویش پیشرفت کرده اند که این پدیده فعالیت مغزی آنان را در ارتباط با آواز شنیده شده تایید می نماید . به این مضمون‌ که یادگیری جوجه های طیوران در طول روز از خود پیشرفت فراوانی نشان نداده و با گذشت یک روز مبتلا تغییر و تحول می شود .
دانشمندان این تغییرات در فعالیتهای مغزی پرنده ها را با استعمال از قرار دادن الکترودی بسیار کوچک در میان سلولهای مغز به ثبت رسانده و مشاهده کردند که این فعالیتها در شبکه های عمومی هنگام به صورتی انفجاری افزایش می‌یابد .
مغز پرنده ها در هنگام شبکه های اجتماعی آوازهای شنیده گردیده را شناسایی کرده و آن گاه به چهره اطلاعاتی غیر وابسته سر گذاری می کند که این مراحل در بین پرنده ها متفاوت متغییر است . نکته قابل دقت در این مطالعات این هست که پروسه یادگیری پرنده ها پس از شنیدن صدای آواز خودشان تسهیل شده و انفجار فعالیتهای مغزی در ذهنشان ناپدید می شود .
بر مبنا گزارش گاردین، دانشمندان بر این باورند که بخش اعظمی از موجودات زنده از گزاره بشر از این راه و روش به یاد گیری و تشکیل یاد بلند زمان خویش می پردازد و به همین ادله ارتقاء دامنه مطالعات بر روی این قضیه می تواند قسمتهایی از اسرار یاد انسانی را هم بر ملا سازد .

ماشین آلات تولید خوراک دام
فرمان
العملهای چک بهداشتی طیور با عنایت به اخذ گزارشاتی مبنی بر وقوع بیماری آنفلوانزای طیور در بعضی کشورهای مجاور وبا اعتنا به منزلت و نقش حمل و نقل در انتشار بیماری و پیرو بخشنامه های گذشته ، بدینوسیله دستورالعمل تکمیلی اقدامات بهداشتی در خصوص حمل و کشتار طیور در کشتارگاهها به شرح ذیل جهت اطلاع و منفعت برداری ارسال می گردد .
بارگیری
و حمل به کشتارگاه طیور: 1 . تمامی گله های طیور پرورشی می بایست ظرف مدت 48 ساعت پیشین از بارگیری توسط دکتر معالج دامپزشک مسئول فنی بهداشتی مرغداری و یا این که کارشناسان سازمان دامپزشکی محل ، زمینه معاینه درمانگاهی قرار گرفته و نسبت به صادر شدن سند بهداشتی جهت حمل به کشتارگاه (‌با اعتبار حداکثر 5 روز) اقدام شود .
2 . کشتارطیور باید دریکی از کشتارگاههای طیور درون استان و چه بسا الامکان در نزدیکترین کشتارگاه انجام پذیرد و در صورت نیاز ،‌صرفا جنازه طیور کشتار شده با رعایت قانون ها زنجیره سرد و پس از اخذ سند بهداشتی حمل به استان های دیگر حمل شود .
3 . در صورتیکه ظرفیت کشتارگاهی جان دار استان ،‌کمتر از اندازه طیور عرضه شده برای کشتار باشد ، صدور جواز حمل گله هایی که از نظر درمانگاهی سالم و بویژه فاقد علامت های درمانگاهی بیماریهای ویروسی واگیردار از جمله گامبورو ، ‌نیوکاسل و انفلوانزا میباشند، ‌با رعایت سایر ضوابط بهداشتی حمل طیور زنده و هماهنگی با سازمان کل دامپزشکی استان مقصد جهت کشتار در نزدیکترین کشتارگاه مجاز یکی از استان های همجوار بلامانع خواهد بود . بدیهی هست کشتار تمامی گله های مادر و تخمگذار( در نقطه نهایی زمان ) باید در یکی از کشتارگاههای طیور باطن استان انجام پذیرد .
4 . از هر محموله طیور کشتاری وابسته به مرغداریهایی که دردوره رشد با تلفات بیش از 10 درصد به کشتارگاه نبی می شوند می بایست پیش از بارگیری ، جهت انجام تست های سرولوژیک به تعداد 15 نمونه خون تهیه شود .
تخلیه
طیور در کشتارگاه : 1 . مدرک حمل بهداشتی تمامی محموله های طیور کشتاری بایستی هنگام ورود به کشتارگاه در اختیار گرفتن گردد و بازرسی بهداشتی پیش از کشتار در مورد همه محموله ها انجام پذیرد .
2 . خودروها و قفس های ویژه حمل طیور کشتاری بایستی پیشین از هر بار بارگیری و بعد از آن از هر توشه تخلیه ،‌بطور بی نقص شستشو و (‌ترجیحا با به کار گیری از ضد عفونی کننده های دارای اساس پراکسید ،‌ ترکیبات چهارتایی آمونیوم ، ید - با رقت سفارش شده ) ضد عفونی ‌گردند . در اختیار گرفتن منظم فراهم و کارامد بودن امکانات ضروری برای انجام مراحل فوق در کشتارگاههایطیور استان ضروری می باشد .
تبصره : از ادامه کار کشتارگاههای طیور فاقد تجهیزات فوق بایستی در اسرع وقت دوری بعمل آید .
3 . گواهی چک بر شستشو و ضد عفونی کامیونهای حمل طیور ( برابر فرم مثال که به ضمیمه می باشد ) جهت خروج این کامیونها از کشتارگاه و مراجعه به واحد مرغداری برای بارگیری دوباره با مهر و امضاء مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه ضروری است .یک ورژن از گواهی صادره می بایست در کشتارگاه (نزد مسئول فنی بهداشتی ) بایگانی شود . در رخ حمل دربین استانی طیور ، ارائه این گواهی به سازمان دامپزشکی مبدا ، برای دریافت مدرک بهداشتی حمل الزامی می باشد .
4 .
خودروهای حمل طیور کشتاری باید دارنده مشخصات تحت باشند : 4-1)کلیه سطح ها اتاق حمل تماما قابل شستشو و ضدعفونی باشد .
4-2) در هنگام حمل طیور، ‌مجهز به پوشش مناسب نظیر پرده های مشبک برزنتی بوده،‌تهویه مطلوب فراهم باشد .
بازرسی
بهداشتی مسول
فنی بهداشتی کشتارگاه موظف هست : 1 . در رخ برخورد با محموله مظنون به آنفلوانزا در بازرسی بهداشتی ، همگی طیور با علایم بالینی مشکوک و همینطور لاشه های مظنون به بیماری آنفلوانزا باید ضبط و پس از معدوم نمودن به شیوه مناسب سوزانیده شود .



:: برچسب‌ها: ماشین ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تاثیر
خواب بر بالارفتن یادگیری جوجه ها مطالعات نو نشان می دهد که جوجه های پرنده ها زمانی که در خواب به سر می برند با مرور آواز در ذهن خویش می توانند آن را بیاموزند .
به گزارش خبرگزاری مهر، سیگنالهای ضبط گردیده توسط محققان دانش کده شیکاگو از مغز ده ها پرنده بیانگر این نکته می‌باشد که مغز این موجودات زنده در رابطه با آوازی که روز قبل آن را شنیده اند عمل شدیدی از خود به نمایش می گذارد . تاثیر خواب بر روی صورت گیری حافظه امری می‌باشد که از قبل به اثبات رسیده ولی اطلاعات نو از این نظر با ارزشند که که توانسته اند او‌لین تغییرات مغزی را در پرنده ها و در رابطه با او‌لین لحظه های صورت گیری خاطر به ثبت برسانند .
آزمایشها نشان می دهد که جوجه پرندگان پس از اتمام دوران استراحت نسبت به روز قبلی در ارائه آواز خویش پیشرفت کرده اند که این پدیده فعالیت مغزی آنان را در ارتباط با آواز شنیده شده تایید می نماید . به این مضمون‌ که یادگیری جوجه های طیوران در طول روز از خود پیشرفت فراوانی نشان نداده و با گذشت یک روز مبتلا تغییر و تحول می شود .
دانشمندان این تغییرات در فعالیتهای مغزی پرنده ها را با استعمال از قرار دادن الکترودی بسیار کوچک در میان سلولهای مغز به ثبت رسانده و مشاهده کردند که این فعالیتها در شبکه های عمومی هنگام به صورتی انفجاری افزایش می‌یابد .
مغز پرنده ها در هنگام شبکه های اجتماعی آوازهای شنیده گردیده را شناسایی کرده و آن گاه به چهره اطلاعاتی غیر وابسته سر گذاری می کند که این مراحل در بین پرنده ها متفاوت متغییر است . نکته قابل دقت در این مطالعات این هست که پروسه یادگیری پرنده ها پس از شنیدن صدای آواز خودشان تسهیل شده و انفجار فعالیتهای مغزی در ذهنشان ناپدید می شود .
بر مبنا گزارش گاردین، دانشمندان بر این باورند که بخش اعظمی از موجودات زنده از گزاره بشر از این راه و روش به یاد گیری و تشکیل یاد بلند زمان خویش می پردازد و به همین ادله ارتقاء دامنه مطالعات بر روی این قضیه می تواند قسمتهایی از اسرار یاد انسانی را هم بر ملا سازد .
فرمان
العملهای چک بهداشتی طیور با عنایت به اخذ گزارشاتی مبنی بر وقوع بیماری آنفلوانزای طیور در بعضی کشورهای مجاور وبا اعتنا به منزلت و نقش حمل و نقل در انتشار بیماری و پیرو بخشنامه های گذشته ، بدینوسیله دستورالعمل تکمیلی اقدامات بهداشتی در خصوص حمل و کشتار طیور در کشتارگاهها به شرح ذیل جهت اطلاع و منفعت برداری ارسال می گردد .
بارگیری
و حمل به کشتارگاه طیور: 1 . تمامی گله های طیور پرورشی می بایست ظرف مدت 48 ساعت پیشین از بارگیری توسط دکتر معالج دامپزشک مسئول فنی بهداشتی مرغداری و یا این که کارشناسان سازمان دامپزشکی محل ، زمینه معاینه درمانگاهی قرار گرفته و نسبت به صادر شدن سند بهداشتی جهت حمل به کشتارگاه (‌با اعتبار حداکثر 5 روز) اقدام شود .
2 . کشتارطیور باید دریکی از کشتارگاههای طیور درون استان و چه بسا الامکان در نزدیکترین کشتارگاه انجام پذیرد و در صورت نیاز ،‌صرفا جنازه طیور کشتار شده با رعایت قانون ها زنجیره سرد و پس از اخذ سند بهداشتی حمل به استان های دیگر حمل شود .
3 . در صورتیکه ظرفیت کشتارگاهی جان دار استان ،‌کمتر از اندازه طیور عرضه شده برای کشتار باشد ، صدور جواز حمل گله هایی که از نظر درمانگاهی سالم و بویژه فاقد علامت های درمانگاهی بیماریهای ویروسی واگیردار از جمله گامبورو ، ‌نیوکاسل و انفلوانزا میباشند، ‌با رعایت سایر ضوابط بهداشتی حمل طیور زنده و هماهنگی با سازمان کل دامپزشکی استان مقصد جهت کشتار در نزدیکترین کشتارگاه مجاز یکی از استان های همجوار بلامانع خواهد بود . بدیهی هست کشتار تمامی گله های مادر و تخمگذار( در نقطه نهایی زمان ) باید در یکی از کشتارگاههای طیور باطن استان انجام پذیرد .

ماشین آلات تولید خوراک دام
4 . از هر محموله طیور کشتاری وابسته به مرغداریهایی که دردوره رشد با تلفات بیش از 10 درصد به کشتارگاه نبی می شوند می بایست پیش از بارگیری ، جهت انجام تست های سرولوژیک به تعداد 15 نمونه خون تهیه شود .
تخلیه
طیور در کشتارگاه : 1 . مدرک حمل بهداشتی تمامی محموله های طیور کشتاری بایستی هنگام ورود به کشتارگاه در اختیار گرفتن گردد و بازرسی بهداشتی پیش از کشتار در مورد همه محموله ها انجام پذیرد .
2 . خودروها و قفس های ویژه حمل طیور کشتاری بایستی پیشین از هر بار بارگیری و بعد از آن از هر توشه تخلیه ،‌بطور بی نقص شستشو و (‌ترجیحا با به کار گیری از ضد عفونی کننده های دارای اساس پراکسید ،‌ ترکیبات چهارتایی آمونیوم ، ید - با رقت سفارش شده ) ضد عفونی ‌گردند . در اختیار گرفتن منظم فراهم و کارامد بودن امکانات ضروری برای انجام مراحل فوق در کشتارگاههایطیور استان ضروری می باشد .
تبصره : از ادامه کار کشتارگاههای طیور فاقد تجهیزات فوق بایستی در اسرع وقت دوری بعمل آید .
3 . گواهی چک بر شستشو و ضد عفونی کامیونهای حمل طیور ( برابر فرم مثال که به ضمیمه می باشد ) جهت خروج این کامیونها از کشتارگاه و مراجعه به واحد مرغداری برای بارگیری دوباره با مهر و امضاء مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه ضروری است .یک ورژن از گواهی صادره می بایست در کشتارگاه (نزد مسئول فنی بهداشتی ) بایگانی شود . در رخ حمل دربین استانی طیور ، ارائه این گواهی به سازمان دامپزشکی مبدا ، برای دریافت مدرک بهداشتی حمل الزامی می باشد .
4 .
خودروهای حمل طیور کشتاری باید دارنده مشخصات تحت باشند : 4-1)کلیه سطح ها اتاق حمل تماما قابل شستشو و ضدعفونی باشد .
4-2) در هنگام حمل طیور، ‌مجهز به پوشش مناسب نظیر پرده های مشبک برزنتی بوده،‌تهویه مطلوب فراهم باشد .
بازرسی
بهداشتی مسول
فنی بهداشتی کشتارگاه موظف هست : 1 . در رخ برخورد با محموله مظنون به آنفلوانزا در بازرسی بهداشتی ، همگی طیور با علایم بالینی مشکوک و همینطور لاشه های مظنون به بیماری آنفلوانزا باید ضبط و پس از معدوم نمودن به شیوه مناسب سوزانیده شود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

نكات
عمومي در تغذيه گاوهاي شيري : ۱-گاوها را بر شالوده مرحله ي شيرواري يا ميزان توليد دسته بندي نموده و بر پایه نيازهايشان تغذيه نماييد .
۲- در ارتفاع سال از برنامه ي تغذيه اي كه اقتصادي و متعادل شده باشد و بتواند نيازهاي حيوان را برآورده نمايد استعمال كنيد .
۳- جهت مصرف حداكثر ميزان خوراك اختصاصي از اقلام خوراكي متنوع و با كيفيت عالی استعمال نماييد .
۴- دفعات خوراك دادن به گاوها را تنظيم نموده و مطابق برنامه عمل نماييد .
۵-گاوها عشق خاصي به استعمال از علوفه هاي نو و آب دار دارا هستند كه در فیس در دسترس و ارزان بودن در تغذيه آن را به كار ببريد .
۶- تركيبات مواد مغذي اقلام خوراكي، متنوع و متغيير می باشد . با آناليز آزمايشگاهي از اجزاي مواد مغذي جيره ي فرموله گردیده اطمينان حاصل نماييد .
۷-
آب سلامت و گوارا به چهره دائمي در اختيار گاوها قرار دهيد ۸- شرايط محيطي مناسبي به خصوص در فصول تابستان و زمستان براي گاوها آماده نماييد .
۹- هر گونه تغييري در جيره ي غذايي را به تدريج به انجام برسانيد .
۱۰-
از جيره هاي مخلوط استعمال كنيد (كنسانتره – علوفه) ۱۱- ضمن خشبي بودن علوفه ي مصرفي توجه كنيد قطعه هاي خرد شده علوفه ريز باشد .
۱۲- تدابير اضطراری جهت به حد اقل رسانيدن تلفات خوراك را به فعالیت آوريد .
۱۳-جهت اطمينان از ميزان كافي خوراك مصرفي در جيره، حد اطمينان را مد لحاظ بگيريد .
۱۴- ضمن اختصاص دادن كارگران دلسوز و وظيفه شناس جهت رسيدگي به تغذيه گاوها، كارگران اين بخش را به دفعات عوض نكنيد .
۱۵-
تغذيه از مواد بودار را غالبا ۵/۰ تا ۲ ساعت بعد از شير دوشي به انجام رسانيد ۱۶-
علوفه را به بازه طولاني ذخيره ننموده و در موقع مصرف از عدم وجود كپك و قارچ زدگي و اجسام خارجي مطمئن شويد ۱۷- براي مقابله با عارضه ها مصرف جسم خارجي احتمالي مگنت يا آهن ربا به حيوان بخورانيد .
۱۸- برنامه ي نزاع با انگل ها به خصوص انگلهاي دستگاه گوارش را با جديت پي گيري كنيد .
۱۹- در موقع به کارگیری از جيره هاي حاوي ذرات ريز يا آردي به منظور راندمان خوبتر خوراك مصرفي و جلوگيري از ضايعات تنفسي از مواد خيس كننده و چسباننده نظير چربي يا ملاس استفاده كنيد .
ماشین آلات تولید خوراک دام
زمان ي خشك (۲ ماه پاياني آبستني) برنامه
هاي تغذيه اي براساس پنج مرحله توليد حيوان به شرح زير مي باشد : از
هنگام زايمان تا ۸۰ روز سپس از آن ۸۰
تا ۲۰۰ روز بعد از زايمان ۲۰۰
تا ۳۰۵ روز سپس از زايمان ۴۵
تا ۶۰ روز گذشته از زايمان مجموعه
گاوهاي كه زمان خشكي آنان رو به اتمام هست با دقت به اين فرآیند برنامه هاي تغذيه اي اختصاصي جهت توليد بيشتر و نگهداري سالم گاوهاي شيري اعمال مي گردد : ۱-
برنامه هاي تغذيه اي در تراز اولیه توليد : پس از زايش توليد شير به سرعت افزايش مي يابد و در ۶ تا ۸ هفته به بيشترين میزان مي رسد البته مصرف غذا نسبت به نيازهاي توليدافزايش نمي يابد به مدل اي كه بيشترين میزان مصرف ماده ي خشك ۱۲ تا ۱۵ هفته پس از زايش خواهد بود از اين رو بيشترين ماده گاوهاي شيرده براي ۸ تا ۱۰ هفته در موقعیت تعادل منفي انرژي خواهند بود . گاوهاي لبریز شير احتمالاً تا هفته ي بيستم و يا بيشتر در تعادل منفي انرژي خواهند بود .
گاو شير روستا كمبود انرژي دريافتي براي توليد شير را از اندوخته هاي بدن تامين كرده و در اين عصر از وزن آن كاسته مي شود بازه زمانی بحراني تغذيه ي گاوهاي شير آبادی از برهه زمانی زايش تا نقط ی اوج شير دهي می‌باشد . هر كيلوگرم افزايش شير در اين دوره ۲۰۰ كيلوگرم شير بيشتر در كل عصر ي شير دهي را در پي خواهد داشت .
در
اين زمان رعايت نكات ذيل ضروري میباشد : از تغييرات ناگهاني و سريع جيره كه موجب ناراحتي هاي گوارشي مي شود خود داري نموده و تغييرات تدريجي را دست كم دو هفته پيش از زايش مقدمه نماييد .
از افزايش كنسانتره تا موقع برطرف شدن تنش هاي مربوطه به زايش خودداري نموده و سطح آن را در حدي نگهداريد كه گاو شير ده با دريافت دست‌کم مقدار( ۱۸تا ۱۹ درصد ADF) ضمن بر خورداري از تندرست دستگاه گوارش شير با كيفيتي نيز توليد كند . ميزان مصرف كنسانتره نبايد بيش از ۲ درصد وزن تن باشد . تعداد دفعات تغذيه اي كنسانتره بايد افزايش يافته و هر توشه با مقدار اندكي كنسانتره تغذيه شود .
دقت كافي در قضیه تامين مواد موضوع نياز گاو شير روستا و نسبت صحيح آن با انرژي كه ميزان قابل توجهي از آن از اندوخته هاي چربي تن تامين مي شود اعمال نماييد .
برای كاهش اسيدوز و ديگر ناراحتي هاي گوارشي بافرهاي شيميايي نظير بي كربنات سديم به کارگیری كنيد .
دست اندرکاران استرس زا نظير واكسيناسيون سم چيني خزینه ضد كنه و… . . را به آن گاه از سپري شدن نقط ی اوج شير دهي موكول كنيد .
به کار گیری از مكمل نياسين كه ممكن هست از عصر ي خشك ابتدا گردیده بايد براي گاوهاي پر شير ادامه يابد در اين شرایط مصرف غذا احتمالاً بيشتر و احتمال بروز كتوز كمتر خواهد بود .
با تغذيه ازمكمل هاي لبریز انرژي نظير چربي و ملاس مصرف انرژي را بالا ببريد .
مديريت
تغذيه اي در مرحله دوم شير دهي : در اين دوره گاو مرحله کلیدی پيك (peak) با حداكثر توليد را سپري كرده و واكنش هاي حيوان به موقعیت عادي برگشته و مي تواند در رخ برخورداري از جيره ي متوازن توانايي هاي توليدي خويش را بروز دهد . در اين مرحله مديريت گاوداري گاوهاي موضوع نظر را از حیث وضعيت بدني بررسي نموده و در فیس بازخورد با موارد غير عادي نظير پرورش بي رويه گاوها و يا لاغري بيش از حد آن‌ها درصدد اصلاح جيره بر آييد .
۳-
مديريت تغذيه اي در مرحله پایان شير دهي: مديريت تغذيه اي گاوهاي شيرده در اين سطح سهل خیس از فرآیند ديگر است زيرا در اين مرحله مصرف مواد غذايي بيشتر از نيازهاي توليد شير بوده توليد شير رو به كاهش می باشد .
نكاتي
كه مد نظر مديريت گاوداري بايد باشد عبارتند از: كاهش وزن ايجاد گردیده در مقدمه عصر ي شير دهي بايد به گونه اي جبران شود كه گاودر آغاز دوره ي خشك از وزن مناسبي برخوردار باشد .
حداكثر كوشش در رابطه با تداوم شير دهي در حد امكان به کار آيد .
تليسه هاي جوان نيازهاي ويژه اي براي رشد دارا‌هستند . بنابر اين براي ايجاد رویش در تليسه ۲ ساله ۲۰ درصد و براي تليسه هاي ۳ ساله ۱۰ درصد از مواد غذايي بيشتر از اندازه مسئله نياز براي نگهداري خواسته شود .
جهت خشك كردن گاوها در پايان اين تراز ميتوان طعام مصرفي را محدود نمود .

مديريت
تغذيه اي گاوهاي خشك به خواسته آماده سازي گاو براي شير دهي بعدي بايد يك زمان ي خشك در لحاظ گرفته شود . با در نظر به چنگ آوردن يك عصر ي خشك ۶۰ روزه توليد شيردهي آن‌گاه براي بيشتر ماده گاوها بهينه خواهد بود .در صورتی‌که دوره ي خشك كمتر از ۴۰ روز باشد بافت پستان مدت كافي براي بازسازي نداشته و در نتيجه توليد شير در شير دهي ايده آل نخواهدبود . در صورتیکه دوره ي خشك بيش از ۷۰ روز باشد گاو بيش از میزان تپل مي شود درحالي كه توليد شير در شير دهي آن گاه بيشتر نبوده و دشواري چاقي نيز در پي خواهد آمد . گفته مي شود كه بازدهي مصرف انرژي براي بافت سازي به هنگام شير دهي بيشتر از عصر ي خشك میباشد .
از تغذيه ي زياد مواد معدني بايد خودداري كرد به ويژه مخلوط بافر هاي نمك هاي سديم و مصرف نمك غذا را بايد به حداكثر ۲۸ گرم در روز محدود نمود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

به کار گیری
از ضایعات در تغذیه دام نان
خشک خوراکى است که از آرد گندم به دست مى‏آید . این خوراک براى دام‏هاى شیرى و پروارى مطلوب هست . براى به کار گیری از این خوراک بایستی بسیار توجه کرد . چون در صورتیکه نان کم آب کپک زده باشد، سبب مسموم‏شدن دام‏ها مى‏شود . به علاوه در درازمدت در گاوهاى شیرى منجر ناراحتى‏هایى مى‏شود .
چن نان‏هاى خشک به طور درست جمع‏آورى نمى‏شوند، ممکن هست لابه‏لاى آن‌ها چیزهایى مثل تیغ، سوزان و پلاستیک وجود داشته باشد . در شرای این چیزها خورده شوند، موجب ناراحتى‏هاى متعدد براى دام مى‏شوند .
چیزهایى مثل میخ یا این که سوزن به طور مسقیم وارد نگارى حیوان مى‏شوند، کم‏کم از دیواره نگارى مى‏گذرند و به قلب مى‏رسند . در سود سبب ساز مرگ ناگهانى حیوان مى‏شوند . ماده‏هاى پلاستیکى نیز سبب ساز بسته‏شدن روده‏هاى دام مى‏شوند .
سبوس
برنج گونه جايگاه یک آن دانه‏هاى برنج داراست و به صورت آردى است، این دسته از سبوس براى دام‏ها موثر است . البته نوع‏هاى دیگر که زبره زیادى دارند، براى طعام دام مفید نیستند . از این ماده در مخلوط کنسانتره براى گاو شیرى شش درصد و براى گاو پروارى نه درصد مى‏توان در حیث گرفت .

ماشین آلات تولید خوراک دام
ملاس این خوراک، خاصیت انرژى زایى و مُلین بودن دارااست . مى‏توان تا ده‏درصد از آن را در جیره غذایى روزانه در لحاظ گرفت . استارت تغذیه با این غذا باید کم‏کم باشد . ملاس جایگزین خوبى براى غذاتى مثل جو و ذرت میباشد .
استفاده از ضایعات براى کم‏شدن قیمت جیره غذایى و استفاهد بهتر و عمده از تولیدات فرعى کارخانه‏ها دوچندان مناسب میباشد . ولى مصرف اکثر از مقدار و ناگهانى این مواد منجر ناراحتى‏هاى شدید گوارشى براى دام مى‏شود . براى مثال، به کار گیری از چغندر خوراکى، خربزه، هندوانه و صیفى‏جات دیگر می بایست کم‏کم شروع شود . یعنى از روزى دویست گرم شروع شود در نقطه پایان نیز کم‏کم قطع شود .
رویه
غنى‏سازى کاه : به دلیل به کار گیری زیاد کاه در تغذیه دام، غنى‏سازى این علوفه اهمیت زیادى داراست . براى غنى‏سازى کاه، مقدمه آب و اندازه مشخصى اوره را با هم ترکیب مى‏کنند . در شرای ملاس نیز وجود داشته باشد، اندازه مشخى از ملاس نیز با آن ادغام مى‏کنند . وقتى اوره و ملاس در آب به خوبى حل شد، آن را بر روى عده کاه مى‏پاشند و کاه را به نیز مى‏زنند . آنگاه آب را در باطن سیلوى سیمانى مى‏ریزند و فشرده مى‏کنند . با این کار هواى داخل سیلو خارج مى‏شود . بعد اب استعمال از پلاستیک روى آن را مى‏پوشانند . این کاه به بازه زمانی بیست و پنج روز به همین رخ باقى مى‏ماند و بعد مصرف مى‏شود .
اندازه
ماده‏هاى اضطراری براى غنى‏سازى کاه لاس
۴ تا ۱۰ کیلوگرم کاه
۱۰۰ کیلوگرم آب
۵۰ تا ۸۰ لیتر اوره
۴کیلوگرم فایده‏هاى
غنى‏سازى کاه : ۱- پانزده درصد به ارزش غذایى کاه بیشتر مى‏شود .
۲- پروتئین کاه بخش اعظم مى‏شود .
۳- کاه خوش غذا مى‏شود .
۴- در‌صورتی‌که در غنى‏سازى کاه از ملاس هم استفاده شود، انرژى آن بیشتر مى‏شود .
نکته‏هاى
حیاتی در تغذیه دام : ۱- براى جلوگرى از نفخ دام بایستی کاه غنى‏شده را یاور با علوفه ‏هاى کم آب دیگر استعمال کرد . اندازه کاه غنى‏شده را براى گوسفند از دویست گرم و براى گاو از سیصد گرم در روز آغاز مى‏کنند . کم‏کم این مقدار را بیشترى مى‏کنند .
۲- سبوس به تنهایى، خوراک کنسانتره به اکانت نمى‏آید . از دادن مقدار دوچندان این طعام به دام خوددارى نمایید . زیرا باعث کم‏شدن چربى شیر مى‏شود .
۳- آرد گندم براى تغذیه نشخوارکنندگان مطلوب نیست . زیرا پروتئین جان دار در گندم سبب ساز نفخ در گاو مى‏شود .
همینطور حرکت شکمبه را قلیل مى‏کند و باعث ناراحتى‏هاى گوارشى در دام مى‏شود مقاله شبیه ای وجود ندارد .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

با فرا رسیدن فصل پاییز،برخی گله داران با مواقعی از لنگش در گله های گاو شیری خود مواجه می شوند .مقاله ای که در The Journal of Dairy Science منتشر شد گزارش می دهد که لنگش سبب مصرف کمتر طعام بوسیله دام شده و چه بسا ممکن است تا ۶ پوند در روز تولید شیر را کاهش دهد (Rajala Schultz و همکاران،۱۹۹۹( .قبلی از کاهش در ساخت شیر،لنگش در پیدایش علامتها فحلی در گاو اخلال ساخت می نماید که این خود راندمان ی ایجاد مثلی را کاهش خواهد اعطا کرد .
لنگش نتیجه ی اثر تعدادی دلیل می باشد .بطور کلی،عواملی که در پیدایش لنگش در گاوهای شیری نقش دارا هستند عبارتند از:تغذیه،محیط،عفونت،ژنتیک و خلق و خوی حیوان .این کارداران کلیه با نیز ارتباط ی متقابل دارا‌هستند و اهمیت نسبی هرکدام، از گله ای به گله ی دیگر متفاوت هست .راهکارهای رویا رویی با لنگش اغلب بخاطر همین واریاسیون ها،کمی خسته کننده می کند .دکتر جوز سانتوز(Dr .Jose Santos)از دانش کده ی دامپزشکی UC Davis عقیده دارااست که:"این ابدا خیره کننده نمیباشد که آن‌گاه از گذراندن یک تابستان گرم شاهد بروز درصد متعددی از خلل ها سم در گاوها باشیم . . .گله داران واحدهای رشد گاو شیری معمولا در موضوع ارتقاء درصد لنگش طی ماه های آگوست،سپتامبر و اکتبر در گله هایشان گله مند میباشند ."

ماشین آلات تولید خوراک دام

استرس گرمایی هنگامی درجه حرارت محیط ذیل خیس از ۷۷ رتبه فارنهایت باشد،گاوها در حالت راحت و خیر به راز می مارک .هرچه جايگاه حرارت و رطوبت نسبی محفظه بالاتر رود،حیوانات در معرض سطوح بالاتری از استرس گرمایی قرار می گیرند .چه بسا در سطح ها تحت استرس گرمایی،حیوانات به خواسته دفع حرارت از بدن،شروع به له له زدن می کنند .در چنین شرایطی حالتی دارای شهرت به "آلکالوز تنفسی" پیش خواهد آمد .در این حالت گاوها کمتر نشخوار می کنند و بزاق بیشتری بیرون می دهند .این عامل ها دست به دست نیز می دهند تا اندازه ماده بافری بزاق(بیکربنات) که بطور طبیعی تولید گردیده و وارد شکمبه می شود کاهش یابد .از این گذشته،گاوها با له له زدن مقادیر بیشتری از CO۲ را به بیرون دفع می کنند که این به نوبه ی خود PH خونشان را بالا خواهد برد .در پیش‌روی گاوها برای محافظت تعادل مبنا اسیدی مناسب،مقدار بیکربنات دفع شده بوسیله ادرار را ارتقاء می دهند .این عامل ها حتی در شرای حیوان‌ها با جیره ای متعادل و اکانت شده تغذیه گردیده باشند ممکن میباشد سبب ایجاد اسیدوز شود .
همچنین بازه زمانی ایستادن گاوها در شرایط استرس گرمایی عمده می‌باشد چون که در شرایط ایستاده بازده روند له له زدن بالاتر می باشد .به این معنی که در حالت ایستاده،حیوان می تواند حجم زیادی از هوا را مبادله کند و بنابراین خنک کردن تن در وضعیت ایستاده نسبت به شرایط لمیده پیروزی آمیزتر انجام می شود .اما بسته به مدل تاسیسات،تهویه و جریان هوا،گاهی تایم ها بهتر می‌باشد گه گاوها ایستاده باشند البته در هر هم اکنون متاسفانه،زمان های طولانی ایستادن منجر به پیدایش مشکل ها سم در دام ها و در غایت لنگش خواهد شد .

تاثیر برهه زمانی ایستادن گاو بر روی تعداد موردها لنگش حالا
سوال این می باشد که چطور بایستی از بروز چنین مشکلاتی دوری کنیم؟ از تمامی مهمتر،باید سعی کنیم که استرس گرمایی را با آماده کردن محیطی خنک،راحت، دارای تهویه مطلوب و قالبلیت دسترسی کافی به آب به دست کم برسانیم .همچنین با استفتده از مقادیر کافی پتاسیم و سدیم در جیره،حیوانات از طرز محافظت گنجایش بافری شکمبه و خون قادر به بهبود موقعیت شالوده ی اسیدی خواهند بود .

جایگاه یک عدد از کارداران ابتدایی در بروز لنگش،مقدار وقتی می‌باشد که گاوها به شرایط ایستاده رمز می نمایند .خصوصا در‌صورتی‌که جنس بستر از بتون باشد .همان طور که در بالا ذکر شد،زمان های طولانی ایستادن،تعداد موارد کلینیکی لنگش را ارتقاء داده است .پزشک معالج چارلز گارد(Dr .Charles Guard)از Cornell University می گوید زمانیکه گاوها روی بتون می ایستند،"روی بخش های خاصی از سر پنجه فشار زیادی وارد می شود و ممکن می‌باشد سبب ساز به ضایعات عروقی از جور خون‌ریزی یا نکروز شود .قبل از بازه ایستادن،اگر سم به صدق چیده نشود این فشار موضعی،صدمات بیشتری را به سم وارد می آورد ."
زمانی که گاو در شرایط ایستادن می گذراند،شدیدا ذیل تاثیر پباده سازی تاسیسات می باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

معرفی
بعضی از نژادهای گوسفند قره
گل خاکستری شیراز (کبوده شیراز) این نژاد از مشهورترین گوسفندان پوستی (تزئینی) در جهان می باشد .
مشخصه این نژاد دارا بودن بره هایی با پوست خوشگل و گلهای با فرم و پیچشهای یگانه و منحصر بفرد هست .( از پاراگراف گلهای فنری و رینگ ای)vاین نژاد از مدل گوسفندان با پشم زبر میباشد و نژادی چند منظوره است .vشهرهای داراب، استهبان،نی ریز ،فسا و قسمتهایی از مرودشت و آباده زیستگاه با اهمیت این نژاد می باشد .vاین نژاد معمولا به وسیله ساکنان ساکن و عشایر اسکان یافته بصورت دامداری صنعتی و نصفه صنعتی و یا به رویکرد روستایی و به وسیله عشایر کوچ رو دارای شهرت به ایل خمسه مراقبت می شود .
vنژاد خاکستری شیراز در سه رنگ قهوه ای(بور) ، سیاه(ملحه) و کبود(سوز) چشم می شود .vرنگ قهوه ای از بدو به دنیاآمدن تا نقطه پایان عمر دچار تغییر رنگ نمی شود ولی گوسفندان با رنگ سیاه و خاکستری با ارتقا سن دچار تغییراتی می شوند .
در برابر شرایط نامطلوب و بیماریها رنگ سیاه این نژاد نسبت به دو رنگ دیگر مقاوم خیس میباشد .
گوسفند
نژاد barbados باربادوس یگانه تگزاس میباشد .

ماشین آلات تولید خوراک دام
اصلیت این نژاد barbados blachbelly می باشد که از تلاقی mouflon و rambouillet به وجود آمده هست .
رنگهای معمول عبارتند از : قهوه ای سوخته ، قهوه ای سوخته کمرنگ با رنگ ملایمی از سیاه یا این که نخودی در زیر شکم .
پوشش تراز بدن آن مختلط است ، بطوری که از موهای کوتاه تا پشم ضمخت وبلند در آن وجود دارد .
نرها شاخ بلند وپیچ خورده دارا هستند و ماده ها سوای شاخ هستند .
نباید این نژاد را با barbados blachbelly یکی دانست ،اگر چه این دو نژاد به نیز متعلق اند . مشخصه barbados blachbelly رنگ آن می‌باشد که قهوه ای سوخته است ورنگ رخ وشکم سیاه می‌باشد که اکثر زمان ها این مشخصه در Barbado وجود ندارد . همینطور در نژاد barbados blachbelly هر دو متاع بدون شاخ اند البته در نژاد Barbado نرها دارنده شاخ هستند و بعلاوه باروری نژاد barbados blachbelly بالاتر می‌باشد و میان 2 .2-1 .5 است .
گوسفند
نژاد بلوچی این نژاد در جنوب غرب پاکستان ، شرق کشور ایران و جنوب افغانستان مشاهده می شود .
نژاد بلوچی با موقعیت مشقت بار وخشن شرق کشور ایران که یکی از مناطق گرم وخشک جهان است سازگار گردیده می باشد نژادی پشمی و دنبه دار می‌باشد .
پشم آن نسبتاً ضمخت می‌باشد .
وزن
برن در میشهای بالغ 40-35 کیلوگرم است ساخت شیر آنها در یک دوره شیردهی 125 روزه 50-40 کیلو گرم هست و وزن سفره پشم 1 .8 -1 .3 کیلوگرم در سال میباشد .
گوسفند
نژاد افغانی-عربی(afghan arabi) نژاد افغانی- عربی نژادی دنبه دار می باشد که در شمال افغانستان وجود دارد .
آن‌ها نژادی گوشتی – پشمی ( برای قالی بافی) میباشند که معمولا سیاه یا این که خاکستری با صورتی سپید هستند .
این نژاد گوشهای نسبتا دراز داراست و فاقد شاخ می باشد .
معرفی
گوسفند نژاد آواسی(Awassi) نامهای
دیگر این نژاد عبارتند از:
Ivesti (Turkish), Arab, Baladi, Deiri, Shami, Gezirieh, Syrian واریته
های دیگر این نژاد عبارتند از : Israeli Improved Awassi, Ne'imi, Shafali آواسی از نژادهای کوچ کننده وعشایری می باشد که یعنوان یکی از نؤادهای با ساخت شیر بالا از خاورمیانه میباشد وتیپ دنبه آن مشابه نژادهای شرقی میباشد .
مقدار شیردهی در یک عصر شیردهی 210 روزه 700-300 لیتر می‌باشد ،بطوریکه با میانگین ساخت شیر ایالات متحده قابل مقایسه میباشد .
نژادی هست آهسته که براحتی در کنار مردم معاش می کند وشیر می دهد و وقتی که شیر آن ها با خودرو شیردوش دوشش شود ، این عملیات در فاصله 6-4 دقیقه انجام می شود .
امتیاز دیگر این نژاد سرسختی و قدرت چرای مضاعف آن می باشد و نیز در سیستمهای بسته خوب پاسخ می دهد .
آواسی صورتی قهوه ای دارااست و رنگ پشم آن از مخلوط سیاه تا سپید متغیر هست البته رنگهای معمول آن سیاه ، سفید و خاکستری میباشد وممکن می‌باشد صورت خالدار باشد .
نرها شاخدارند ومعمولا ماده ها بدون شاخ می باشند .
سفره پشم آن‌ها عمده برای قالی بافی میباشد ودرجه ای از گیسو هم در آن وجود دارد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

استعمال
از شبیه‌سازی در اصلاح دام استعمال از شبیه‌سازی در بهبود ژنتیکی حیوان ها می تواند میزان ترقی انتخاب را در موارد خاصی افزایش دهد، به ویژه در مواردی مانند سیستم‌های روستایی نشخوارکنندگان که تلقیح مصنوعی ممکن نمی باشد . امروزه هزینه‌های بالای شبیه‌سازی، یکی از فاکتورهای عمدة محدودکنندة استفاده از آن به عنوان تکنیکی برای تصحیح دام کاربردی هست . گروههای کلونی با اینکه نسبت به برادران-خواهران تنی دوچندان شبیه‌تر هستند، البته تفاوتهای متعددی از شیوه بخش محیطی در صفات قضیه مطالعه وجود دارااست که این تفاوتها معمولاً عمده از 50 درصد کل تنوع را شامل می‌شود .
گزینش میان لاینهای زایای کلون شده، قابلیت و امکان استعمال از اثرات غیر ژنتیکی را مهیا میکند . این اثرات در روشهای متعارف تعیین که از تولیدمثل جنسی برای بهبود حیوان‌ها استعمال می‌کنند، به خدمت گرفته نمی‌شوند، امّا بیشترین میزان تنوع ژنتیکی مشاهده شده دربین حیوان ها از گونه صعودی می باشد . تولید مبتنی بر شبیه‌سازی شایسته ترین حیوانات جمعیت می‌تواند قابلیت یک جهش زمانی تعالی در اصلاح را مهیا کند، به طوریکه حیوان‌ها تجاری می توانند به حیوان‌ها هسته‌های انتخابی، دوچندان نزدیک باشند . بهر حال بهبود ژنتیکی در آینده می بایست مبتنی بر استفادة ممتد از تنوع ژنتیکی به وسیلة برنامه‌های انتخابی باشد .
حیوانات
تراریخته ساخت حیوانات تراریخته (ترانسژنسیز) رویه‌ای می‌باشد که طی آن، یک ژن یا گزیده از یک ژن از یک فرد به ژنوم فرد دیگری الحاق شود . حیوانات تراریخته به طور بالقوه می توانند در مطالعة مکانیسم‌های نقش ژن الحاقی، تغییر‌و تحول ویژگیهای حیوان بسته به پروتئین سنتز شده، ساخت کردن مدلهایی برای بیماری انسانی و یا بهبود ایجاد یا این که مقاومت به بیماری در حیوان‌ها به کار گیری شوند . در آخرها دهة 80 چند مجموعه تحقیقی، موفقیت‌هایی را در انتقال ژن و توسعة موش‌های تراریخته گزارش کردند . تعریف حیوان تراریخته شامل تمام حیواناتی می گردد که از ویرایش مولکولی DNA ژنومی درونی (شامل همه تکنیک‌های میکروانجکشن DNA به سلول بنیادی جنینی و تولید موش ناک‌اوت شده می‌گردد) ساخت شده‌اند . از آخرها 1980، ایجاد موش‌های تراریخته از شیوه میکرواینجکشن DNA به داخل پیش‌هستة تخم‌ها به تیتر یک تکنیک کاربردی به طور گسترده به کار گیری شده است . با استعمال از تکنولوژی تراریخته در موشها مانند حیوان ها تراریختة کدکنندة RNA دارنده معنا مخالف، امکان طولانی تر کردن یک ژن جدید به ژنوم و ارتقا سطح ابلاغ یا این که تغییر بافت منحصر ابلاغ یک ژن وجود دارد و سطح سنتز یک پروتئین خاص کاهش می‌یابد . حذف یا تبدیل یک ژن جان دار از روش نوترکیبی هومولوگها برای استعمال از سلولهای بنیادی جنین به موش محدود شده بود تا اینکه ورود روشهای شبیه‌سازی انتقال هسته رخداد افتاد .

ماشین آلات تولید خوراک دام
روشهای
ساخت حیوانات تراریخته میکرواینجکشن DNA و انتقال هسته، دو منش مسئله به کارگیری در تولید موفق حیوان‌ها اهلی تراریخته هستند . این فرآیند در توسعة مدل‌های ترانسژنیک، نسبتاً راحت و مستقیم می باشد . صرفا یک امتزاج ژنی خاص دربردارنده یک پروموتر و هر ژن دارای قابلیت و امکان بیان را می‌توان کلون کرده و بعد از آن به اندازه کافی انقطاع و تخلیص کرده و آن‌گاه از آزمون آن در کشت سلولی برای انتقال این ژن به سایر پستانداران مبادرت کرد . در مقایسه با مطالعات انتقال هسته، آزمایشات میکرواینجکشن DNA اولین بار در موش انجام شد . با وجود اینکه جور موش تراریخته نمی‌تواند مدام الگوی بیان ژن در حیوانات اهلی باشد، البته آزمایشات مقدّماتی در موشها، یک مولفة اصلی در هر تست انتقال ژن در حیوان‌ها اهلی می باشد . در حالیکه انتقال هسته ممکن می‌باشد در صورت فعلی ناکارآمد به نظر آید، قابلیت و امکان پیشرفتهای عمدة آتی در پروتکل‌های آزمایشی، آن را کارآمد می کند . ارتقاء احتمال هدف‌گیری ژن از نحوه ژیوند هسته‌ای قادر است قابلیت کاربرد حیوان‌ها تراریخته را در ایجاد داروهای انسانی فراهم نماید . اخیراً تکنیک کارآمد دیگری برای حیوان‌ها تراریخته بر شالوده استفاده از وکتورهای لنتیورال برای انتقال اووسیت‌های گاوی و خوکی ساخت گردیده می باشد () . این وکتورها از لحاظ میزان تراریختی و بیان، مضاعف کارآمدتر از میکرواینجکشن میباشند . یک عدد از محدودیت‌های آن این می باشد که اندازة ترانس ژنها و ژروموتر داخلی آن ها می بایست کمتر از 5/8 کیلوباز باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


انگیزه مدیریت ماهیگیری از جمله MCS ، عبارت میباشد از ساخت فرصت اقتصادی و درآمد از آبهای مرزو بوم با نظر پایداری در فایده برداری و یا این که در محدوده پایداری در سود برداری است .
کنفرانس فنی MCS که در سال ۱۹۸۱ بوسیله FAO برگزار شد، تعریف MCS را به فیس زیر بیان کرد که زمینه پذیرش واقع شد .
بطور ساده، MCS مکانیسمی میباشد برای اجرای سیاست ها، برنامه ها و یا استراتژیهای توافق شده برای اقیانوسها و مدیریت ماهیگیری .
MCs، بخشی از مدیر ماهیگیری در اقیانوس ها است که اکثر وقت ها توجه بدون شوخی به آن نشده و در حد انتظار پیشرفت نکرده می‌باشد .
در
واقع و عمل، MCS کلید برد اجرای هر استراتژی برنامه ریزی شده می باشد در غیاب عملیات MCS، مدیر ماهیگیری غیر بدون نقص و غیر اثرگذار خواهد بود .
کارگاه آموزشی برگزار شده در غنا در سال ۱۹۹۳، تعاریف شفاف و واضح تری از MCS ارائه بخشید .
پایش ( مراقبت) مشتمل بر عده آوری ، مقدار گیری و تحلیل فعالیتهای ماهیگیری از جمله ( ولی نه محدود به اینها) ، میزان صید، ترکیب صید، سعی صیادی، صید ضمنی ، صید دورریز، و حوزه‌ عملیات صید و غیره می باشد . این اطلاعات داده های اولیه ای می‌باشند که رئیس ماهیگیری بواسطه آن ها تصمیمات مدیریتی را اتخاذ می کند در صورتی‌که این داده ها درست و تکمیل نباشند مدیر از گسترش و اجرا و اعمال مدیریت ماهیگیری عاجز خواهد بود .
کنترل:
آنالیز وضعیت شاخص هایی، که منابع آبزی بر اساس آن‌ها برداشت می شود . وضعیت شاخص ها، بطور نرمال در قانون ها و ضوابط ملی و دیگر ترتیباتی که ممکن می‌باشد در سطح ملی، ذیل منطقه ای و یا منطقه ای زمینه توافق قرار گرفته باشد وجود دارد .
این قوانین، اصول و ضوابط لازمی که می بایست مدیر ماهیگیری بر پایه آنها، از روش MCS اجرا شود را مهیا می نماید . برای حداکثر تاثیر گذاری این چهار چوب های رسمی باید به روشنی ، شیوه اجرا و اعمال مدیر های ماهیگیری را معلوم و نیازها و محدودیت ها را برای اجرا گزینش کند .
بازرسی:
تنظیم و ساماندهی فعالیتهای ماهیگیری میباشد که برای اطمینان از مشاهده و اجرای ضوابط و قانون ها ملی و شاخص ها، موقعیت دسترسی به منابع و اعمال رئیس های اعلام شده انجام می شود . این عمل برای اطمینان از اینکه منابع آبزی زیر فشار صید نیستند، صید غیر مجاز در دستکم ممکن و رئیس اعلام شده، اجرا می شود بکار گرفته می شود .
نقش
MCS در مدیریت ماهیگیری سوالی که مطرح است این میباشد که در کجا رئیس ماهیگیری و MCS با هم یکی می شوند .
ساده ترین تعریف از مدیریت ماهیگیری مرکب از فعالیتهای تحت می باشد .
الف) عده آوری آمار و اطلاعات و آنالیز آنها: اطلاعات و داده برای برنامه ریزی و مدیریت و عملیات از مطالعات اجتماعی، اقتصادی، مطالعات توسعه مناطق، مطالعات جمعیت ماهیگیر، گشت های تحقیقاتی ماهیگیری، پروانه صید( ملی ، استانی و بخشی) محل کار تصویب اطلاعات صید و عملکرد صیادی، ناظر روی عرشه شناور( درصورتی که برنامه ای باشد)، پایش در بندر و در زمین، VMS ، تصاویر ماهواره ای، بازرسی در دریا و در بندر آماده می شود .
ب)
برنامه رئیس مشترک: برنامه ریزی سیاست رئیس ماهیگیری و استراتژیها در سطح ملی، و برنامه ریزی با جزئیات برای مدیر بر بخشها و مکانهای مسئله نظر، با جلب مشارکت ذینفعان ( استانها، بخشها و صیادان) س تولید چهار چوب های قانونی: برنامه های مدیر تهی دست حمایت های مطلوب ابزارهای قانونی می باشد که توسط آن ها برنامه ها اجرایی و اعمال شود .
جزئیات ابزارهای رسمی و مکانیسم های کنترلی قابل دسترس برای رئیس ماهیگیری شامل( اما نه محدود به اینها) ۱
کنترل محل ورود ها: مثل دسترسی به منابع( تعداد صیادان، تعداد شناورها براساس دسته ماهیگیری ) ممنوعیت فصلی: محدودیت های ابزارهای صید، محدودیت تعداد شناور، محدودیت های مکانی ( بخشها حفاظت شده)، ضرورت VMS ، و ثبت ویژگی ها شناورها .
۲ عملیات و در اختیار گرفتن خروجی ها: مثل محدودیت در صید نوع ها و میزان طولی صید آنها، محدودیت در صید ضمنی، ضرورت گزارش دهی، بازرسی هوایی، گشت های دریایی، بازرسی ، حضور روی عرشه شناور، کتابچه تصویب عملیات صید، پایش در بندر، ناظر، بازرسی در بندر و همینطور برنامه ثبت اندازه صید .
هـ
اجرائیات: مشتمل بر مورد ها تحت از جمله ۱
مدیریت مشترک ، مدیر با همکاری جامعه ۲
فعالیتهای بازدارنده MCS برای تشویق مجرمین به اجرای قوانین ۳
ارائه آگاهیهای همگانی و ارائه آموزشهای لازم ۴
امداد به صیادان خرد در گسترش راههای دیگر امرار زندگی برای کاهش فشار بر منابع آبزی ساحلی ۵ اجرای بی نقص ضوابط و ضوابط : برای اطمینان از این که متخلفین محدودی که ضابطه را نادیده می گیرند، با قانون ها و مقررات همراهی می‌کنند .
بطور مشابه MCS مشغول موضوعات ذیل می باشد .
الف توده آوری داده ها و تحلیل آن ها برای برنامه عملیاتی و اجرایی، همچنین برنامه ریزی مدیر که پایین عنوان پایش انجام می شود .
ب درگیر در برنامه ریزی مدیریت مشترک برای این‌که مکانیسم اجرایی مطلوب در مذاکرات و مباحث حاصل شود .
گسترش و تائید ابزارهای رسمی و مکانیسم های در دست گرفتن مثل پروانه صید، ابزار صید مجاز، مقدار شناور، مقدار ماهی، گونه، محدودیت صید، محدودیت ضمنی، کنترل مناطق، و دیگر محدودیت ها برای حمایت از برنامه مدیر ماهیگیری که به مکانیسم کنترل بر می گردد .
پ اجرا و اعمال برنامه ها از شیوه تکنیک های دوری و نبرد از جمله فعالیتهای بازرسی ( بازبینی) می باشد .
متاسفانه کلیه مدیران ماهیگیری درک و فهم جامعی از MCS ندارند و یا از نقش اصلی آن به عنوان مکانیسم اجرا و اعمال مدیر های ماهیگیری واقف نیستند مهم ترین شاخص برای MCS مرحله مقبولیت و همراهی میباشد که این از راههای متعدد قابل دسترس می باشد .
برای
مثال تعداد صیادان، تعداد شناورها، عملکرد صیادی، بخش ها زیر پوشش گشت ها، ارتقاء در مقبولیت های مدیر های ماهیگیری دو
راه و روش موازی MCS موءثر را بهمراه خواهد داشت رویکرد
پیشگیری: برای تشویق مجرمین به اجابت و قبول قانون ها و مقررات برای فهم و شعور و حمایت راهکار مدیریت ماهیگیری از طریق الف
ارتقاء آگاهیهای جامعه، صیادان و بالا بردن فهم و شعور و فهم آنان از معیارهای مدیریتی و MCS از نحوه سمینارها، ارائه آگاهیهای همگانی و اطلاعات، آموزش ها و ارتباطات تنگاتنگ ب توسعه مدیریتهای مشترک ، برای افزایش وابستگی یاد به رژیم مدیریتی ارائه شده، و در قالب ضابطه در آوردن جنبه های در دست گرفتن مدیر ( ضابطه و مقررات) برای مهیا کردن مسئله مقبولیت صیادان و برای قبول نقش در مدیر ماهیگیری به عنوان همکار دولت .
ج تلاش فراوان در جهت پذیرش و مقبولیت از روی اختیار و حمایت رژیم مدیریتی اعلام گردیده .
تولید
رژیم با توجه و قابل تائید برای جمع آوری آمار و اطلاعات و
بررسی و تائید مقبولیت ها شیوه موازی دیگر اجرا و اعمال قانون ها است، در انجام این کار می بایست مطمئن شد که کسانیکه در پیش‌روی رژیم اعلام شده مقاومت می نمایند و منابع صیادان را به خطر می اندازند ضوابط و قوانین را بکار می‌گیرند .
پیشگیری و اجرا، شامل بازرسی: تحقیق، بازدارندگی و تعقیب قضایی در دادگاه می باشد . پذیرش از روی میل دیگر ذینفعان در صورتیکه ببینند که متخلفین هیچ هزینه ای بابت ضررهای وارده به منابع آبزی در اثر فعالیتهای غیر رسمی نمی پردازند به وقوع پیوستن نمی یابد .

آسیاب میکسر
افزایش
روند MCS در آبادی سال پیشین روندهای مدیر ماهیگیری و علی الخصوص استراتژی MCS بشدت تغییر تحول یافته می باشد این تغییرات در سه ناحیه حادثه افتاده هست .
اندک
شدن نقش دولت در مدیریت در پایین ترین مرحله خود ارتقاء
تشویق و تکان به سمت مدیر مشترک تکنولوژی
جدید ۱
ناچیز شدن نقش دولت مدیر ماهیگیری بیش از این نمی تواند مسئولیت دولت راس ی باشد . ارتقاء پر سرعت جمعیت، قریه گریزی و مهاجرت به مناطق ساحلی ضرورت دقت دولت محلی برای قضیه دقت قرار دادن ملاحظات رئیس ماهیگیری را در برداشته است . ارتقاء دانش و مرحله آموزش که با دسترسی آسوده به رسانه های جمعی یاور شده است، شهروندان معمولی را قدرتمند ساخته تا علم و دانایی بیشتری نسبت به عملیات دولت پیدا کرده و همچنین شفاف سازی و صدای آزادتر برای ساختن تصمیمات مطلوب بوده است . .
دولت مرکزی ، با واگذاری چکیده از مسئولیت ها به مدیر های ماهیگیری استانی، مناطق، بخشها و شهرها و جامعه به این مسئله پاسخ داده می‌باشد .
ناچیز شدن نقش دولت بطور موثری بر MCS تاثیر گذار بوده هست در قبل کنترلها بوسیله دولت مرکزی انجام می گرفت و یا دست‌کم می خواست که کلیه فعالیتهای MCS را در تراز ملی در دست گرفتن کند . در درحال حاضر حاضر نقش حساس دولت مرکزی انتخاب سیاست های ملی و استانداردها و هماهنگی در اجرای سیاست ها و استانداردها می باشد . مسئولیتها برای انجام حقیقی وواقعی فعالیتهای MCS بین دولت مرکزی و دولت محلی مشترک می باشد همچنین دولت مرکزی نحوهء اجرای دولت محلی را برای هماهنگیهای آتی و برنامه ریزی پایش و بررسی می کند .
به حیث می برسد هنوز برنامه ریزی و اجرای MCS هماهنگیهای ملی را برای دوام اجرای برنامه های مدیریتی و حل تضادها تهیدست می باشد . هرچند پروسه کلی برای دولت مرکزی واگذاری مسئولیتها برای فعالیتهای MCS به دولت ها و مقامات محلی زیر تر می باشد .



:: برچسب‌ها: آسیاب میکسر ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()